הפגנה בכפר סבא נגד המהפכה המשפטית, צילום לירית שפיר שמש
הפגנה בכפר סבא נגד המהפכה המשפטית, צילום לירית שפיר שמש

כ-15 אלף איש מחו נגד המהפכה המשפטית בכפר סבא: "הם מדברים על דמוקרטיה אבל עושים הכל להחריב אותה"

האירועים האחרונים ובעיקר ההתקדמות החד צדדית בחקיקה המדאיגה לביטול עילת הסבירות, הביאו לעלייה גדולה במספר המפגינים בשרון. האלוף במילואים אורי שגיא פנה אל נתניהו

פורסם בתאריך: 9.7.23 12:33

המחאה נגד המהפכה המשפטית תופסת תאוצה גם באזור השרון בשל ההתקדמות החד צדדית בחקיקה המדאיגה לביטול עילת הסבירות. מספר המפגינים אמש (מוצ"ש) היה גבוה משמעותית מאשר בשבועות האחרונים.

למחאה בכיכר העיר בכפר סבא הגיעו 15 אלף איש. מדובר בעלייה משמעותית במספר המפגינים לעומת השבוע שעבר. בכפר סבא נאמו ח"כ שרן השכל, האלוף במיל' אורי שגיא, היזם ומשקיע הייטק זוהר לבקוביץ והחלק האמנותי היה של להקת רוקוויל.

חברת הכנסת שרן השכל אמרה: "הם מדברים על דמוקרטיה במתק שפתיים אבל עושים הכל כדי להחריב אותה. הם העבירו חוק לביטול לשכת עורכי הדין רק כי תוצאות הבחירות שנערכו לראשות הלשכה, לא התאימו להם. ועכשיו עומד על הפרק החוק לצמצום עילת הסבירות".

האלוף במילואים אורי שגיא פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הייתי עשרים מטר ליד אחיך באנטבה כשהוא נפל. חזרנו משם, הבאנו מאה ושלושה בני ערובה ישראלים שחולצו, והבאנו את גופת אחיך גם כן, גיבור ישראל. אתה לא מתבייש ביבי".

אירועי השבוע האחרון והזעם המצטבר בקרב מתנגדי הרפורמה המשפטית השפיעו מאוד גם על מספר המפגינים שהגיעו לחניון היובל ברעננה. החניון היה גדוש במפגינים ולהערכת המארגנים, היו במקום כ-15 אלף איש. אגב, המארגנים החליטו להסב את שם החניון מחניון היובל לחניון הדמוקרטיה בפרסומים שלהם על ההפגנה.

במוצאי שבת האחרונה, בניגוד למקובל בדרך כלל בהפגנות בעיר, לא התקיימה צעדה והאירוע התחיל ב-20:15 בהתכנסות בחניון. בין הנואמים ניתן היה לציין את פרופ' יולי תמיר, נשיאת מכללת בית ברל ושרת החינוך לשעבר, עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון וחגי שטדלר, יו"ר חברות טכנולוגיה מתנועת "דתיים ציוניים דמוקרטיים". האמניות האורחות היו דנה איבגי ונועה מרגלית. בסוף ההפגנה הוזמנו אלה המעוניינים בכך להבדלה.

היום (ראשון) בשעה 7:00 בבוקר התקיימה משמרת מחאה מול ביתו של ח"כ דני דנון ברחוב חטיבת הראל בעיר ומשמרת נוספת מתוכננת בשעה 18:00 בערב. לקראת יום שלישי לא מתוכננת ברעננה פעילות מקומית. הפעילים מהעיר מתכננים לנסוע בשיירות מחאה שיצטרפו אל המוחים בנתב"ג.

להפגנה מול בניין עיריית הרצליה הגיעו, כך על פי הערכת מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה, כ- 11 אלף אנשים, מספר כפול של אנשים מאשר בשבועות האחרונים,. בהרצליה נאמו זוהיר בהלול שקרא לציבור הערבי להצטרף למחאה ומיקה אלמוג שאמרה: "מאבק ארוך עוד לפנינו וזה לא מפתיע כי מה שקורה בישראל בחצי השנה האחרונה הוא שיא של תהליך שנמשך כמעט שלושה עשורים".

לאחר הנאומים של שניהם החליטו המארגנים כי אלפי המוחים ייצאו לצעדה ברחובות. המפגינים צעדו דרומה לכיוון צומת כדורי (בן גוריון – הרב קוק) וחסמו אותו לתנועה. לאחר מכן החלו כאלפים מהם בצעדה לאורך רחוב הרב קוק תוך שהם חוסמים את התנועה באופן מלא או חלקי במשך כשעה ואף הבעירו צמיג על הכביש. בהמשך הגיעו המפגינים לאזור קניון שבעת הכוכבים ומשם המשיכו לירידה לאיילון דרום ולראשונה בתקופת המחאה חסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום במשך כחצי שעה תוך שהם מבעירים מדורה נוספת על הכביש. השוטרים שהגיעו למקום הדפו את המפגינים ותוך כדי כך עצרו מפגין ששוחרר הבוקר, כאשר עשרות מהמפגינים הגיעו לתחנת המשטרה בתל אביב ודרשו את שחרורו.

חברת המועצה דנה אורן ינאי, ממובילות מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה, אמרה לאחר ההפגנה: "אחרי תקופה של משא ומתן, שהתברר כשקר, כפי שחשבנו מתחילתו, חזרו המהלכים להפיכת ישראל לדיקטטורה. 75% מההרצליינים מצביעים למפלגות ליברליות, מה שמסביר את עוצמת המחאה בעיר. השבוע הראה לכולנו שאנחנו עמוק בתוך התהליך שחששנו ממנו. לכן הגיעו הערב אלפי מפגינות ומפגינים כועסים. ההרצליינים הבינו שאי אפשר להיות יותר מנומסים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר