הפגנת תושבים בכפר סבא נגד קרן הארנונה, צילום פרטי
הפגנת תושבים בכפר סבא נגד קרן הארנונה, צילום פרטי

העיר מושבתת: "זו חקיקה שתגזול את הקופה העירונית ותעביר את הכסף שלנו לאיו"ש"

כפר סבא שובתת: המאבק של רשויות רבות נגד קרן הארנונה שמקדמת הממשלה עולה מדרגה. אתמול הפגינו בעיר תושבים רבים. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 15.5.23 09:05

המאבק על כספי הארנונה של התושבים עולה מדרגה: עיריית כפר סבא הצטרפה לשביתה ברשויות המקומיות שהחלה הבוקר (שני) וזאת על רקע כוונת הממשלה להעביר את קרן הארנונה בחוק ההסדרים לקראת אישור תקציב המדינה.

במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי קבלת קהל במשרדי העירייה, מענה טלפוני או שירותים דיגיטליים. כמו כן, תושבת מערכת החינוך העירוני פרט לבתי הספר לחינוך מיוחד, וכיתות קטנות בבתי הספר הרגילים ובגני הילדים לחינוך מיוחד שיפעלו כרגיל כולל מערך ההסעות. בחינת הבגרות במתמטיקה תתקיים כמתוכנן. צהרונים בבתי הספר יפעלו החל מהשעה 13.00. צהרוני גני יול"א של העירייה לא יפעלו מכיוון שהצהרונים מופעלים על ידי עובדי עירייה. צהרוני גני ילדים המופעלים על ידי החברה לתרבות יפעלו כרגיל החל מהשעה 13.00. המוקד העירוני יפעל כרגיל.

בעירית כפר סבא ציינו: "ראש העירייה וראשי רשויות נוספות מובילים בחודש האחרון את המאבק נגד חוק "קרן הארנונה" – שעצם העברתו במסגרת חוק ההסדרים, תפגע בתפקודן של הרשויות המקומיות. השביתה היא צעד חריג שפוגע בסדר היום ובשגרת החיים, אך המאבק אל מולו אנו ניצבים על מנת להמשיך להעניק לתלמידות ולתלמידים העיר חינוך ציבורי מעולה, הינו בראש סדר העדיפות הציבורית, שלנו ושלכם יחד".

אז מה זאת בדיוק קרן הארנונה? מדובר ביוזמה של משרד האוצר שמטרתה לחייב את הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים (הגבוהה יותר מזו של מגורים) לטובת תמרוץ בניה בערים המוחלשות. לפי ההצעה, כל רשות תעביר לקרן ייעודית שתוקם לכך סכום של בין 10% עד 28% מרווח הארנונה השנתי שלה. הכסף שייאסף יחולק חזרה לרשויות כולם כנגד כל היתר בניה למגורים שתפיק הרשות. במשרד האוצר מאמינים כי בדרך הזאת יהיה תמריץ לבנייה למגורים בניגוד למצב כיום.

 

 

 

בעקבות הדיון אתמול בוועדת הכספים בכנסת על קרן הארנונה והחלטת חלק מן הרשויות המקומיות על השבתה כללית, פקדו אמש באופן מהיר וספונטני כמה מאות מתושבי העיר כפר סבא את בניין העירייה במחאה נגד מהלך החקיקה במסגרת חוק ההסדרים. במהלך ההפגנה קראו תושבים רבים לסירוב לתשלום הארנונה. "אני משרתת במילואים וזה הקו האחרון. אני קודם אפסיק לשלם ארנונה", אמרה בזעם אחת המפגינות.

יו"ר סיעת מרצ במועצה, פליאה קטנר, אמרה: "כפר סבא הפכה למה שהיא היום בעזרתם הרבה של התושבים – עיר שמגיעים אליה מבחוץ כדי לגור בה בזכות הדברים שהיא מציעה לתושבים ואיכות החיים שבה. מה שהשלטון מתכנן לעשות עם קרן הארנונה ייקח אותנו אחורה, ויהפוך את כפר סבא לעיר שלא רוצים לגור בה". בהפגנה השתתפה גם חברת המועצה לירית שפיר שמש שאמרה: "כחברת מועצת העיר כפר סבא, אני מודיעה לכם שאם תתממש "קרן הארנונה", נתקשה מאוד להעניק לכם שירות נאות בכספים שכולנו משלמים למען כולנו".

חברת המועצה והמועמדת לראשות העיר, עדי לוי סקופ, אמרה: "בחסות המצב הביטחוני ומבצע "מגן וחץ", חוסר תשומת הלב הציבורית ובהליך בזק וחסר תקדים, מקודמת חקיקה שתגזול את הקופה העירונית שלנו ושל ערים נוספות ותעביר את הכסף שלנו לאיו"ש בעיקר (שהן בעצמן הוחרגו ולא ייתרמו כסף כלל לקרן). צריך להילחם בגזירה זו בכל הכוח ולא לאפשר פגיעה כזו בנו בשום אופן. המשמעות מבחינתנו תהיה ירידה דרמטית ברמת השירות לתושבים ולתושבות – בחינוך ובביטחון, פגיעה באיתנות הפיננסית של הרשות וריסוק כוחו של השלטון המקומי על חשבון הגדלה וריכוז כוח אדיר בידי הממשלה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר