תכולת בית המשפחה מתחת לבניין המשותף בו התגוררו. צילום פרטי
תכולת בית המשפחה מתחת לבניין המשותף בו התגוררו. צילום פרטי

שכר הדירה עלה ביותר מ-50 אחוז, משפחה עם שלושה ילדים גרה ברחוב

מציאות עצובה של משפחה בכפר סבא: הריהוט הועבר לחצר הבניין בו התגוררו והאם אומרת: "כדי לקבל דיור אני צריכה ערבים ואין לי". העירייה: "נשלם שכירות עבור המשפחה, עד למציאת דירת עמידר, נעמוד לצידם"

פורסם בתאריך: 11.7.23 08:45

"לצערי, אני כבר ממש לא אופטימית ולא רואה אור בקצה המנהרה", כך אומרת תושבת כפר סבא שמשפחתה נאלצה לפנות את הדירה שבה התגוררה במרכז העיר וכעת הם חסרי בית.

מדובר במשפחה עם שלושה ילדים קטנים (בני 8, 4, וחצי שנה) שהתגוררה עד סוף חודש יוני בדירה שכורה בבניין משותף במרכז העיר במשך 7 השנים האחרונות. דמי השכירות ששילמו עמדו על 4,000 שקלים, אך בעל הבית דרש העלאה ל-6,500 שקלים, סכום שהמשפחה לא יכולה לעמוד בו.

תכולת בית המשפחה מתחת לבניין המשותף בו התגוררו, צילום פרטי

תכולת בית המשפחה מתחת לבניין המשותף בו התגוררו, צילום פרטי

בלית ברירה, נאלצה המשפחה לעזוב את הבית ומאחר ולא מצאה בית אחר, נאלצה להוציא את תכולת הבית לחצר הבניין ומאז כך המצב. המשפחה מוכרת בעירייה וזכאית לדירה בחברת עמידר. האם מספרת: "עמידר הציעו לי דירה לפני חודשיים וגם לאחרונה, שבועיים לפני שהתפנינו משם. בהתחלה לא רציתי את הדירה אבל שיניתי את דעתי ורציתי ואז הם אמרו שאני צריכה להביא ערבים לדירה עם חשבון בנק ואישורי עבודה שיחתמו למקרה שאני לא יכולה לעמוד בתשלום, אבל לצערי אין לי מי שיחתום ערבות עבורי. שאלתי מה עושים עם העולים החדשים, ענו לי שזה סיפור אחר, אבל גם אני סיפור אחר כי אין לי ערבים".

האמא מספרת על המאבק היומיומי של המשפחה ללא דירה בתנאים קשים של חום הקיץ: "הילדה הגדולה נמצאת רוב הזמן אצל חברה והקטנות אצל ההורים שלי. אני מעדיפה להישאר כאן ולשמור על הציוד שלנו ורק מתקלחת אצל הוריי וככה לסירוגין עם בעלי. זה מאוד לא פשוט בתנאים האלו אבל אין לנו ברירה".

בעקבות פרסום בקבוצות הפייסבוק העירוניות זכתה המשפחה לעזרה מתושבים טובים בכפר סבא: "היו כאלו שנתנו לי קצת כסף למרות שלא רציתי לקבל כסף מאנשים. היו שהביאו אוכל, גם חלק מהשכנים עוזרים לי. אנשים עוזרים לי עם אוכל, אבל האמת שאין לי ממש תיאבון".

 

האם מספרת: "ראש העירייה היה אצלנו ביום שישי וניסה לעשות טלפונים לכל מיני גורמים. בהתחלה הוא הבטיח לי חודשיים שכירות על חשבון העירייה ואחר כך 1,500 שקל לחודש לתקופה של שלושה חודשים ומקום לאחסון הציוד. כתושבת כפר סבא מגיל אפס אני מצפה מהעירייה שיידעו להפעיל את הקשרים שלהם מול משרד השיכון ועמידר וינסו למצוא לי דירה גם בעיר סמוכה לכפר סבא. מי שמנסה לעזור לי מאוד זאת חברת המועצה הדר לביא. הייתי רוצה יותר תמיכה, אבל אני כבר לא מצפה לכלום".

מה אתם מתכוונים לעשות?

"אין לי מושג כי כל דירה שאני מוצאת אלו מחירים גבוהים מאוד ולא ארשה לעצמי להיכנס לחובות. המחירים עלו בעשרות אחוזים והסיוע מהמדינה נשאר אותו דבר, כך שזאת בעיה גדולה. לצערי, אני כבר ממש לא אופטימית ולא רואה אור בקצה המנהרה".

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "לדיירת ולמשפחתה הוצעו על ידי עמידר 5 דירות שונות שלצערנו לכולן היא סירבה להיכנס בתואנות שונות. זאת לפנים משורת הדין, מאחר שהחוק קובע שזכאי שסירב פעמיים לדירות שהוצעו לו ישוב לרשימת הממתינים. כאמור, לא רק שהדבר לא נשלל ממנה אלא הוצעו לה לא פחות מחמש דירות, מתוך הבנה למצבה".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "מדובר במשפחה המוכרת ומטופלת באופן שוטף על ידי אגף שירותים חברתיים-קהילתיים. מפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט על פרטי המקרה, מלבד העובדה כי לאם המשפחה הוצעו 2 דירות עמידר, להן סירבה, וכי המשפחה זכאית לסיוע בשכר דירה בכפוף להצגת חוזה שכירות. יש לציין עוד כי עיריית כפר סבא תשלם שכירות עבור המשפחה, עד למציאת דירת עמידר. עיריית כפר סבא תמשיך לעמוד לצד המשפחה ולהעניק סיוע ככל שיידרש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ציפי

    המדינה מיתנמסת לנו בידיים הממשלה נותנת מתנה גדולה לנסראלה וכל אויבינו המלחמה הגדולה בדרך תתכוננו אזרחים יקרים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר