קריית הצעירים, כנס ההסברה לתושבים. צילום עיריית כפר סבא
קריית הצעירים, כנס ההסברה לתושבים. צילום עיריית כפר סבא

הכבישים והדירות: העירייה קיימה כנס הסברה על פרויקט קריית הצעירים

הכנס כלל הסבר מפורט בנושא תשתיות ותחבורה בפרויקט. במסגרת התכנית ייבנו דירות להשכרה ארוכת טווח

פורסם בתאריך: 19.7.23 11:59

מאות תושבות ותושבים השתתפו בכנס הסברה בנושא תשתיות ותחבורה שקיימה עיריית כפר סבא על פרויקט קריית הצעירים אותו היא מקדמת יחד עם המדינה. הכנס התקיים ביום ראשון השבוע בבית הספר "דבורה עומר", וכלל הסבר מפורט בנושא תשתיות ותחבורה במסגרת פרויקט הצעירים – פרויקט דיור מוזל שמקדמת העירייה, לצד התחדשות עירונית של מתחמים ותיקים ובראשם שכונת יוספטל, שימור שטחים ירוקים, בניית אצטדיון חדש ועוד. לטענת העירייה, זאת הפעם הראשונה שתשתיות, מבני ציבור ויישום תכנית התחבורה – יבוצעו לפני איכלוס הדירות.

המפגש התקיים בהובלת אדריכלית העיר, מיכל שרייבר גלבנדורף, ומנכ״ל העירייה, יובל בודניצקי, ובנוכחות ראש העירייה, רפי סער. במפגש הוצג בפני התושבות והתושבים פרויקט קריית הצעירים, שאושר לאחרונה במועצת העיר במסגרת הסכם הגג שחתמה העירייה עם משרד התחבורה, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון. מפגש זה התקיים לאחר שלפני כשבוע התקיים מפגש נוסף עם נציגי שכונת יוספטל, בנושא התחדשות עירונית בשכונת מגוריהם, במסגרת הפרויקט.

 

שכונת "קריית הצעירים" שאמורה להיבנות בצפון מזרח העיר תכיל 3,232 יחידות דיור עם מעונות סטודנטים ודיור מוגן לגיל השלישי. במסגרת פרויקט הצעירים מתוכננות לשיווק דירות להשכרה במחיר מפוקח לראשונה בכפר סבא.  בעירייה מציינים כי כל יזם יחויב להקצות כ-30% מיח"ד לשכירות ארוכת טווח למשך 10 שנים. הדיירים אשר יצטרפו לשכונה יחתמו על חוזה מול היזם, במסגרתו הם יזכו למחיר קבוע שיוכל לעלות רק לאחר 5 שנים, ב-5% בלבד ובצמוד למדד. "כתושבת כפר סבא אני שמחה וגאה על כך שבשורת ההשכרה ארוכת הטווח מגיעה לעיר", אומרת ענבל דוד, מנכ"לית "דירה להשכיר", ומסבירה: "שכירות ארוכת טווח מספקת הגנות משמעותיות לשוכרים, בין היתר באמצעות חוזה שכירות ארוך טווח לעשר שנים, מחיר מפוקח עם הגבלה של עדכון שכר הדירה במהלך שנות השכירות ועוד. כפר סבא היא עיר מבוקשת ועל רקע עליות מחירי הדיור בעיר ובכלל, המוצר של שכירות ארוכת טווח הוא הפתרון הנכון והמתבקש, והאלטרנטיבה הטובה ביותר לדירה בבעלות".

בעירייה ציינו כי בזכות הפרויקט יוקם כביש 541, על בסיס תוואי כביש 5503, שעתיד לקשר בין צירי האורך הארציים של כביש 4 ונתיבי איילון (כביש 20) בואך מרכז התחבורה הציבורית במתחם שפיים. בנוסף, יורחב כביש 5504 לאזור התעשייה המזרחי, עד למחלף אייל (כביש 6).

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר