הדר לביא ורפי סער, צילומים דוברות העירייה, נטלי קוסקי
הדר לביא ורפי סער, צילומים דוברות העירייה, נטלי קוסקי

מתקרבים לרגע האמת: עימות בין סער ולביא על הסכם הגג לקראת ישיבת המועצה

הדר לביא שלחה מכתב באמצעות עורך דין לבכירי העירייה בדרישה שלא לדון בהסכם הגג לפני הבחירות. העירייה: "פרויקט היסטורי בכפר סבא, המהווה בשורת ענק לתושבי העיר". וגם: מה העמדה של סיעת מרצ?

פורסם בתאריך: 20.6.23 08:37

נמשך העימות סביב הסכם הגג של כפר סבא, שאמור לעלות מחר, רביעי, לדיון במועצת העיר. חברת המועצה הדר לביא פנתה לבכירי עיריית כפר סבא בדרישה שלא לאשר את הסכם הגג בישיבת המועצה שתוכננה ליום רביעי הקרוב ושאמורה לדון בהסכם. בעירייה תקפו בחזרה: "צר לנו שיש מי המבקשים לעצור פרויקט קריטי וחשוב כל כך לעתידה של העיר".

בתחילת השבוע הודיעה העירייה על כינוס ישיבת מועצה ביום רביעי הקרוב לאישור הסכם הגג, הסכם שעלה לכותרות בשל דרישת חברי אופוזיציה שלא לאשר הסכם זה מספר חודשים בלבד לפני הבחירות לראשות העירייה.

לביא, יו"ר סיעת "כפר סבא מתקדמת", שתתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העירייה, שיגרה ביום ראשון, באמצעות עו"ד מתן גוטמן, מכתב לראש העירייה, רפי סער, למנכ"ל העירייה וליועץ המשפטי של העירייה, עם עותקים לשר הפנים, היועצת המשפטית לממשלה, מנכ"ל משרד הפנים, היועץ המשפטי למשרד האוצר, היועץ המשפטי של משרד התחבורה והיועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון. במכתב קוראת לביא שלא להביא לחתימה את הסכם הגג עתיר המשמעויות לעיר בתקופת בחירות, כיוון שלטענתה שאין בסיס חוקי לכך. לביא מבקשת לבטל את הישיבה בנושא שנקבעה לטענתה בחופזה. לטענתה ראש העירייה נמנע מהעברת חלק מחומרי הרקע הרלוונטיים.

חשוב לציין הנושא הגיע גם לפתחו של משרד הפנים. זאת לאחר שחמישה חברי מועצה מהאופוזיציה דרשו כי המשרד יתערב בנושא וימנע מהעירייה לדון בהסכם הגג עד הבחירות, אך משרד הפנים לא קיבל את הבקשה וזאת לאחר שהעירייה הודיעה כי הנושא יידון במועצת העיר.

בכל אופן, במכתב דורש עו"ד גוטמן, מטעמה של הדר לביא, כי תינתן לאלתר הבהרה מטעם ראש העירייה והיועץ המשפטי כי הסכם הגג לא יובא לאישור והצבעה של המועצה טרם הבחירות הקרובות. כמו כן, הובהר לעירייה כי יש לראות במכתב זה מיצוי הליכים טרם פניה להליכים משפטיים ולהוצאת צווים מתאימים.

 

הדר לביא אמרה בנושא: "מדובר בהסכם חסר תקדים ומשנה סדרי עולם של הוספת 30 אלף יחידות דיור בעיר, והוא עתיד להשפיע על עתידה של העיר כפר סבא לדורות הבאים. הבניה המסיבית חסרת התשתיות שמעוגנת בהסכם המדובר היא הרסנית לעיר. כעת עולה כי לא רק שההסכם הוא מסוכן לעתידה של כפר סבא, הוא גם מקודם על ידי ראש העיר באופן בלתי חוקי. הכוונה לאשר את ההסכם חודשים ספורים בלבד טרם הבחירות, אינה מתקבלת על הדעת ואינה חוקית. לראש העירייה אין מנדט לסנדל את העיר לדורות הבאים כאשר כלל לא ברור שהוא יבחר. איאבק למנוע את אישור הסכם הגג המסוכן והלא חוקי שראש העיר מנסה לקדם בישיבה החפוזה שנקבעה במועצה".

בעיריית כפר סבא דחו את טענותיה של לביא על הסף וקבעו כי אין מניעה לקיים את ישיבת המועצה ביום רביעי. מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית כפר סבא פועלת לקדם פרויקט היסטורי בכפר סבא, המהווה בשורת ענק לתושבי העיר וכולל פתרונות חשובים בתחום התחבורה, דיור מוזל לצעירי העיר, התחדשות עירונית של שכונת יוספטל הוותיקה, שימור שטחים ירוקים, קידום תחבורה בת קיימא, בניית מוסדות חינוך וציבור חדשים, בניית אצטדיון עירוני חדש ועוד. זאת בהמשך למו"מ ארוך מול משרדי הממשלה ונחישותו של ראש העיר רפי סער להמשיך ולפתח את העיר תוך דאגה לצעיריה, לפתור בעיות תנועה ששנים לא טיפלו בהן, לקדם התחדשות עירונית ושדרוג תשתיות ולפעול למען איכות חיי תושבי העיר. צר לנו שיש מי המבקשים לעצור פרויקט קריטי וחשוב כל כך לעתידה של העיר, ולהציגו לציבור. בקשתה של חברת המועצה נבחנה על ידי משרד הפנים והיועץ המשפטי של העירייה, שסתרו את הטענות השונות וקבעו באופן חד משמעי כי אין מניעה לקיים את ישיבת המועצה ולהביא לדיון פורה את הפרויקט על שלל תכניותיו, כאשר העירייה תפעל בהתאם להחלטת מועצת העיר".

סיעת מרצ כפר סבא החליטה לאחר ישיבה של מספר שעות של ישיבה שהתקיימה לתוך הלילה, כי אין פסול לדון בהסכם הגג בתקופה זו, ותצביע בעדו בכפוף לשינויים עבור התושבים. בין השינויים שדורשת סיעת מרצ כפר סבא: הוספת תחנת רכבת על המסילה המזרחית, לוחות זמנים ברורים כתובים להקמת תשתיות תחבורתיות וסנקציות על המדינה באים לא תעמוד בכך. הוספת תחנת מטרו לשכונת יוספטל, מימון מלא להסעות תלמידים במידה ויהיה צורך לניידם ללימודים, הפיכת הנספח התחבורתי לתנאי מתלה שהפרתו תביא לביטול ההסכם מצד העירייה ועוד.

פליאה קטנר יו"ר סיעת מרצ כפר סבא במועצת העיר, אמרה: "נקדם את הסכם הגג באם יבוצעו בו השינויים הנדרשים שהועברו לראש העירייה ולמנכ"ל. התפקיד שלנו כחברי מועצה נקבע לחמש שנים, בהן עלינו לשקול בכובד ראש החלטות מסוג זה, ולהביא לדברים המטיבים עם חיי התושבים בעיר במהלך כל הקדנציה. הסכם הגג הוא שדרוג איכות חיים מהותי, באם יוכנסו בו ההיבטים התחבורתיים והכספיים באופן ברור, בעיקר בשל כניסת תושבים רבים חדשים לעיר".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר