הנת"צ בויצמן בכפר סבא, לביא תצלומי אוויר, באדיבות דוברות משרד התחבורה
הנת"צ בויצמן בכפר סבא, לביא תצלומי אוויר, באדיבות דוברות משרד התחבורה

חודשיים אחרי שנפתח החלק הראשון: בוטל הנת"צ בויצמן | ויש גם עימות פוליטי בנושא

סער אמר: "התוכנית במתכונתה המקורית לא תאמה את מדיניות העירייה אותה התוויתי והתנגדתי, ופעלתי לשפרה". הדר לביא: "ראש העירייה שחתם על התכנון וביצע מנסה לחזור בו בלי להודות בטעות"

פורסם בתאריך: 12.5.23 11:42

חודשים לאחר שנפתח נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ויצמן בכפר סבא, הודיעה אתמול (חמישי) עיריית כפר סבא כי פרויקט "מהיר בעיר" ברחוב ויצמן מבוטל ולא ייסללו נתיבי תחבורה ציבוריים נוספים שתוכננו בשנים האחרונות בעלות של מיליוני שקלים ובתמיכת עיריית כפר סבא. ההודעה עוררה ויכוח בזירה הפוליטית המקומית.

המקטע הראשון בפרויקט נסלל ברחובה הראשי של כפר סבא מקניון G ועד לרחוב העמק. העבודות החלו באוגוסט 2019 והיו אמורות להסתיים בשנת 2022, אבל לאחר עיכובים נפתח, כאמור, הנתיב רק לפני כחודשיים.

בפרויקט היו אמורים להיות עוד שלושה מקטעים, שכאמור יורדים לטמיון: ויצמן מרכז – מרחוב העמק עד לרחוב טשרניחובסקי, ויצמן מערב – מרחוב טשרניחובסקי (בית חולים מאיר) עד דרך השרון ומדרך השרון ועד לצומת רעננה מרכז.

אתמול פרסמה העירייה כי בעקבות דרישתו של ראש העירייה, רפי סער, למשרד התחבורה ולנתיבי איילון, הגיעו הצדדים להסכמות על הפסקת המשך העבודות של פרויקט "מהיר לעיר" ברחוב ויצמן בכפר סבא ותקצוב הקמת עשרות שבילי אופניים בהתאם לתוכנית העירונית

בעירייה אומרים כי משרד התחבורה נענה לדרישתו של סער להביא להפסקת המשך עבודות פרויקט "מהיר לעיר" ברחוב ויצמן בעיר: "בהתאם למדיניותו לשיפור מערך התחבורה הציבורית בעיר, החל ראש העירייה, רפי סער, לנהל משא ומתן ממושך עם משרד התחבורה ונתיבי איילון, במטרה לשפר ולשנות את תכנית נתיבי התחבורה הציבורית לטובת הציבור הכפר סבאי ובהתאם לצרכים המקומיים. לאחר תקופה ארוכה של מו"מ, שכלל תחילה התנגדות נחרצת מצד משרד התחבורה, הגיעו הצדדים לסיכום לפיו יופסק המשך העבודות על נתיבי התחבורה הציבורית לאורך רחוב ויצמן, כאשר משרד התחבורה והעירייה יפעלו לגיבוש נספח שיכלול את הסכמת העירייה לביצוע נת"צ בציר טשרניחובסקי ובדרך השרון. עוד הוסכם בין הצדדים, כי משרד התחבורה יתקצב הקמת שבילי אופניים ברחבי העיר, וזאת בהתאם לעקרונות תכנית האב לשבילי אופניים של העירייה".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


יש לציין כי מאז שהחלו העבודות על המקטע הראשון הובעה ביקורת על התנהלות העירייה והצורך בנת"צ שעובר ברחוב הראשי של העיר. הביקורת הובעה על ידי בעלי חנויות, תושבים, פעילים חברתיים, וחברי מועצה שטענו כי מדובר בפרויקט מיותר שרק יגרום לפקקי תנועה במרכז העיר. הביקורות נמשכו גם לאחר פתיחת המקטע הראשון של הנת"צ, בעיקר בשל העובדה שנותר רק נתיב אחד לכל כיוון לנסיעת כלי רכב פרטיים, דבר שהגביר את עומסי התנועה בתוואי הנת"צ.

אחת ממובילות המאבק, שקוראת מזה תקופה ארוכה לביטול הנת"צ, היא חברת המועצה הדר לביא, יו"ר סיעת "כפר סבא מתקדמת" שהכריזה לאחרונה על מועמדותה לראשות העיר. לביא תקפה השבוע את סער: "ראש העירייה שחתם על תכנון הנת"צ השמאלי, ביצע את הביצוע הכושל של הנת"צ, פגע בעיר ועכשיו מנסה לחזור בו בלי להודות בטעות? מ-2019 אנחנו פונים אליו, לעירייה, למשרד התחבורה ולנתיבי ישראל בנושא. שמחה שהוא סופסוף מתקפל. את השנים שאבדו ואת עשרות מיליוני השקלים שהושקעו לא נוכל להחזיר. מה שנשאר זה להחזיר את החלק הפגוע לקדמותו ולשקם אותו".

סער אמר: "מדובר בבשורה ענקית לתושבי כפר סבא ולמשתמשי התחבורה הציבורית ושבילי האופניים. התוכנית במתכונתה המקורית לא תאמה את מדיניות העירייה אותה התוויתי והתנגדתי, ופעלתי על מנת להביא לשפרה, כך שתיטיב את הצרכים העירוניים ולמען תושבי העיר ובעלי העסקים. לאחר שנים של מו"מ והתנגדות נחרצת של משרד התחבורה לעצור את הפרויקט, הצלחנו להביא לשיפורים גדולים במה שבוצע ולעצור את המשך עבודות הפרויקט. אני מודה לעמיתיי במשרד התחבורה ובנתיבי איילון שנענו לבקשותינו וסייעו לנו להגיע להסכם טוב יותר, שמעניק פתרון אמיתי לעירנו ומעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובשבילי אופניים".

חבר מועצת העיר, קובי פדוה, יו"ר ועדת התחבורה: "המשך הפיתוח העירוני של כפר סבא מחייב מעבר להסעת המונים יעילה ובלעדיה יגרם נזק משמעותי לאיכות החיים של תושביה ואורחיה. עצירת הפרויקט תגבה מאיתנו מחיר כפול ומכופל. הצגת העצירה כהישג רק ממחישה את חוסר הבנתו של ראש העיר בנושא זה ואין ספק שכפר סבא זקוקה למנהיגות אחרת".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר