מימין אסנת ספורטה (צילום פרטי), רפי סער (דוברות העירייה) והדר לביא (רמי זרנגר)
מימין אסנת ספורטה (צילום פרטי), רפי סער (דוברות העירייה) והדר לביא (רמי זרנגר)

הקרב על הסכם הגג של כפר סבא: חמישה חברי מועצה דורשים שלא לחתום עליו לפני הבחירות

לביא: "יש לחתום על ההסכם תוך הפעלת שיקול דעת וללא שיקולים זרים או פוליטיים". ספורטה: "הסכם שעלול להביא לקריסה כלכלית של העיר". סער: "גורמים בפוליטיקה המקומית מנסים לחבל באחת היוזמות האסטרטגיות של העיר לצרכים קטנוניים"

פורסם בתאריך: 24.5.23 07:52

המאבק על הסכם הגג של כפר סבא: ראש העירייה, רפי סער, מקדם את הסכם הגג מול המדינה בעוד שחברי מועצה מהאופוזיציה קוראים לו לעצור את התהליך בשל הקרבה למועד הבחירות המקומיות בסוף אוקטובר.

סער ציין השבוע כי בקרוב תחתום העירייה על הסכם גג משמעותי ביותר להתפתחותה של כפר סבא והוסיף: "בשנתיים אלו פעלנו כדי לטייב ככל שניתן את התמורות שיינתנו לעיר שלנו וכשיגובש סופית הסכם הגג, הוא יובא לעיון תושבות ותושבי העיר ולאישור כנדרש".

הסכם הגג ייחתם בין העירייה לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל), משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ומשרד התחבורה. סער הסביר מדוע הסכם הגג כה חשוב להשקפתו לפיתוחה של כפר סבא: ״כפר סבא נמצאת על סף נקודת מפנה המשמעותית ביותר שידעה העיר בעשורים האחרונים. העיר נמצאת לפני מהפכת תשתיות שבמרכזה הוספת שטחים חדשים לתחומה והקמת שכונה חדשה שמיועדת בעיקרה לצעירי העיר כפר סבא. לצד תנופת חיזוק המבנים והתחדשות העירונית שהתכנית תאשר, הקמת השכונה החדשה תוביל בעיקר להצערת העיר בכך שהיא תאפשר לבנות ובני העיר לקבל עדיפות ברכישת דירה במחיר הוגן. הדיונים שמתקיימים כעת מול רשות מקרקעי ישראל, נועדו להבטיח פיתוח של רחב ומקיף של תשתיות תחבורה, חינוך ופנאי, שיהיו חלק בלתי נפרד מהתכנית. מתווה ההסכם כפי שמסתמן, יאפשר לזוגות צעירים בני העיר, דירות במחיר מטרה זול ממחיר העיר וגם גם יאפשר דיור בשכירות ארוכת טווח. הוא גם מעניק פתרונות תחבורה מקיפים למאבק בפקקים בעיר ומציע מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה איכותיים בעיר וכן יקטין את הצורך של תושבי העיר לנדוד לפרנסתם".

סער מוסיף: "ההסכם יוביל גם להגדלת תקציבי העירייה כתוצאה מגידול הכנסות מתעסוקה מה שיוביל לקפיצת מדרגה משמעותית נוספת של מערכת החינוך בעיר. בנוסף, בזכות ההסכם יתאפשר לעירייה לקדם את ההתחדשות עירונית בעיר הוותיקה ובמרכזה שכונת יוספטל. ההסכם מבטיח ומעבר לזה, את הקמת כלל התשתיות הנדרשות ושדרוג הקיימות בתחבורה, ביוב, מים, כבישים, שטחים ירוקים, פיתוח סביבתי, מבני חינוך וציבור ועוד. ישנה חשיבות מכרעת בהבאת זוגות צעירים לעיר ובהשארת הבנות והבנים שלנו כאן. זו מטרתי ונמשיך להסתער קדימה עד שנשיג אותה".

באופוזיציה, כאמור, רואים את הדברים אחרת ופנו לסער ולמשרד הפנים כדי לעצור את החתימה על הסכם הגג בין עיריית כפר סבא למדינה. חברת המועצה והמועמדת לראשות העירייה, אסנת ספורטה, פנתה לסער וכתבה לו: "אני קוראת לך שלא לחתום על הסכם גג מול המדינה. הסכם שעלול להביא לקריסה כלכלית של העיר ולפגוע אנושות ברמת השירות של העירייה לכל תושבי העיר. אני קוראת לך להביא את הנושא לידיעת חברי המועצה ותושבי העיר. השאר להם להחליט בקלפי, בעוד חמישה חודשים, איזו עיר כפר סבא צריכה להיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


חמישה חברי מועצה נוספים פנו במכתב דחוף למנכ"ל משרד הפנים, עו"ד רונן פרץ, במטרה למנוע חתימה על הסכם גג חדש לכפר סבא בעיצומה של שנת הבחירות. החמישה הם שלושה חברי סיעת "כפר סבא מתקדמת" – הדר לביא שהיא יו"ר הסיעה והמועמדת לראשות העירייה, יעל סער, פנחס כהנא וכן חבר המועצה יוסי סידבון, יו"ר האופוזיציה, וחברת המועצה קרן גרשון. במכתב התייחסו החותמים גם לחוזר מנכ"ל מיוחד אשר פורסם בחודש ינואר האחרון, המדגיש את הצורך לפעול בריסון ובאיפוק ככל שמתקרבים לבחירות ברשויות המקומיות.

הדר לביא התייחסה לנושא ואמרה: "כאשר אנו נמצאים בעיצומה של שנת בחירות, ישנו חשש משמעותי כי נבחרי ציבור המחזיקים בעמדות כוח יפעלו בצורה שאיננה מיטיבה בהכרח עם הרשות, אלא משיקולים זרים. על כן, נדרשות זהירות ושיקול דעת בפעולות הרשות השונות. על רקע זה, יזמנו בשיתוף פעולה מכתב דחוף למנכ"ל משרד הפנים, על מנת להבטיח שהאינטרס היחיד שיקבע הוא האינטרס של תושבי כפר סבא ולא שיקולים זרים של שנת בחירות. הסכם גג הינו הסכם המטיל אחריות משמעותית על הרשות, כולל התחייבויות לקצב הנפקת היתרי בנייה, התחייבויות תכנוניות, ביצועיות, כלכליות ופיננסיות כבדות משקל. משכזה, יש לחתום עליו תוך הפעלת שיקול דעת וללא שיקולים זרים או פוליטיים, אשר עשויים להתקיים בתקופה רגישה של בחירות מקומיות. ברור כי הסכם מסוג זה יכבול את המועצה הבאה למשך שנים רבות ואת העומד/ת בראשה, הוא כולל השפעה ארוכת טווח על העיר, על צביונה, חוסנה ואיתנותה הפיננסית".

סער ענה לביקורת של חברי האופוזיציה: "לתדהמתי, גורמים בפוליטיקה המקומית מנסים לחבל באחת היוזמות האסטרטגיות של העיר לצרכים קטנוניים של עסקנות פוליטית. בניגוד לטענות הסרק שנשמעות לאחרונה, ההסכם נרקם לאחר משא ומתן ממושך של שנתיים שניהלו הגורמים המקצועיים בעירייה בהובלתי מול רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר