יער קפלן בכפר סבא, צילום דוברות העירייה
יער קפלן בכפר סבא, צילום דוברות העירייה

במסגרת תכנית קריית הצעירים: יער קפלן יוכרז כאתר טבע עירוני

ההכרזה מגינה על השטח ושומרת על עולם החי והצומח בו כאתר טבע עירוני. ההכרזה צפויה להיות מיד כשיאושר ההסכם מול הותמ"ל

פורסם בתאריך: 11.6.23 07:44

לכבוד יום איכות הסביבה העולמי 2023 שצוין השבוע, מוביל ראש העירייה רפי סער מהלך משמעותי שיעבה את ההגנה על יער קפלן במטרה שהוא יוכרז על ידי רשויות המדינה  כאתר טבע עירוני. ההכרזה צפויה להיעשות במסגרת תכנית קריית הצעירים שמובילה העירייה באמצעות מינהל הנדסה, לאור דרישת הוועדה המקומית לתכנון ובניה מהותמ"ל לכלול בהוראות התכנית את יער קפלן כחורשה גדולה המחברת את העיר כפר סבא למסדרון האקולוגי הארצי. ההכרזה צפויה להיות מיד כשיאושר ההסכם.

ההכרזה מגינה על השטח ושומרת על עולם החי והצומח בו כאתר טבע עירוני. אתרי טבע בעיר הם מרחבים לבילוי ולחינוך לשמירת הטבע שנמצאים ממש ליד הבית. בניגוד לפארקים מתוכננים הדורשים השקעה רבה, באתרי טבע עירוני לא צריך לעשות הרבה – בעיקר לא להרוס, והטבע והאדם מרוויחים מהאיזון שנשמר.

 

חשוב לציין שמערכות טבעיות עוזרות לשמר את המגוון הביולוגי המקומי. שכולל לעיתים מינים ייחודיים ומזוהה עם המקום ותושביו. הן תורמות גם להורדת טמפרטורות ולהקטנת נזקי שיטפונות. בכפר סבא אחד מעקרונות הפעולה של אתרי טבע עירוניים מתבסס על מעורבות קהילתית בכל תחומי העשייה: פעילות החינוכית, בפעילויות פנאי ואפילו אחזקת האתר עצמו.

רפי סער אמר: "כעיר ירוקה ומקיימת זו אחת ההחלטות החשובות והמתבקשות של עיריית כפר סבא למען הדורות הבאים. כאחת הערים הוותיקות בישראל, עם היסטוריה ענפה ומפוארת, חובה עלינו להגן ולשמר את הטבע העירוני והשטחים הפתוחים כפי שאנחנו עושים עם מבני השימור ההיסטוריים בלב העיר ונכסי צאן הברזל שעומדים בבסיסה של הקמת כפר סבא ומדינת ישראל".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר