ההפגנה בכפר סבא (צילום: גבריאל מלצר)
ההפגנה בכפר סבא (צילום: גבריאל מלצר)

אלפים הפגינו אמש בהרצליה וכפר סבא נגד ההפיכה המשפטית

הכנסת יצאה לפגרה ומספר המפגינים פוחת: למרות שאין חקיקה על הפרק בזמן הקרוב, אלפי מפגינים יצאו גם אמש (מוצאי שבת) להפגין בהרצליה ובכפר סבא, אם כי מספרם פחת מהשבועות האחרונים. ברעננה לא התקיימה אמש הפגנה

פורסם בתאריך: 6.8.23 10:48

להפגנה בהרצליה הגיעו אמש (מוצאי שבת), על פי ההערכות, כ-8,000 מפגינים, ונאמו בה מספר תושבים ממובילי המחאה: גידי ברן, בן 21 – ממובילי מחאת הצעירים בצומת כרכור, אסתר רומי – פעילה במחאה ומובילת המחאה מול ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין, מרווה נקר – פיזיותרפיסטית, פעילה בבונות אלטרנטיבה הרצליה, יעל אהרוני גלברד – אימא ובעלת עסקים, פעילה באחים לנשק, עידית – מהנדסת פעילה במחאה, שירה ריבנאי – מנהלת בקבוצת נהון, חוקרת מחאות ומרצה ברייכמן, צפי שומר – אדריכלית ומתכננת בתי ספר, לשעבר יו"ר ועד ההורים העירוני, שותפה למטה מאבק הדמוקרטי.

ברן אמר: "נפלתם על הדור הלא נכון. לכל דור יש את האירוע שלו שמזעזע אותו. בדור הקודם האירוע היה רצח רבין, ואז האלימות ניצחה. הדור הקודם היה נאיבי, אמרו להם שזה רק קומץ קיצוני. לא שברו את הכלים ולא הבינו שמדובר באסון ארוך טווח. אז לכל דור יש את רגע החושך שלו. התקופה הזאת שהוא מבין שהוא חייב להיות מעורב. ולדור שלנו זה עכשיו".

נקר אמרה: "מאז הבחירות אני מרגישה אכזבה, פחד, זעם, ותסכול. אני מרגישה איום קיומי על חיי כאזרחית שיכולה להתלבש חופשי, לשיר, לעבוד, לשבת, לנסוע, לטייל ולשחות עם מי ומתי שבא לי. חיי נשים לא עומדים להיפגע, הם כבר נפגעים. מאבק הנשים הוא לא רק של נשים, אלא מאבק חברתי של כולנו".

רומי אמרה: "כבר כמעט שבעה חודשים שהחלו בהרגשה שהבית נופל לנו על הראש. הארץ נקרעת לחתיכות והשבר עצום. מתוך ההריסות, האבק והשמשות המנופצות קם אדם 'חדש' והתחיל ללכת ותוך כדי צעדיו הוא גילה כי הוא עם. זה הכי אותנטי. הכי עוצמתי והכי הכי מחזק שיש. הסולידריות  בכל פינה. יום אחרי יום ברחובות נחיל עצום של אנשים חמושים בדגל על מוט הבמבוק והוא העוגן והוא המפרש שעל סיפונם".

גם בכפר סבא נמשכה המחאה, אם כי הפעם הגיעו רק כ-9,000 מפגינים, על פי הערכת מובילי המחאה, מספר נמוך מהשבועות האחרונים. בין הנואמים בכפר סבא: עדי כחלון מפורום המשפחות השכולות, יזם ההייטק יאיר בר-און, הכפר סבאי עמרי ירון וח"כ מירב בן ארי מסיעת יש עתיד. פתח את הערב דורי בן זאב.

 

 

בעקבות הוראת משרד החינוך בשבוע שעבר, על איסור כניסת ארגון פורום המשפחות השכולות לתיכונים, עלתה לשאת דברים, עדי כחלון מפורום המשפחות השכולות: "המפגשים עם ילדי בית הספר היוו בעיקר פתח עבורם לחשוב על הסוגיות החשובות האלו, ובעומדי כאן מה אני בעצם מבקשת? שהמנהיגים שלנו ינהגו באותה צורה כמו התלמידים, שלפני שמתנגדים בחירוף נפש, שיילכו למפגש, יקשיבו ויחליטו עבור עצמם. זה הרי בדיוק היופי בחופש הביטוי במדינה דמוקרטית. אין צורך שיסכימו עם הערכים של הפורום, אבל עדיין גם לערכים האלה יש מקום וזה לא דמוקרטי לסתום פיות לכל דעה שמאתגרת את החשיבה של השלטון. אנצל במה זאת בפנייה אל ההורים ואנשי החינוך בקהל, כן תפתחו את שערי בתי הספר למפגשי הדיאלוג".

חבר המועצה קובי פדוה (מרצ כפר סבא חופשית) אמר: "אנו עובדים, מניעים את המשק, נותנים למדינה ומשלמים מיסים כדי לקבל שירות בתמורה אבל מה מקבלים בתמורה? אפס! כלום! מי מקבל בתמורה? מי שסוחטים את הממשלה, מי ששמים ידיים על הברז, אנחנו משלמים והם מקבלים. ממשלה של מושחתים ובוזזים השתלטה על הקופה הציבורית שלנו. זו לא גזירת גורל, אנו לא יכולים להמשיך לקבל את זה, זה הזמן של הרשויות המקומיות החזקות, אלה שמניעות את המדינה להפסיק להזרים את הכספים. אנו נדאג לבריאות של תושבינו. אנו נדאג לתחבורה הציבורית של תושבינו. אנו נעצור את הזרמת הכספים לעמותות ההדתה. אנו נשנה את סדרי העדיפויות. כאן אצלנו בערים. אני קורא לראש העירייה, תתערב. אני קורא לראשי הרשויות החזקות בארץ, תתערבו. זה הזמן של מועצות הערים לקחת יוזמה לעצור את הביזה של הקופה הציבורית ולעצור את הבושה".

ח"כ בן ארי: "כל יום כשאני הולכת לכנסת אני לא מאמינה איזו ממשלה נפלה עלינו. ממשלה שכל שר עסוק בלהשמיד את המשרד שלו. השר לביטחון לאומי שהוא הכל חוץ מביטחון ועד שרת ההסברה שזו תעמולה יומיומית אבל הממשלה הזו תסיים ימיה מוקדם מהרגיל כי זו ממשלה של בושה ואני מתביישת בה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר