אמיר יעקב
אמיר יעקב

15 שנה אחרי שנפצע בפיגוע בקניון ערים, אמיר יעקב מתעד את מאבק הנכים בכל רחבי הארץ

"אי אפשר להשאיר אותם במאבק הזה לבד", הוא אומר. צפו בתיעוד שלו מפינוי נכים מצומת הסירה

פורסם בתאריך: 28.9.17 15:01

כבר מספר חודשים שארגוני הנכים נאבקים להשוואת קצבת הנכות שלהם, בסך 2,342 שקל, לשכר המינימום, 5,000 שקלים. מי שמלווה את מאבק הנכים מדי יום ומחסימה לחסימה הוא הפעיל החברתי ותושב כפר סבא אמיר יעקב, מייסד אתר ביקורת בונה, שיוצא אל השטח עם המצלמה ומתעד את המאבק. את הסרטונים הוא מעלה לאתר שלו, ולעמוד הפייסבוק שלו, ביקורת בונה.

רק השבוע, ביום ראשון, הוא ליווה אותם בחסימות שביצעו בנתיבי איילון ובצומת רעננה. אתמול ליווה אותם בחסימות בכביש 2 בהרצליה, שלאחר מכן המשיכו לאורך כביש 4 וחסמו את התנועה בצומת רעננה, וגם את התנועה בסמוך למתחם G בכפר סבא. הבוקר (חמישי) הוא ליווה את הנכים בחסימות שביצעו לאורך כביש 70 דרום ולאורך כביש 2 לכיוון חיפה, שם שיבשו את התנועה באמצעות נסיעה איטית.

אמיר יעקב בחסימת כבישים בחיפה. צילום זאב קראוטהמר

אמיר יעקב בחסימת כבישים בחיפה. צילום זאב קראוטהמר

"אני מחובר אל ארגוני הנכים, הם קובעים נקודת מפגש ואוספים אותי", אומר יעקב, "ככה אנחנו נוסעים בכבישים בכל הארץ. התחלתי ללוות אותם בשנת 2012, כשכבר אז הם הפגינו להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום. צילמתי אותם אז בהפגנה שהם קיימו בכיכר רבין בתל אביב. הם מאוד אהבו את האייטם שעשיתי, התחברנו, ומאז אני מתעד אותם. התקשורת הארצית לא תמיד מגיעה, ואני רואה צורך לתעד את המאבק הזה".

אחת הסיבות שיעקב מלווה אותם במאבק היא הזדהותו עם המאבק, בתור מי שמוכר כנכה ומקבל קצבת נכות. בשנת 2002 נפצע אמיר מרסיסים, בפיגוע בקניון ערים שבו מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בקניון. "חוץ מזה שאני בעצמי נכה ונפגע פעולות איבה, אני חושב שכל מדינת ישראל צריכה לעטוף את הנכים כאן בארץ. אי אפשר להשאיר אותם במאבק הזה לבד. צריך לתמוך בהם מכל הכיוונים. יש במאבק הזה אנשים מכל האוכלוסיות, ערבים ויהודים. הממשלה הזו אטומה. לא תמיד נכות היא נראית, והם צריכים להיות יותר רגישים שם למעלה. אם המדינה קבעה שכר מינימום אז המדינה באמת צריכה לתת את זה לנכים. היא עצמה קבעה שכר מינימום, שאי אפשר לחיות מפחות ממנו. אז איך המדינה רוצה שהנכים יחיו בפחות מכ-2,300 שקל?".

כמי שמקבל בעצמך קצבת נכות, אתה מרגיש שאתה צריך לקבל יותר?

"בוודאי, זה לא מספיק. איפה שכר דירה?, הוצאות? יש לי ארבע ילדים, למה אני לא יכול לקנות להם מתנה לחג או ליום הולדת? צריך כסף לטיפול שיניים. הכי גרוע שכשנכים יוצאים לעבוד, לוקחים להם את הקצבה כבר אחרי 500 השקלים הראשונים שהם מרוויחים. למה להגביל ולהחליש את הנכים? צריך לתת להם להרים את הראש מעל המים".

יש ביקורת על דרך הפעולה שבחרו, חסימת כבישים.

"יש התחשבות רבה מאוד בציבור, ולא מנסים להעניש אותו. אנחנו פשוט רוצים למחות מול הממשלה על כך שהיא מתעלמת מהנכים. היום, בזכות המאבק, הנושא הזה עלה למודעות ברמות הכי גבוהות. היום מדברים רק על הנכים".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר