מסיימי קורס כטמ"ם מחזור 41 מכפר סבא, סג"מ א' וסג"מ א', צילום דובר צה"ל
מסיימי קורס כטמ"ם מחזור 41 מכפר סבא, סג"מ א' וסג"מ א', צילום דובר צה"ל

שני כפר סבאים סיימו בהצלחה קורס כטמ"ם: סג"מ א' וסג"מ א'

"אתגר ענק, מקפצה, חשיפה לדברים מטורפים", הם מסכמים את הקורס שסיימו. ואת מי הם בחרו להביא למפגש דמויות משפיעות?

פורסם בתאריך: 25.6.23 08:46

שני כפר סבאים סיימו בהצלחה את קורס מפעילי כטמ"ם מספר 41, שניהם מזוהים בשם סג"מ א'. ברביעי האחרון נערך טקס סיום קורס מפעילי כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק) מספר 41 בבסיס חיל האוויר פלמחים. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף עומרי דור וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף נרי הורוביץ.

מערך הכטמ"ם של חיל האוויר הישראלי הוא המוביל בעולם ביכולותיו המבצעיות ובטכנולוגיות בהן הוא משתמש. רק בשבוע שעבר חוסלה חוליית מחבלים בג'נין באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק. בבית הספר למפעילי כטמ"ם עברו החניכים הכשרה של שישה חודשים, במסגרתה למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי.

בין המסיימים, כאמור, שני כפר סבאים, זהותם אסורה בפרסום, ושניהם מזוהים בשם סג"מ א':

 

סג"ם א' האחד, הוא בן 20, מתגורר בכפר סבא, האח האמצעי מבין ארבעה אחים. בעברו רקד והתאמן באומנות לחימה. א' אוהב לגלוש ולטייל בארץ ובעולם. בתיכון הרחיב את מגמות הפיזיקה והנדסת תוכנה. למפגש דמויות משפיעות, מפגש בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם, בחר סג"מ א' להביא את המחנכת שלו מהתיכון. א' הסביר: "היא תמיד תמכה בי ודחפה אותי להצלחה, דיברה איתנו בגובה העיניים והייתה רגישה".
א' מספר שבמבצע "מגן וחץ" נחשף לדברים יוצאי דופן שגרמו לו להבין את גודל ההשפעה שתהיה להם בשדה הקרב. סג"ם א' מסכם את הקורס: "היו אנשים מצוינים, הקורס ממקצע המשלב המון דאגה ברמה האישית, הקורס היה מרתק ונחשפתי פה לדברים מטורפים, למדתי הרבה על עצמי ואני שמח שיש לי את היכולת להשפיע ולקחת החלטות חשובות".

מסיים נוסף מכפר סבא, גם הוא סג"מ א', הוא בן 20, ויש לו אח ואחות צעירים ממנו. חברתו משרתת בצה"ל כמדריכת סימולטור. סג"ם א' אוהב להתאמן, להאזין למוזיקה ולהיות עם החברים והמשפחה. למפגש עם דמויות משפיעות, בחר סג"ם א' להביא את המאמן שלו מהכושר הקרבי: "הצטרפתי לכושר קרבי בסוף כיתה י"א", הוא מספר, "אני יכול להצביע על שינוי משמעותי באופי שלי לפני ואחרי. מתמודדים עם מצבים קשים, זו אווירה כיפית והכושר נתן לי ערכים, גרם לי לא לוותר ולדחוף את עצמי לקצה".
סג"ם א' מסכם את הקורס: "זה היה אתגר ענק, ששינה לי את איך שאני מסתכל על המערך. הקורס הוא מקפצה למעלה בכל מה שקשור לאחריות ולהתמודדות עם עומסים, לחץ וסיטואציות מורכבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר