שכונת הדרים, צילום פרטי
שכונת הדרים, צילום פרטי

"אני קורא לכל התושבים להגיע לבחירות ולהציל את שכונת הדרים"

שכונת הדרים תבחר ועד חדש, ותושבים חילוניים מביעים חשש מפני השתלטות של התושבים הדתיים על הוועד. יו"ר עמותה דתית בשכונה אומר בתגובה: "טענה הזויה ומופרכת"

פורסם בתאריך: 28.6.23 08:53

הקרב על הוועד, גרסת שכונת הדרים בכפר סבא: ב-7 ביולי (יום שישי הבא) ייגשו תושבי שכונת הדרים בכפר סבא לבחור את נציגיהם לוועד השכונה, הנבחר כל 5 שנים, והפעם הבחירות עלולות להיות טעונות במיוחד.

בשכונת הדרים מתגוררים כ-7,500 תושבים, המהווים כ-40% מכלל תושבי מזרח כפר סבא, כאשר כל מי שחצה את גיל 17 ביום הבחירות רשאי להצביע. 15 תושבים הגישו את מועמדותם לבחירות, כאשר כל תושב יבחר 7 מהם. רשימת המתמודדים פורסמה בקבוצת הפייסבוק של השכונה ובקבוצות וואצאפ שכונתיות. הבחירות מתקיימות בחסות "התנועה ישראלית" המממנת ומתפעלת את תהליך הבחירות. שבעת המועמדים שיקבלו את מירב הקולות יכהנו כחברי הוועד, כאשר הם אלו שיבחרו מתוכם את יו"ר הוועד וסגנו.

הבחירות לוועד השכונה, המתקיימות השנה כשלושה וחצי חודשים לפני הבחירות המקומיות, עלולות להיות טעונות במיוחד, על רקע סוגיית דרישת התושבים הדתיים להקמת בית כנסת קבוע במקום אוהל בית הכנסת לעומת דרישת התושבים החילוניים להקמת מרכז קהילתי, כפי שפרסמנו בצומת השרון לפני שבועיים.

בקרב הציבור החילוני בשכונה קיים חשש כי לאחר הבחירות יהיה לנציגים הדתיים רוב בוועד שאינו מייצג את אופי השכונה החילונית. איציק מנהיימר יו"ר הוועד הנוכחי, אמר השבוע ל"צומת השרון": "ישנו נסיון השתלטות ברור על ועד השכונה מטעם אנשי אוהל בית הכנסת הפיראטי. זה הזמן בו הציבור החופשי בשכונה צריך להתעורר ולמנוע השתלטות על שטחים נוספים, שכפי שראינו כבר באה על חשבון מרכז קהילתי לתושבי השכונה כולה. אם החילונים לא יגיעו להצביע, הפעילות היחידה שתהיה לבני הנוער בשכונה תהיה לימוד תורה במרכז הקהילתי הדתי שהולך ומתרחב. אני קורא לכל התושבים להגיע לבחירות ולהציל את שכונת הדרים".

 

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תושב נוסף שבחר להישאר בעילום שם הוסיף: "המאבק על הדמוקרטיה במדינה, זולג למאבק בכל עיר ובכל שכונה. להפתעתנו גילינו שמאבק השליטה הגיע לשכונה הליברלית שלנו. פתאום נוספו לפעילי השכונה שמתנדבים שנים, מספר "פעילים" שמעולם לא היו פעילים בענייני השכונה. הם פתאום מספרים שהם דואגים לכלל השכונה כאשר בפועל הם מייצגים עמותה דתית שמנסה להשתלט על ועד השכונה כדי לשנות את אופי השכונה מליברלית לדתית".

יצחק חלדאר, יו'ר עמותת "דורות" המייצגת את הציבור הדתי ובית הכנסת "הדר מלכותו" הפועל באוהל, אמר בתגובה: "הבחירות לוועד השכונה הם א-פוליטיות. האשמה שאנו 'רוצים להשתלט על הוועד' היא טענה הזויה ומופרכת. כל בר דעת רואה את רשימת 15 המועמדים. למעט נציג אחד שמזוהה עם בית הכנסת, כל שאר 14 המועמדים הם חילוניים שהציעו עצמם לוועד ועשו זאת על דעת עצמם בלבד. אין כאן שום ניסיון "להחדיר" אנשים לוועד שייצגו את הציבור הדתי. ההיפך הוא הנכון. כמו כן, על פי התקנון לכל מגזר צריך להיות נציג אחד שיעמיד את עצמו לבחירות. אנחנו בעד בחירות דמוקרטיות וכל מי שיבחר אנחנו נשתף פעולה ונכבד אותו. בסופו של דבר אנו כתושבי השכונה הדתיים או המסורתיים מהווים מעל 50% מתושבי השכונה. אנו רוצים לחיות יחד באהבה ואחווה ושלום. אין שום כוונה להיכנס לכל מחלוקת מיותרת עם חברנו ושכנינו. לקהילת "הדר מלכותו" יש מטרה אחת בלבד והיא בניית בית כנסת בשכונה יהודית שמתגוררים בה כ-7,500 תושבים. מגיע לנו בית כנסת לקהילה".

חנניה אלימלך, אחד המועמדים בבחירות, אמר: "אינני אדם דתי ואיני חבר בשום עמותה. הקשר שלי לעמותה נוצר בתוקף מקצועי כרו"ח. נתבקשתי על ידי מכר מהשכונה לסייע לעמותה בהכנת דוחותיה והסכמתי. מתוך עיון ברשימת המועמדים איני מזהה שום שם הקשור לעמותה למעט אחד. למיטב הבנתי, אין בין המועמדים בכלל אנשים דתיים ואינני מכיר איש מהם (למעט הנ"ל) כך שאיני רואה מניין צצה הטענה לנסיון "השתלטות" של הציבור הדתי על הוועד השכונתי".

ציבי אלון, יו"ר מועצת השכונות: "כעת גם שכונת הדרים מצטרפת לחגיגת דמוקרטיה אמיתית ורחבה. 15 מועמדים לוועד שכונת הדרים. זה לא קרה אף פעם ואני מאחל בהצלחה לכולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קחו לדוגמא את העיר חדרה שיש בה שילוב מצוין בין החילונים לדתיים. חיים בשיתוף פעולה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר