עדי לוי סקופ וקובי פדוה. ירוצו ביחד או לחוד? (צילומים: מיכל בנדק, פרטי)
עדי לוי סקופ וקובי פדוה. ירוצו ביחד או לחוד? (צילומים: מיכל בנדק, פרטי)

מרצ מנסה לאחד כוחות עם רשימות נוספות לריצה משותפת בבחירות הקרובות

הסיעה, בראשותה של פליאה קטנר, פועלת לאיחוד עם רשימת "הדמוקרטים כפר סבא – הרשימה של המחאה" של עו"ד עדי לוי סקופ, המועמדת לראשות העיר, ועם יש עתיד שתכריז בקרוב על ריצה למועצת העיר

פורסם בתאריך: 1.8.23 10:57

שלושה חודשים לבחירות המקומיות, והמאבק על קולות המחאה צובר תאוצה: סיעת מרצ כפר סבא במועצת העיר פועלת לאיחוד של שלוש מפלגות שירוצו ביחד בבחירות הקרובות: מרצ, בראשותה של פליאה קטנר; מפלגתה של עו"ד עדי לוי סקופ, המועמדת לראשות העיר, ומפלגת יש עתיד שתכריז בקרוב על התמודדותה בבחירות למועצה.

במרצ סבורים, כי ריצה משותפת בבחירות המוניציפליות הקרובות של כל המפלגות אשר מתנגדות למדיניות הממשלה נחוצה על מנת לוודא שיקום גוש ליברלי חוסם שימנע כניסה של אג'נדות אנטי ליברליות לכפר סבא. למרות יוזמת מרצ, נכון להיום אין היתכנות לאיחוד בין שלוש המפלגות.

במרצ מציינים, כי המגעים החלו לאור הטראומה האדירה מהבחירות הקודמות לכנסת, בהן נזרקו קולות רבים לפח בשל אגו וחוסר רצון לאיחוד.

מספר גורמים סקרו את הציבור בכפר סבא בשבועות האחרונים. על פי גורמים המעורים במגעים, הסקרים הראו כי איחוד של רשימת מרצ, כפר סבא חופשית ומפלגת יש עתיד יביא לשבעה מנדטים ויהפוך אותה לסיעה הגדולה ביותר במועצה בפער משמעותי. אותם גורמים טוענים, כי הצטרפות של שאר הכוחות עשויה לעשות היסטוריה של מפלגה עם מספר מנדטים דו ספרתי בכפר סבא שיכולה להוות גוש חוסם לכל יוזמה אנטי ליברלית.

בסיעת מרצ, הגדולה ביותר במועצה עם ארבעה מנדטים, מוכנים ללכת על מתווה הכולל ויתורים וריצה תחת המיתוג: "כפר סבא חופשית". כמו כן, על פי סקר שנערך, סיכויו של מי שיוביל את מרצ בבחירות, חבר המועצה קובי פדוה, לזכות בראשות העיר קלושים וזהים לחלוטין לסיכויה של עדי לוי סקופ (3 אחוז) ולכן פדוה החליט לעת עתה לוותר על ראשות העיר על מנת להתמקד במשימה של גוש משמעותי במועצת העיר שלמעשה ישלוט בעירייה.

לטענת גורמים במרצ, אחד הדברים שתוקעים כעת את המגעים הוא סירוב עיקש מצידה של עדי סקופ ללכת לאיחוד. "התעקשותה מזכירה את זו של מיכאלי בבחירות האחרונות. כך קיבלנו את הממשלה האחרונה והפסדנו את הבחירות לכנסת, אסור שזה יקרה גם בכפר סבא", אומרים במרצ.

בתוך כך, הציגה השבוע לוי סקופ את שם מפלגתה בבחירות הקרובות: "הדמוקרטים כפר סבא – הרשימה של המחאה". הרשימה תכלול חלק ממובילי המחאה בעיר ותגובש על עקרון השוויון 50/50 (מודל הריצ'רץ'), כאשר כל חבריה יהיו פעילי מחאה המייצגים קבוצות מחאה שונות, ובהן מחאת ההורים, ההייטק, המילואים, הנשים, המשפטנים ועוד. על רקע מאבק הנשים, הדמוקרטים יפעלו לשבור את הרצף העגום של 120 שנים להיווסדה של כפר סבא ללא ראשת עיר ולהעמיד את סקופ כראשת העיר הראשונה וזאת לאחר כהונתה במשך חמש שנים כחברת מועצה.

 

 

בהודעה שהוציאה הרשימה צוין: "הרשימה הוקמה במטרה לבלום כל ניסיון השתלטות על כפר סבא ולהגן על אופייה הדמוקרטי והשוויוני, כשלכולם ברור כי השלב הבא להפיכה המשטרית יהיה ניסיון מצד הממשלה להשתלט על הרשויות בבחירות הקרובות. בתוך כך, זה זמן מה שמפלגות הקואליציה, ליכוד, ש"ס והציונות הדתית בונות את התשתית: פועלות במרץ להכניס כמה שיותר נציגים מטעמם למועצות הערים, תומכות בראשי ערים מטעמם ואלה משתפים איתם פעולה, כמו שראינו את חוק דרעי טבריה למינוי מקורבו לראשות העיר. המצב בכפר סבא הוא כזה שמתחילת המאבק בשעה שיתר המועמדים בעיר נמנעו עד כה מלהצהיר על תמיכתם במחאה או לכל הפחות לא מתנגדים לה".

לוי סקופ אמרה: "המאבק ההרואי שמובילים בנחרצות מאות אלפי אזרחים ואזרחיות הוא רק ההתחלה. הממשלה הקיצונית והמסוכנת תנסה כעת לרכז כוח שלטוני בלתי מוגבל על ידי השתלטות על הרשויות והחלשתן. אנחנו, הדמוקרטים כפר סבא, נעמוד בחזית המאבק להגן על כפר סבא, הבית שלנו. ב- 31 באוקטובר נבלום את מוקד כוחה, ראשי ערים וחברי מועצת עיר שהם הפוקדים שלה בשטח ומטרתם להוביל אותה לניצחון נוסף בבחירות הבאות לכנסת. רשימת הדמוקרטים מורכבת ממובילי המחאה שיפעלו למען כל תושבי כפר סבא. רק רשות איתנה ודמוקרטית עם יועץ משפטי עצמאי ובלתי תלוי תבלום כל ניסיון לכפות מדיניות דיקטטורית מפלה ופוגענית על כלל תושביה. לא נאפשר שחיתות שלטונית וג'ובים, הלאמת ארנונה, רמיסת ערכי הדמוקרטיה והשוויון ודריסת רגל בחינוך ילדינו. הבחירות הקרובות יחרצו את גורלה של מדינת ישראל, וזאת ההזדמנות שלנו לפעול באופן דמוקרטי כגוש חוסם בתוך הבית שלנו והן ברמה הארצית עם רשויות נוספות".

בתשובה לשאלת "צומת השרון", האם היא שוקלת איחוד עם מרצ ויש עתיד, השיבה לוי סקופ: "'הדמוקרטים כפר סבא – הרשימה של המחאה' תעמוד בחזית המאבק להגן על כפר סבא, הבית שלנו. בבחירות הקרובות ונפעל כגוש חוסם בתוך הבית והן עם רשויות נוספות מהמחנה הדמוקרטי ליברלי".

מיש עתיד נמסר בתגובה לאותה שאלה: "בבחירות הקרובות צעירות וצעירי כפר סבא באים לשנות. יש עתיד תתמודד עם רשימת צעירים וצעירות בראשות נדב לויטה על מקום במליאת מועצת העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר