שלט חוצות של מרצ בכפר סבא, צילום מרצ כפר סבא
שלט חוצות של מרצ בכפר סבא, צילום מרצ כפר סבא

"מזעזע, ניחוח אנטישמי, מרעיל את העיר": קמפיין פרובוקטיבי של מרצ מעורר סערה גדולה

הפרובוקציה של מרצ: תלתה שלטים בהם נכתב שאין כניסה לכפר סבא לחברי הכנסת גולדקנופף, דרעי ומעוז. רפי סער: "ביקורת קשה זה לגיטימי, קמפיין עם יסודות אנטישמיים הוא פסול"

פורסם בתאריך: 2.7.23 16:10

הקמפיין והסערה: הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות והסיעות מעלות הילוך. סיעת מרצ בכפר סבא החליטה על צעד קיצוני ולא שגרתי, סוג של פרובוקציה, כאשר ביום חמישי האחרון נתלו ברחבי כפר סבא, במסגרת קמפיין הבחירות של סיעת מרצ למועצה, שלטי חוצות עם תמונותיהם של שלושה חברי כנסת חרדים (יצחק גולדקנופף, אריה דרעי ואבי מעוז) ולידם הכיתוב "אין כניסה לכפר סבא". שלט אחד נתלה בתחנת אוטובוס בצומת הרחובות טשרניחובסקי וויצמן ושלט שני נתלה באזור התעשייה במזרח העיר.

בסיעת מרצ אמרו: "הקואליציה הדורסנית מנסה לבצע מהפכה בישראל. הערים והשלטון המקומי הם המחסום האחרון בפני ההשתלטות שלה. אנחנו לא ניתן לחברי הקואליציה לעשות את שעולה על רוחם בעיר. כפר סבא תישאר העיר הכי חופשית והכי ליברלית בישראל, אין כאן כניסה לאג'נדות חשוכות כאלה".

בתוך כך, הגישה הסיעה הצעה לסדר לישיבת המועצה שתתקיים ביום רביעי הקרוב, בה היא קוראת לעירייה להחרים את חבר הכנסת יצחק פינדרוס ממפלגת עוצמה יהודית בשל התבטאות שלו בנושא הקהילה הלהט"בית, שיצרה לאחרונה סערה גדולה במשך כמה ימים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


בהצעה לסדר של מרצ נכתב: "סיעת מרצ כפר סבא הגישה הצעת החלטה הקובעת כי כל מוסדות העירייה ועובדיה אינם רשאים להיפגש עם חבר הכנסת פינדרוס מכיוון שעל פיהם הוא התבטא באופן מסית ומזעזע כלפי הקהילה הגאה. הדברים שאמר חמורים ומעודדים פגיעה פיזית באנשי הקהילה כאשר הם באים מאדם שמכהן כמנהיג ציבור. הדברים כה חמורים שמועצה של עיר פלורליסטית וחופשית לא יכולה להתעלם ולעבור לסדר היום". בהצעה נכתב: "חברי הקהילה הגאה הם בשר מבשרה של כפר סבא ולכן מועצת עירית כפר סבא מגנה את הדברים החמורים שאמר חבר הכנסת. מועצת העיר קוראת לכל מוסדות העירייה ומורה לעובדיה לא לפגוש את חבר הכנסת פינדרוס בפורומים מקצועיים עד אשר יחזור בו מדבריו".

ראש העירייה, רפי סער, הסתייג מקמפיין שלטי החוצות של סיעת מרצ ואמר: "מחלוקות, אמירות נוקבות ואפילו ביקורת קשה זה לגיטימי – אך קמפיין עם יסודות אנטישמיים הוא פסול. הקמפיין הפוליטי האחרון שעלה בכפר סבא, יש בו הרבה יותר מטעם רע ואין לו מקום בכפר סבא,  עיר בה כל הקהילות מכבדות זו את זו בהרמוניה נפלאה. כפר סבא תמיד הייתה עיר מכילה ומתקדמת. עיר שמובילה מחד במדד הגאווה, אך מקדמת מאידך את האפשרות לקיים את חיי המסורת והדת תוך כבוד הדדי. השיח הבזוי הזה, שמגיע אלינו בעיקר בגלל התזמון (הבחירות המקומיות שבפתח) מרעיל לנו את העיר וטוב שפוליטיקאים, בפרט בתקופה זו, יבינו שאנחנו צריכים לחיות כאן יחד יום לאחר הבחירות. מציע להפסיק עם השיח המקומם. יש לנו רק כפר סבא אחת לשמור עליה ובכוונתי לעשות זאת".

לצד תושבים שהביעו ברשתות תמיכה בשלטים שתלתה מרצ, היו רבים שהביעו הסתייגות. בכל מקרה הפרובוקציה של מרצ השיגה את תשומת הלב אותה רצתה המפלגה להשיג. כך, כתבו מספר תושבים שביקרו את המהלך: "מרצ לא רצויים באף מקום, אם מישהו לא הבין את זה בבחירות", כתב תושב העיר. אחר הוסיף: "מרצ הם עוכרי ישראל. הם לא רצויים באף מקום. כואב שבכפר סבא יש הרבה כאלו". תושב אחר כתב: "לגרש את האנטישמים מהעיר. כפר סבא היא עיר של סובלנות וקבלת האחר".

חבר המועצה קובי פדוה, שיוביל את סיעת מרצ בבחירות הקרובות ויזם את הקמפיין, אמר בתגובה לדברי ראש העירייה: "מצער מאוד שראש העיר נכנע למכונת הרעל. אני קורא לכל חברי המועצה בכפר סבא וביתר הערים לא להיכנע ולא להתנצל. זה אנחנו שמותקפים ע"י ממשלת הביזה. לשמחתנו, באירוע קודם בו הורה מנכ"ל העירייה להסיר שלט של המחאה הארצית כנגד "ממשלת הביזה", כבר קיבלה מועצת העיר החלטה שלא ניתן להמשיך ולצנזר וראש העיר מכבד את ההחלטה".

עו"ד איתן צנעני, סגן ראש העירייה, אמר: "לצערי מדובר בקמפיין מזעזע עם ניחוח אנטישמי. בשבוע שעבר מרצ הגישו הצעה לסדר הקוראת להחרים ח"כ חרדי כי דבריו לא מצאו חן בעיניהם. יום לאחר מכן העלו שלטי חוצות הקובעים שאין כניסה לכפר סבא לשלושה נבחרי ציבור חרדים ודתיים, עם כיפה וזקן. מה השלב הבא מבחינתם? לגרש מהעיר את כל מי שחושב אחרת מהם? לשלול זכויות מאנשי ימין, מסורתיים, דתיים וחרדים? האמת היא שממרצ אין לי ציפייה, אולם אני קורא לכל חברי מועצת העיר והמתמודדים למועצה להתנער מקמפיין השנאה הזה וקורא לציבור להביע את סלידתו מקמפיינים שמפיצים שנאה. ביקורת ואפילו חריפה – כן, שנאה וגזענות – לא מוחלט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר