ליהיא לפיד בהפגנה בהרצליה (צילום זאב ינאי), ההפגנה ברעננה (משמאל, צילום עדן פרנקל) וההפגנה בכפר סבא (צילום פרטי)
ליהיא לפיד בהפגנה בהרצליה (צילום זאב ינאי), ההפגנה ברעננה (משמאל, צילום עדן פרנקל) וההפגנה בכפר סבא (צילום פרטי)

"בפעם הראשונה אני באמת מפחד". אלפים הפגינו בכפר סבא נגד המהפכה המשפטית

על פי ההערכה כ-15,000 מפגינים מילאו את רחבת כיכר העיר. לימור לבנת אמרה: "משילות? ביטחון? אין רגע אחד של שקט, כי כל מה שהממשלה הזאת ושריה עוסקים בו הוא ההפיכה המשטרית הזו שקוראים לה 'רפורמה'"

פורסם בתאריך: 16.4.23 09:57

המחאה הרחבה נגד המהפכה המשפטית נמשכת בעוצמה בכל רחבי הארץ וגם באזור השרון, כאשר המוקד הוא בהפגנות המתקיימות במוצאי שבת במרכזי הערים.

זהו השבוע ה-11 ברציפות שאלפי מוחים גדשו את כיכר העיר בכפר סבא כנגד המהפכה המשפטית, כאשר אמש הגיעו למקום כ-15 אלף מפגינים. האירוע החל במצעד בני הנוער של כפר סבא, לאורך רחוב ויצמן עד לכיכר העיר. לאחר מכן נאמו זו אחר זה שרת החינוך לשעבר לימור לבנת, מור ארז ממחאת הנשים, בונות אלטרנטיבה, אפרת פוגץ', דור שלישי לשואה, יובל פרנקל קציר, נציג הדור הצעיר, פרופ' עוזי ארד, לשעבר היועץ לביטחון לאומי לרה"מ וראש המל"ל.

לימור לבנת מתחה ביקורת קשה על הממשלה: "ממשלה שהבטיחה ביטחון ושקט ומשילות, אתם זוכרים? משילות? ורק השבוע מאיה, רינה ואימן לוסי די, השם ייקום דמן, נרצחו ע"י מחבלים נתעבים בבקעה ותייר איטלקי נרצח בתל אביב. והיום, היום נורה למוות ברהט נער ועוד אחרים נפצעו שם. היום. משילות? בן גביר? שר לביטחון לאומי? הרי אין רגע אחד של שקט. אין רגע אחד כי כל מה שהממשלה הזאת ושריה עוסקים בו הוא ההפיכה המשטרית הזו שקוראים לה "רפורמה". לרסק את המערכת המשפטית, את שומרי הסף, לסרס את בג"צ".

דן בן יהודה ממארגני מחאת מוצ"ש בכפר סבא אמר בהתייחסו ליום השואה שיחול השבוע: "הם צריכים להבין שם למעלה מול איזה אנשים הם עומדים. כי מול הרוח שלנו שילדי, נכדי, ניני ניצולי השואה, אין להם שום סיכוי. אנחנו לא פריבילגים אבל אין לנו את הפריבילגיה להפסיד במלחמה הזאת".

יובל פרנקל קציר אמר: "דבר אחד תמיד היה ברור לנו, אנו חיים במדינה דמוקרטית, שבה כל קול נחשב, שבה אין קשר למין או למגדר, לדת או לדעה הפוליטית שלכם. אין שום קשר בין זה לבין איכות ושווי הקול שלכם. אך בפעם הראשונה אני באמת מפחד. אני חרד למדינה שלי. נוער יהודי, אל תיתן אמון במוליכים אותך שולל, אמר הרב קובנר. כפי שאתם רואים היום, אנו לא מאמינים להם יותר. יצאנו גם היום בצעדה אדירה וממלאת תקווה, יצאנו למען הסבים והסבתות שלנו. למען דור ההורים שלנו. יצאנו למען העתיד של המדינה שלנו".

בשבוע ה-15 של המחאה, ואחרי הפסקה של שבוע בהפגנות מוצ"ש ברעננה בשל חג הפסח, היה חשוב למארגנים להביא כמה שיותר מפגינים. בימים שקדמו להפגנה יצאו המארגנים בקריאה לכל מי שאפשר לגייס ולהביא איתו להפגנה עוד מפגינים. עם חידוש ההפגנות הגיע מספר המפגינים בחניון היובל ברעננה לכ-14 אלף מפגינים.

האירוע אמש, שהוא גם השבוע ה-12 של המחאה ברעננה, התחיל גם הפעם עם התכנסות ליד בניין העירייה. לאחר מכן צעידה לאורך אחוזה שהתחילה ב-19:50 עד לבית יד לבנים. הצעידה הייתה מלווה בתיפוף תופים ובקריאות "דמוקרטיה". ב-20:10 התחילה עצרת המחאה עצמה בחניון היובל מול בית יד לבנים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


הנואמים אתמול היו לימור לבנת, שירה אטיגנג – רב סרן במיל, טייסת מסוקי קרב ובכירה בהייטק, יואב שטרן – תלמיד תיכון ונציג מחאת הנוער הארצית. לצדם נאמו גם ניצולי השואה חנה גפרית וצבי נדב רוסלר וזאת לציון העובדה שהעצרת היא בסימן יום השואה. האמן האורח במחאה היה חנן יובל. בנוסף, יש לציין כי גם ביום שישי האחרון, במה שכבר הפך למסורת בשבועות האחרונים, התקיימה הפגנה מול ביתו של ח"כ דני דנון בעיר.

בהרצליה התקיימה גם אמש הפגנה גדולה ברחבת בניין העירייה וזאת פחות מ-24 שעות אחרי מחאה של מאות מפגינים מול תחנת משטרת גלילות בהרצליה ב' לאחר מעצרו של מפגין כבן 40 בהפגנה שהתקיימה מוקדם יותר מול ביתו של האוליגרך מירלוושווילי בדרישה להפסיק את מה שכינו המפגינים "ההסתה של ערוץ 14". בעקבות מעצרו הגיעו מאות מפגינים ביום שישי בערב אל מול תחנת המשטרה ומחו על מעצרו. לאחר מספר שעות שוחרר המפגין ובמקביל נדהמו עשרות מפגינים לגלות שקיבלו דו"ח חניה מפקחי העירייה, למרות שמדובר היה במחאה ובשישי בערב.

להפגנה אמש, שאורגנה על ידי מטה המחאה הדמוקרטי הרצליה, הגיעו כ-12 אלף מפגינים, כאשר הנואמים היו הכלכלן פרופ' רפי מלניק – נשיא אוניברסיטת רייכמן, ליהיא לפיד, ח"כ נעמה לזימי (עבודה), ניצול השואה יוחנן רון – יו"ר עמותת "ילדותו אבודה, ילדים שורדי שואה" ומראשוני ענף ההיי טק בישראל, טייס חיל האוויר תא"ל (במיל') אמיר נחומי, רופאת הפיריון ד"ר ירדנה משיח, המוזיקאי חמי רודנר והופיעה גם רביעיית הצ'לנים. לאחר ההפגנה התקיימה הצעדה המסורתית ברחוב בן גוריון, כאשר בבית הכנסת הגדול הפגינו עשרות מפגינים התומכים ברפורמה המשפטית, אשר חלקם הגיעו לקראת סיום הערב לרחבת שער העיר והשוטרים חצצו בין הצדדים.

ליהיא לפיד אמרה בהפגנה: "אנחנו האימהות הישראליות הציוניות, מהמרכז, הימין והשמאל, מותר לנו לשאול – על איזו מדינה הילדים שלנו מתגייסים לשמור? איזו מדינה אנחנו משאירים להם? על איזו מדינה ההורים שלנו נלחמו? בשלושת החודשים שהממשלה הזאת קיימת נרצחו תשע נשים. מה הם עשו בעניין? הם מצביעים נגד האיזוק האלקטרוני שאולי היה יכול להציל מישהי מהן. הצביעו נגדו רק כי זה חוק שהממשלה הקודמת התחילה לחוקק. החיים שלנו ויותר מזה, של הילדים שלנו, בידיים של הממשלה. לכן אנחנו לא מוותרים. כי מגיעה לנו כאן מדינה שתנהג בחיי ילדינו בחרדת קודש. שתנהג בערכים שלנו בכבוד. ערכים של יחד כבוד ואחווה וקבלה. מגיעה לנו מדינה עם חוקה המושתתת על ערכי מגילת העצמאות".

פרופ' רפי מלניק הגיב בדבריו להחלטת מודי'ס מאתמול: "אני בטוח שראש הממשלה מבין את המחיר העצום שאנחנו משלמים לטובת ההפיכה המשטרית. המחיר בא לידי ביטוי אמש בהחלטת חברת הדירוג מודי'ס שהורידה את תחזית הדירוג של המשק. משמעות החלטת מודי'ס היא עליית הריבית שנצטרך לשלם על החוב הממשלתי. הממשלה תצטרך להקצות משאבים בתקציב הקרוב על חשבון שימושים אחרים  כמו בריאות, חינוך, תשתיות וכו'. זה גם ישפיע על הריביות למגזר העסקי, כלומר פחות השקעות ופחות צמיחה ועל משקי הבית, כלומר ייקור משכנתאות ואשראי אחר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר