חילוץ חתול בכפר סבא, צילום פרטי
חילוץ חתול בכפר סבא, צילום פרטי

חילוץ מורכב: החתול קפץ כדי לצוד ציפור אבל שכח שהוא בקומה רביעית

אחרי 24 שעות של יללות על עץ גבוה, חולץ החתול טייגר, ובעליו, ליביו גל אומר: "אלף תודות לכל הצוותים שהשקיעו מזמנם וממרצם בחילוץ חתול באותה מידת רצינות ומסירות כמו חילוץ אדם מדירה בוערת"

פורסם בתאריך: 23.7.23 13:38

מבצע החילוץ הסתיים בהצלחה: כוחות הכיבוי של תחנת כפר סבא ואנשי השירות הווטרינרי של עיריית כפר סבא השתתפו ביום רביעי האחרון במבצע חילוץ הרואי של חתול שנתקע על עץ גבוה ברחוב המפלס במרכז העיר.

את שאירע מספר ליביו גל, הבעלים של החתול: "ביום רביעי שעבר, בשעות הבוקר, חתול הבית שלי, ששמו טייגר והוא בן 3, ישב על החלון בקומה רביעית והשקיף על הנוף כהרגלו. לפתע הוא ראה ציפור והחליט לצוד אותה, אבל כנראה חישב לא נכון את המרחק ופשוט נפל למטה נפילה חופשית. למזלו ולמזלנו, הוא נעצר בענפים של עץ אראוקריה הסמוך לבניין".

מכאן החלה סאגת החילוץ, כפי שמספר ליביו: "מכיוון שהוא חתול בית ולא רגיל להיות ברחוב, הוא החליט שהעץ הוא המקום הבטוח ביותר לשהות בו. הוא טיפס במעלה העץ כדי להגיע לגובה של קומה רביעית ולנסות לחזור אל החלון ממנו נפל, אבל המרחק בין העץ לחלון הוא כארבעה מטר, כך שהוא לא יכל לחזור לחלון בקפיצה ולכן פשוט יילל יללות מצוקה במשך זמן רב. בשירות הווטרינרי של עיריית כפר סבא אמרו לי שכדאי לחכות יממה לפני ניסיון חילוץ כי יש סיכוי די גדול שירד מהעץ בכוחות עצמו, אבל כנראה בגלל שהוא חתול בית, הוא לא הרגיש שכדאי לרדת למטה אלא יותר בטוח על העץ וכך הוא נשאר על העץ כל הלילה, מיילל יללות מצוקה".

למחרת בבוקר, לאחר שהחתול כבר מעל 24 שעות על העץ, הזעיק ליביו את השירות וטרינרי שהזמינו את כוחות כיבוי אש עם מנוף באורך 46 מטר. ליביו מתאר: "אני ועוד כמה כבאים עמדנו עם רשת בטחון מתוחה למטה למקרה שהחתול יקפוץ מבהלה. על המנוף עמדו כבאי והמפקח הווטרינרי מעיריית כפר סבא שהיה חמוש בכפפות, כלוב חתולים ומוט עם לולאה. לאחר כמה תמרונים לא פשוטים עם המנוף ומספר פעמים שהחתול עלה וירד על העץ כדי לברוח מהמנוף המאיים, הצליח המפקח הווטרינרי ללכוד אותו בכלוב לאחר קרב לא קל בגובה של קומה רביעית. הוא אמר לי אחר כך שזו פעם ראשונה שהוא מקבל כזה ביס בגובה 18 מטר".

ליביו, מה שלום החתול?

"החתול שב בשלום לביתו, קצת מיובש ובסטרס לא קטן. במשך כשעה החתול היה בהיפר ונטילציה מהחום והסטרס של האירוע עם לשון בחוץ כמו כלב. אחרי כשעה התחיל לשתות ולהתאושש. הוא צלע יום אחד כי כנראה קיבל מכה ברגל מהנפילה, אבל כבר התאושש והולך רגיל".

ליביו מבקש לנצל את הבמה ולהודות לאנשים שבזכותם החתול הורד מהעץ בשלום: "כל זה לא היה מתאפשר לולא שיתוף הפעולה של משמרת ג' בכיבוי אש בפיקודו של רב רשף חזי זעזה והצוות הנהדר שלו, עם צוות מחלקה וטרינרית בעיריית כפר סבא: ד"ר רוני וילדר, מנהל מחלקה וטרינרית בעיריית כפר סבא והמפקח הווטרינרי שלכד את החתול, יונתן מדמון. ברצוני לשלוח אלף תודות מקרב לב לכל הצוותים המעורבים שהשקיעו מזמנם וממרצם לתפעול מוצלח של חילוץ חתול באותה מידת רצינות ומסירות כמו חילוץ אדם מדירה בוערת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד על החילוץ המסובך
    רחמים על החתול המיסכן שעבר גהנום על העץ
    אני מציע שאולי היה שןןה לנצל את הכתבה לתועלת שאנשים עם לתולים יארגנו רשתות או כל דבר שיכול למנוע כזה מצב ,שהיה יכול להיגמר במוות של החתול .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר