הנחות מאורגנות לציבור הדתי, צילומים פרטיים
הנחות מאורגנות לציבור הדתי, צילומים פרטיים

טענות לאפליה: כרטיסים מסובסדים לציבור הדתי בכפר סבא למימדיון ולשפיים

תושב שפרסמה פוסט הבהירה: "זה לא פוסט שנאה. זה פוסט קיפוח". המועצה הדתית: "הנושא אושר משפטית התקציב הוא מתרבות תורנית". העירייה: "דואגים כבכל שנה לאטרקציות מסובסדות רבות מחוץ לעיר שלא בהפרדה" 

פורסם בתאריך: 5.7.23 09:11

ההטבות לציבור הדתי והכעס של הציבור החילוני: המחלקה למורשת ישראל בעיריית כפר סבא והמועצה הדתית כפר סבא פרסמו לאחרונה מודעות המעניקות הטבות במחירים לבילוי בהפרדה בין בנים לבנות בפארקי מים מהמובילים בישראל.

על פי המודעות, יתקיימו ימים מיוחדים בהם הכניסה לשני פארקי מים (שפיים ומימדיון) תהיה בהפרדה מגדרית ומחירי הכרטיסים יעמדו על 50 שקלים ואילו בפארק המים נחשונים ובבריכת אורות אלקנה מדובר בכניסה לאורך כל עונת הרחצה, כאשר בנחשונים העלות היא 35 שקלים ובבריכת אורות אלקנה 30 שקלים.

את הנושא העלתה למודעות א', תושבת העיר, שפרסמה פוסט בפייסבוק ובו כתבה: "מי שרוצה כרטיס כניסה לשפיים בחצי מחיר או למימדיון בשליש מחיר שיגיד אני. זה לתושבי כפר סבא בלבד. איפה הקאץ'? זה דרך מחלקת מורשת והמועצה הדתית של כפר סבא, בהפרדת בנים בנות. אין לי בעיה עם הפרדה או עם הציבור הדתי, אבל יש פה בעיה גדולה. זו אפליה! למה אין הטבה לכולם?".

היא ממשיכה ומסבירה: "ההנחה יוצרת אפליה כי היא על חשבון כספי ציבור של כולנו. מדובר בהנחה גדולה ולא סבירה בעליל. משפחה בת 5 נפשות תיפרד במימדיון מ- 745 ש"ח, אבל אותה משפחה בהפרדה תשלם 250 ש"ח בלבד. 495 ש"ח הנחה. ויש גם חצי מחיר לבריכה, אבל בנחשונים ובאורות אלקנה, 35 ש"ח בלבד לדתיים בלבד למשך כל עונת הרחצה בזמן שבגלי השרון המחיר 60 ש"ח".

לתושבת חשוב להבהיר: "זה לא פוסט שנאה. אין בי טיפת שנאה לדתיים. יש שנאה לגזל. זה פוסט קיפוח של רוב האוכלוסייה בעיר. זה פוסט שזועק די לגזל, זה פוסט שזועק די! פשוט די! זה פוסט שרוצה חלוקה הוגנת של כספי ציבור! חלק מתקציב המחלקה הוא מכספי הארנונה של כולנו".

לצומת השרון אמרה: "ניתנה פה הטבה כספית גדולה מאוד שלא פורסמה בשום ערוץ תקשורת של כלל התושבים אלא הודפסה במודעות שנתלו ליד מוסדות דת בלבד. מדובר בכספי ציבור שמסבסדים הטבה שאין לה שום קשר לדת. מדובר בכספים שמקבלת המחלקה למורשת, מהמדינה ומכספי הארנונה שלנו והכסף הזה ניתן לטובה להטבה בבריכות ובפארקי מים. אין לכך שום קשר, לא למורשת ולא לדת. יש כאן אפליה של כלל הציבור הלא דתי".

וכמו בכל המחלוקות בין הציבור הדתי לחילוני, גם במקרה הזה הדעות בין תושבי העיר חלוקות. אחד התושבים כתב: "הפוסט הזה מרגיש מושפע מהזרם שרוצה לזרוע שנאה". מנגד כתבה תושבת: "זה מקומם מאוד. ממש אפליה".

הודעת עירייה על פעילויות קיץ לנוער מחוץ לעיר

הודעת עירייה על פעילויות קיץ לנוער מחוץ לעיר

מהעירייה נמסר בתגובה: "האירועים הם ביוזמה ובסבסוד מלא של המועצה הדתית. העירייה דואגת כבכל שנה לאטרקציות מסובסדות רבות מחוץ לעיר דרך המחלקה לנוער מינהל קהילה שלא בהפרדה כולל פעילויות מים".

מהמועצה הדתית כפר סבא נמסר בתגובה: "ראשית, נציין שהשירות מוצע לכלל התושבים ללא הבחנה כזו או אחרת. והוא היה קיים גם אשתקד. לעניין הסבסוד במחיר כניסה לבריכה. לצערנו, מזה שנים שאין מענה לציבור הדתי בעיר לרחצה בבריכה בשעות נפרדות. במסגרת פעילויות קיץ של תרבות תורנית במועצה הדתית. מצאנו לנכון לתת מענה לציבור הדתי שנאלץ לנדוד מחוץ לעיר כדי לקבל שרות שווה שמקבל כל תושב בעיר. בהתייחס למימדיון ולשפיים: מדובר באירוע חד פעמי המיועד לציבור הדתי מכל הארץ ואנו מסייעים לתושבי כפר סבא המעוניינים בכך להשתתף בפעילות זו. אירוע חד פעמי זה אינו שונה מכל אירוע תרבות אחר בעיר, אותו מממנת העירייה מכספה לתושבי העיר. הנושא נבדק משפטית ואושר. יובהר כי התקציב הוא מתרבות תורנית לתושבי העיר וזהו הקו שמנחה אותנו בכל הפעילויות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלישבע

    זה מכעיס אותה? ומה לגבי שאר פעילויות תרבות ופנאי שהעירייה מסבסדת מכספי ציבור שתושבי העיר הדתיים לא משתתפים ולא יכולים לקחת חלק כי זה נוגד את אורך חייהם? האם הם דורשים ואומרים אפלייה? קיפוח? גזל?
    חבל שלא באמת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר