עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי
עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי

נפלה הצעת מרצ שהעירייה תממן אירוע עם פורום המשפחות השכולות הישראלי – פלסטיני

יו"ר מרצ, פליאה קטנר: "מדובר בתכנית שמקדמת הידברות בין העמים". שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו: "כספי ציבור אינם נתונים לגחמות פוליטיות של סיעות כאלה ואחרות"

פורסם בתאריך: 8.5.23 08:13

מועצת העיר של כפר סבא דחתה בישיבתה ביום רביעי האחרון את הצעתה של סיעת מרצ לקיים אירוע עירוני עם פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני.
כזכור, לפני כחודשיים פרסמנו ב"צומת השרון" כי שלושה אירועים של הפורום בוטלו בכפר סבא תוך ארבעה חודשים: לפני כחצי שנה בוטל ביקור של נציגי הפורום בתיכון גלילי, לפני שלושה חודשים בוטל מפגש דיאלוג שהיה אמור להתקיים במרכז הקהילתי בית הסטודנט ולפני כחודשיים בוטל מפגש של נציגי הפורום בתיכון אורט שפירא בכפר סבא. שלושת האירועים בוטלו בשל ביקורת ציבורית עקב המצב הביטחוני במדינה.

בישיבת המועצה בשבוע שעבר הביאה סיעת מרצ הצעה לקיום אירוע עירוני עם פורום המשפחות השכולות. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מזה כעשור מתקיימת תכנית בתיכון גלילי עם ארגון פורום המשפחות השכולות. מדובר בתוכנית שנמצאת בסל התוכניות של משרד החינוך לבחירת מנהלי בתי הספר, ומאושרת על ידו. במסגרת התוכנית נפגשים התלמידים עם משפחות שכולות, יהודיות ופלסטיניות, ששכלו את בני משפחתם בעקבות הסכסוך. לצערנו, בשל לחצים חיצוניים בוטל האירוע. לאחר ביטולו נעשו ניסיונות לקיימו במסגרת תיק קהילות מגוונות באופן עירוני. נדגיש כי באירוע היה אמור לדבר תושב כפר סבא ששכל את אחיו וכן פלסטיני ששכל את ילדתו הקטנה. גם אירוע זה בוטל, הפעם בהוראת ראש העירייה".

עוד נכתב בהצעה: "נוסיף כי הדבר פגע בלא מעט משפחות שכולות תושבות העיר, הרואות בהידברות הדרך לפתרון. מפגשים אלו מבינים להיכרות בין העמים, דבר בעל השפעה ישירה על חיינו היומיומיים כאן, בטח בכפר סבא שהנה עיר על קו התפר ולה שכנה מהצד השני. שימוש באמצעים מקומיים להדברות הוא מחובות השלטון המקומי כלפי משפחות אלה, שגם כך נפגעו ונושאות אבל רב לכל חייהן".

ההצעה הייתה כי העירייה תקיים אירוע פורום משפחות שכולות פתוח לקהל במסגרת עירונית והאירוע יפורסם בכל האמצעים העומדים לראשות העירייה כדי לעודד תושבים להגיע להידברות. בתום דיון סוער במועצה הוחלט ברוב קולות לדחות את ההצעה.

 

 

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


חברת המועצה פליאה קטנר, יו"ר סיעת מרצ, אמרה לאחר ההצבעה: "ההצעה נדחתה וזאת לאחר שבישיבה הקודמת עברה הצעה לסדר הקובעת כי עיריית כפר סבא תממן ותקיים כל אירוע שיבוטל בשל לחצים חיצוניים בידי מי שמקדמים את הממשלה הנוכחית. מועצת עיריית כפר סבא לא עמדה מאחורי הצבעתה לקיום אירועים המתבטלים בשל לחצים של ארגונים חיצוניים וההצעה נפלה. על כן האירוע לא יתקיים. העובדה שעברה בישיבה הקודמת הצעה שקובעת כי ימומנו אירועים שמתבטלים בשל לחצים חיצוניים המקדמים את הממשלה הנוכחית ואילו היום בדיוק אותם אנשים שהעבירו אותה הצביעו נגד קיום האירוע מוכיחה כי מדובר באנשים ששאלת אמינות גבוהה מעל ראשם ואינם ראויים להנהיג את העיר. פרויקט פורום המשפחות השכולות רץ בעיר מזה כעשור עד לאחרונה, עם עליית הממשלה הנוכחית. מדובר בתוכנית שמקדמת הדברות בין העמים, של אנשים שלוקחים את השכול האישי שלהם ופועלים כדי שלא יכנסו עוד אנשים למעגל השכול. נזכיר כי פעילות זו התבטלה מספר פעמים בשל לחצים של ארגונים חיצוניים ואיומים כלפי מנהלת בית ספר. בושה שעיריית כפר סבא לא עומדת מאחורי נשות החינוך שלה, שבחרו מתוך סל תכניות מאושר על ידי משרד החינוך".

יש לציין כי עוד לפני קיום הישיבה פנה שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו" לראש העירייה, רפי סער, בדרישה לדחות את ההצעה. גליק כתב בפנייתו לסער: "ככל שסיעת מרצ מתעקשת על קיום אירועים פלורליסטיים ומגוון דעות אשמח מאוד שעיריית כפר סבא תעשה אירוע המוני לכלל הארגונים מכל קצוי הקשת הפוליטית. לא ייתכן שמשאבי העירייה ישמשו רק עבור קבוצה קטנה. משאבי העירייה על פי חוק אמורים להיות מחולקים באופן שוויוני. אדגיש ואומר ככל שהעירייה תחליט למממן אירוע של פורום משפחות שכולות במתקן עירוני תוך שימוש במשאבי העירייה אך ורק כדי לרצות את סיעת מרצ מבחינה פוליטית אגיש באופן מידי עתירה מנהלית לבית המשפט לממן לארגוני בדיוק אבל בדיוק את אותו המימון והפרסום. כספי ציבור אינם נתונים לגחמות פוליטיות של סיעות כאלה ואחרות. בפרט סיעות קיצוניות ושוליות שאפילו לא עברו את אחוז החסימה. אודה על דחיית ההצעה ההזויה. ולחילופין קבלת הצעה שהעירייה תעשה אירוע אחד בו יוזמנו כלל הגופים מכל קצוות הקשת הפוליטית באופן מאוזן ושוויוני".

מעיריית כפר סבא נמסר: "העיר כפר סבא היא עיר דמוקרטית, חופשית ופלורליסטית, המעניקה שירותים ומקיימת אירועים לכלל האוכלוסייה על כל גווניה, תוך שמירה על הסטטוס קוו וכיבוד כל אדם ודעה. כל בקשה נבחנת בהתאם על ידי מועצת העיר, כפי שנעשה גם במקרה זה. נמשיך להעניק שירות לכל תושבת ותושב ללא הבדל דת, גזע ומין ולחנך את ילדינו לסובלנות, כבוד הדדי וקבלת כל אדם באשר הוא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר