מיקום מגרש הכדורגל המיועד בשכונה הירוקה. התושבים מתנגדים. מימין עו"ד תמיר ברנשטיין, לירון לפלר, עירא מידן צילום פרטי
מיקום מגרש הכדורגל המיועד בשכונה הירוקה. התושבים מתנגדים. מימין עו"ד תמיר ברנשטיין, לירון לפלר, עירא מידן צילום פרטי

תושבי הירוקה מתנגדים להקמת מגרש כדורגל למכבי ליד מרכז הטניס, ממליצים על מיקום אחר

"שמחנו לשמוע כי בכוונת העירייה להקים מתקן כדורגל עם טריבונה למכבי כפר סבא, אך ההחלטה על המיקום היא החלטה רעה"., כתב ועד הפעולה לראש העירייה. הם מציעים להקים את המגרש ליד מרכז התקשורת

פורסם בתאריך: 1.5.23 09:17

התנגדות תושבים: תושבי השכונה הירוקה (80) בכפר סבא מתנגדים לתכנית העירייה להקמת מגרש כדורגל לטובת מועדון כדורגל מכבי כפר סבא בחלקה הצפוני של השכונה, בצמוד למרכז הטניס.

כוונת העירייה נודעה לאחרונה לתושבים ואלה פנו בסוף השבוע שעבר לראש העירייה בשני מכתבים המסבירים מדוע מיקום המגרש אינו טוב וראוי. בנוסף, לאחר בדיקות שביצעו עם גורמי מקצוע, טוענים התושבים כי בהליך אישור התוכנית להקמת מתקן הכדורגל נפלו לכאורה פגמים מהותיים, וההחלטה על אישור התוכנית הינה לכאורה לא סבירה ולא חוקית.

"שמחנו לשמוע כי בכוונת העירייה להקים מתקן כדורגל עם טריבונה ל- 200 צופים שישמש את מועדון מכבי כפר סבא, אלא שהקמתו של מתקן הכדורגל במיקום הנוכחי, בצמוד למרכז הטניס, הינה החלטה רעה מכל כיוון שלא בוחנים זאת", פתחו את מכתבם חברי ועד הפעולה לשמירת הפארק – עו"ד תמיר ברנשטיין, לירון לפלר ועירא מידן, המייצגים את התושבים.

התושבים טוענים כי מדובר בהחלטה הנוגדת את הבטחתו המפורשת של מחזיק תיק הספורט בעירייה, אורן כהן, שהתחייב במפגש עם נציגי מועדון הטניס ומספר הורים, כי המיקום של מתקן הכדורגל יהיה בסמוך למרכז התקשורת, מצפון לחניון הדמרי סנטר. בהמשך מציינים התושבים מספר פרמטרים שלטענתם מהווים קושי במיקום המגרש שקבעה העירייה. לטענתם, הקמת מתקן הכדורגל במיקום החדש, יוצרת צפיפות אדירה של מספר מרכזי ספורט על אותו תא שטח, ומונעת את האפשרות להרחבתה של דרך הגישה אל מרכז הספורט הקיימים: מרכז הטניס ומועדון ההולמס פלייס.

עוד טוענים התושבים כי הקמתו של מתקן כדורגל בצמוד למועדון טניס אינה מאפשרת המשך ניהול מקצועי תקין של מועדון הטניס בשל מפגע הרעש שיוצר מתקן הכדורגל. בנוסף הם טוענים כי מתקן הכדורגל עתיד למשוך אליו מאות רכבים שיעמיסו מאוד על צירי התנועה הצפופים ממילא בשכונה ועל מגרש החנייה שמשרת גם את מרכז הקניות דמרי, את מועדון הטניס וגם את ההולמס פלייס.

לטענת התושבים, קיימת חלופה טובה יותר להקמתו של מתקן הכדורגל, במיקום המקורי ליד מרכז התקשורת. "מדובר בתא קרקע של 7 דונם שהיה יכול לאפשר לעירייה הקמה של מתקן כדורגל גדול יותר כפי שתכננה העירייה מלכתחילה. המיקום המקורי מהווה בנוסף מיקום נגיש יותר לרכבים, עם השלמתו של המחלף העתידי וכביש הרוחב 541 שישרתו את תושבי מזרח העיר שיירתו להגיע למתקן הכדורגל".

נציגי הוועד הדגישו: "תושבי השכונה ישמחו על הקמתו של מתקן הכדורגל. אולם הקמתו של מתקן כזה חייבת להיות בהליך תכנון כולל שלוקח בחשבון את צרכי השכונה".

 

 

 

לגבי אי חוקיות ההחלטה, לדבריהם, טוענים נציגי ועד הפעולה במכתב נוסף שהפנו לראש העירייה: "על אף שהשטח עליו מתוכנן לקום מתקן הכדורגל הינו כאמור שצ"פ, אושרה הקמתו של מתקן הכדורגל, על סמך (לכאורה) מצג שגוי ומטעה של הדרג המקצועי, לפיו "השטח מיועד לבנייה ציבורית" וכי מדובר בשטח "נופש וספורט" כפי שנאמר באותה ישיבה. במילים אחרות, הבקשה לשימוש שאושרה להקמתו של מתקן הכדורגל, מנוגדת לכאורה שימושים המותרים בשצ"פ, ומשכך לא ניתן היה לאשר אותה מבחינה חוקית. לפיכך, ההחלטה על הקמת מתקן הכדורגל לא תעמוד בביקורת שיפוטית, וסביר כי ניתן יהיה לבטלה בערכאות משפטיות. בשלב זה נדרש לעצור את הנחת אבן הפינה למתקן הכדורגל המתוכננת להתקיים השבוע, ולבצע בדיקה מחודשת, אחרת לא נהסס לשקול פנייה לערכאות שיפוטיות".

ביום ראשון שעבר התקיימה פגישה בין ראש העירייה, רפי סער, לנציגי ועד הפעולה. לאחריה אמר עו"ד תמיר ברנשטיין, נציג הוועד: "שטח הפארק הוא משאב ציבורי וככזה צריך להישאר פתוח לציבור כולו, כאשר מסביב לשטחי הפארק הוקצו בתכנון שטחים מוגדרים לבנייה של מתקני ספורט ונופש. ההחלטה להקים את מתקן הכדורגל בשטח הפארק, נולדה בחטא, משום שמדובר כאמור בשטח ציבורי פתוח. אנו שמחים על כך שהעירייה החליטה לבחון את הנושא מחדש, ומקווים כי העירייה תקבל את ההחלטה הנכונה ותעתיק את מתקן הכדורגל למיקום המתאים לו בשטח מתקני הספורט, כפי שניתן וצריך היה לעשות מלכתחילה. בפגישה עם ראש העירייה הוא הבטיח לנו שהעירייה תבחן את החלופה הנוספת שהצגנו".

מעיריית כפר סבא נמסר: "המכתבים שנשלחו נבחנים ע"י אנשים המקצוע בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים ונציגי השכונה. הליך אישור הקמת מגרש הכדורגל במערב העיר טרם הושלם, והוא מבוצע על פי כל הנהלים ובהתאם לחוק, כפי שפועלת העירייה תמיד, לרבות קבלת כל האישורים הנדרשים. אנו סמוכים ובטוחים כי ילדות וילדי העיר כולה ייהנו ממגרש הכדורגל החדש שיוקם עבור ילדות וילדי כפר סבא, ואנו נמשיך לפעול למען כלל תושבינו בכל תחומי החיים ולהקים גינות, מרחבים ציבוריים, מתקני ספורט ומוסדות חינוך חדישים וחדשניים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר