מתחם "דמרי סנטר". תופעת וונדליזם. צילום: באדיבות "דמרי סנטר"
מתחם "דמרי סנטר". צילום: באדיבות "דמרי סנטר"

תופעות מתמשכות של ונדליזם במתחם דמרי סנטר: פוסט נרגש של מנהלת המתחם להורים

מנהלת המתחם, עדי טויטו: "כבר חודשים אנחנו חווים השחתת רכוש וישיבות אלכוהול וסמים בקניון". תושבים סיפרו בתגובות כי מדובר בתופעה המתרחשת גם במקומות אחרים בשכונה

פורסם בתאריך: 8.6.23 07:56

תופעות של ונדליזם והשחתת רכוש במתחם "דמרי סנטר" בשכונה הירוקה בכפר סבא: מנהלת המתחם מתריעה בפני התגברות התופעה והשלכותיה. עדי טויטו, מנהלת מתחם "דמרי סנטר" בשלוש השנים האחרונות, בחרה להתריע ולהביע את זעקתה בדרך לא שגרתית ובתחילת השבוע פירסמה פוסט בקבוצת הפייסבוק "הורים בשכונה הירוקה כפר סבא" ובו כתבה: "לצערי הרב כבר מספר חודשים אנחנו חווים וונדליזם שלא נגמר, בין אם זה השחתת רכוש הקניון, השחתת רכוש השוכרים וישיבות אלכוהול וסמים שלא מקובלות עלינו בקניון. אני מרגישה חובה לפרסם זאת כאן כי ניסינו מספר פעמים להבליג או לקוות שלא מדובר בנערים מהשכונה, אך לצערי לאחר זיהוי חלקי מהמצלמות אבטחה אנו מבינים שאכן מדובר לפחות בחלק מהמקרים בנוער שגר בשכונה".

לכלוך ו-ונדליזם בדמרי סנטר צילום באדיבות דמרי סנטר

לכלוך ו-ונדליזם בדמרי סנטר צילום באדיבות דמרי סנטר

טויטו הוסיפה: "אין לנו יותר סובלנות למקרים האלו ואנו מתכננים להגיש תלונה גם בשם המתחם וגם בשם השוכרים שרכושם הושחת. אנו רואים בקהילה כחלק מהצלחת המתחם ונשמח אם כל הורה יקיים שיח פתוח בנושא השחתת רכוש, חדירה לפרטיות ושימוש בשטח פרטי שלא למטרות חוקיות. המטרה שלי ושל כל צוות "דמרי סנטר" הוא שתהיה לכם התושבים חוויה הכי טובה שאפשר לקבל מאיתנו ואנו תמיד שואפים להשתפר עבורכם. אך אני חייבת לציין שההתנהגויות הנ"ל מאוד מקשות עלינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


הפוסט זכה לעשרות תגובות של תושבי השכונה. תושב אחד הציע: "עד שלא ייקנסו את ההורים על התנהגות ילדיהם שום דבר לא ישתנה". תושב אחר הצביע על תופעה רחבה יותר: "חלק מהתגובות מפנות אצבע מאשימה כלפי הקניון במקום לקחת אחריות על הילדים שלכן ופה מתחילה הבעיה. בחינוך כולם אשמים חוץ מהילדים שלנו. קחו אחריות". תושב נוסף אמר: "לצערי זו תופעה לא רק בדמרי. יש הרבה הורים שלא יודעים איפה הבן או הבת מסתובבים בלילות. הם לא משחקים דוקים או טאקי. הם מסתובבים ברחובות ובמקרה הטוב צועקים ומפריעים רק את מנוחת השכנים או מתפרצים לכביש עם אופניים חשמליים. הקניון הוא לא הבייבי סיטר לילדים שלכם והאחריות אינה שלו עליהם. אם הילדים שלכם נמצאים בחוץ עם חברים הסיכוי שהם עושים רעש ונזקים, גם אלו המכונים בני טובים". תושב אחר ציין: "כל השכונה סובלת מוונדליזם גרפיטי, מדבקות, שברי ספסלים, פחים, תחנות אוטובוס. זה ללא ההשתוללות עם קורקינטים ואופניים ורק תנסו להעיר למישהו, הם פותחים פה עם קללות ואיומים. צריך לערב משטרה גם אם הם קטינים".

עדי טויטו אמרה השבוע ל"צומת השרון": "בעקבות הפוסט שפרסמתי קיבלתי תגובות טובות מתושבי השכונה. 90 אחוז מהתגובות היו שאנחנו צודקים לגמרי והם איתנו ושזה לא קורה רק אצלנו, אלא כל הקניונים סובלים מזה".

את חושבת שהפנייה הפומבית שלך תעזור למניעת הוונדליזם?

"אני מקווה אבל ממש לא בטוחה ולכן אם זה יחזור על עצמו, אני שוקלת לפנות למשטרה. אם ייתפסו שניים שלושה נערים וידברו עם ההורים שלהם אז זה ייראה אחרת כי בסוף זה לא עבריינים אלא בני נוער רגילים. אנחנו מחכים לסופ"ש ונראה איך נעבור אותו".

חבר המועצה קובי פדוה, המתנדב בסיירת השכונות המערביות, קורא לתושבי השכונה להצטרף לסיירת ולסייע בהגברת הביטחון בשכונה.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר