השטח עליו מתוכנן לקום מסוף התחבורה בצפון השכונה הירוקה. צילום: עדי לוי סקופ
השטח עליו מתוכנן לקום מסוף התחבורה בצפון השכונה הירוקה. צילום: עדי לוי סקופ

תושבים רבים והעירייה מתנגדים להקמת מסוף תחבורה בשכונה הירוקה: "מיקום שגוי"

המדינה מבקשת להקים מסוף אוטובוסים חשמליים ומתקני תשתית נלווים בצפון השכונה הירוקה. מאות תושבים הגישו התנגדות ומבקשים לדון בתכנית החליפית של העירייה, שהגישה התנגדות גם היא

פורסם בתאריך: 3.4.23 08:23

האם יוקם מסוף תחבורה בשטח השכונה הירוקה 80 בכפר סבא? מוקדם עדיין לדעת, אבל לתכנית של המדינה להקמת מסוף זה, ישנה התנגדות חזקה מצד עיריית כפר סבא ותושבים רבים.

מדובר על תת"ל 121 שמקדמת הוועדה לתשתיות לאומיות, תכנית לתשתית לאומית שמטרתה הסדרה והקמה של מסופי אוטובוסים חשמליים ומתקני תשתית נלווים הנדרשים לתפעול יעיל של התחבורה הציבורית. התכנית כוללת הקמת חמישה מתקנים באזור המרכז ואחד מהם בכפר סבא מצפון לדמרי סנטר בשכונה הירוקה 80, הצפונית.

בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדה לתשתיות לאומיות בהתנגדות שהגישה העירייה וביום ראשון השבוע התקיים דיון (בזום) בהתנגדויות שהגישו בחודש פברואר 217 תושבי השכונה בהובלתה של חברת המועצה עו"ד עדי לוי סקופ, מחזיקת תיק השכונות הירוקות, שהציגה בדיון את עיקרי התנגדויות התושבים בפני חברי הוועדה, כאשר התושבים מחכים להחלטה שתתקבל בקרוב.

לוי סקופ ותושבי השכונה הירוקה ציינו בהתנגדות כי הם רואים חשיבות בקידום התחבורה הציבורית, אולם מיקום המסוף שנבחר הינו שגוי ומוטעה מבחינה תכנונית ומתעלם באופן מוחלט מצרכי השכונה הירוקה 80 וצרכי העיר כולה וכי המיקום קרוב מאד לשכונה הירוקה 80 ולמעשה פוגע בהתפתחות העתידית של השכונה.

בהתנגדות צוין עוד כי המקום המיועד למסוף נדרש למבני ציבור חסרים נוספים לשכונה הירוקה כגון מתנ"ס קהילתי, מגרשי ספורט, מועדון נוער, מועדון גמלאים, בתי חינוך וכיו"ב. בשכונה הירוקה כמעט ולא נותרו שטחי ציבור והללו נדרשים ומבוקשים ביותר. כמו כן, נטען כי המיקום הינו על מגרש הנדרש גם לחניה עבור מתחם ספורט ונופש ובו מרוכזים מתקני ספורט כגון קאנטרי ומגרשי טניס וצפוי להכיל מתקני ספורט נוספים.

 

עוד צוין בהתנגדות כי המיקום המיועד למסוף נבחן ביחס לייעוד הקרקע כיום ולא ביחס לייעוד העתידי וכי הותרתו של המסוף במיקום אשר נקבע במסגרת התוכנית, תפגע בצורה משמעותית ביותר בהתפתחות העתידית של השכונה ובחיבוריות בין השכונה הקיימת להרחבתה בהתאם לתכנית קניאל.

עוד עולה מההתנגדות כי התכנית ממוקמת במגרש עפר בין שטחים חקלאיים, תוך התעלמות מכך שעתידה להיבנות שכונה חדשה במערב בהתאם לתכנית קניאל וכן שמתחם התכנית יהיה צמוד גם למתקני נופש וקאנטרי.

בהתנגדות ישנה התייחסות גם להצעה של עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא הציעה, בתיאום עם עיריית רעננה, מיקום חלופי למתקן בצמוד לכביש 4 מצפון לתחמ"ש של חברת החשמל – שטח של כ-7.5 דונם. חלופה זו עדיפה בהרבה שכן היא גם מרחיקה את המסוף מבתי המגורים ולא פוגעת בהתפתחות העתידית של השכונה וגם מתאימה לדרך שאושרה במסגרת הות"ל בתכנית תת"ל 43/א המכשירה תחב"צ על כביש 4. מעיון במסמכי התכנית עולה כי החלופה המועדפת כלל לא נדונה במסגרת דיוני הוועדה, על אף שראוי היה כי ייעשה כן".

המתנגדים ביקשו: "בהתאם לאמור לעיל, מתבקשת הועדה לתשתיות לאומיות הנכבדה, לקבל את ההתנגדות דנן במלואה, ובהתאם לכך לדון ולבחון לעומק את החלופה המועדפת והמסוכמת בין עיריית כפר סבא ורעננה ולמקם את מסוף התחבורה בצמידות לכביש 4 ולציר התחב"צ הבינעירוני".

מעיריית כפר סבא נמסר: "ראש העיר, רפי סער, מתנגד נחרצות למסוף האוטובוסים במיקומו הנוכחי המוצע ע"י משרד התחבורה, ופועל מול בכירי משרד התחבורה בנושא. בשבוע שעבר קיים ראש העיר דיון יחד עם מנכל משרד התחבורה והצוות הבכיר, בו הציע חלופה עדכנית המוסכמת בין עיריית כפר סבא ורעננה. בהתאם למדיניות ראש העיר, מינהל הנדסה פועל תקופה ארוכה להעתקת מיקום מסוף האוטובוסים, והתנגדות העירייה לתוכנית במיקומה הנוכחי הוצגה לוועדה לתשתיות לאומיות עוד טרם קיום הדיון הנוסף בהשתתפות התושבים. העירייה הציגה מיקום חלופי למסוף התחבורה הציבורית, בשיתוף עיריית רעננה, התואם ומאזן בין צורכי אזור השרון, העיר כפר סבא וצורכי התושבים, תוך שמירה על איכות החיים. החלופה המוצעת על ידי העירייה מרחיקה את המסוף באופן משמעותי מבתי התושבים, לא פוגעת בהתפתחות השכונה ומתאימה לתוכניות נוספות שמקדם משרד התחבורה לשיפור התחבורה הציבורית בעיר.
אנו ממתינים לדוח החוקר בעניין, בהמשך לדיון שהתקיים בוועדה לתשתיות לאומיות, ונמשיך לפעול למען שמירת איכות החיים ורווחתם של תושבי העיר".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר