הודעה על פעילויות במרכז לזרוס
הודעה על פעילויות במרכז לזרוס

מרצ: "הזדעזענו מהפרדה מגדרית". העירייה: "פייק ניוז כדי לגרום פילוג"

סיעת מרצ יצאה נגד מספר אירועים שהתקיימו בהפרדה בין נערים לנערות במרכז לזרוס בעלייה. העירייה: "נמשיך לתת מענה לכלום"

פורסם בתאריך: 14.8.23 07:07

חברי סיעת מרצ בכפר סבא קובלים על אירועים לבני נוער שבוצעו ויבוצעו בהפרדה מגדרית בשכונת עליה בכפר סבא. מדובר על אירועים לנערים ונערות בגילאי 12 עד 18 המתקיימים במרכז הקהילתי "לזרוס" בשכונת עליה. תחת הכותרת "קיץ לנוער בלזרוס" התקיימו כבר 6 אירועים של פעילות לילית (ארבעה במהלך חודש יולי ושניים בתחילת אוגוסט) בין השעות 22:00 עד 2:00 תוך כדי הפרדה מגדרית: שלושה אירועים לנערים ושלושה אירועים לנערות בתאריכים אחרים. כמו כן, מתקיימים שני אירועים נוספים תחת הכותרת "לילות לבנים". הראשון נערך אמש (ראשון) מהשעה 20:00 ועד הבוקר והיה מיועד לנערים ואילו אירוע דומה לנערות יתקיים ב- 23 בחודש.

הדבר נודע לסיעת מרצ רק בסוף השבוע והם מיהרו לשגר פנייה לראש העירייה, רפי סער, ובה כתבו: "הזדעזענו לגלות הפרדה מגדרית בפעילות הנוער בבית לזרוס בשכונת עליה. לא רק שפעילות זו בהפרדה, המוצעת לציבור הרחב, משדרת מסרים שליליים לבנות ובני הנוער, אלא שאין אף פעילות מקבילה עבור בנות ובני נוער שמעוניינים בפעילות שאינה בהפרדה. במיוחד בימים אלה, בהם ממשלת ההפיכה מנסה להרוס את אורח החיים החופשי, חשוב לשמור על כפר סבא חופשית מהפרדה מגדרית. אין "נפרד אך שווה". ההפרדה עצמה היא אפליה, ואפליה היא בניגוד לחוק".

 

 

עוד נכתב: "לצערנו, עושה רושם שמתחילת הקיץ ישנו שינוי במדיניות ועידוד הפרדה מגדרית בפעילויות עירוניות. זאת בניגוד לסיכומים שהיו בעבר. אנו מפצירים בך לפתוח את הפעילות ביומיים שנותרו לבנות ולבנים כאחד ולבצע בדיקה מקיפה לגבי יוזמת הפעילות והאישורים שניתנו לה, על מנת שמקרים לא חוקיים כמו זה לא יתרחשו בעתיד. לא נוכל לאפשר הפרדה מגדרית באירועים עירוניים. הפרדה זו מנוגדת לחוק ולערכיה הליברליים של כפר סבא".

מעיריית כפר סבא נמסר: "כפר סבא היא עיר חילונית וליברלית, המובילה את נושא השוויון המגדרי בישראל והטמעתו החל מהגיל הרך, והמציעה מענים ופעילויות לכלל האוכלוסייה בכל רחבי העיר ולאורך כל השנה. הפעילות המדוברת מתקיימת זה שנים, לבקשת בנות ובני הנוער בשכונה, וללא כל קשר לדת או הפרדה מגדרית. צר לנו שיש מי שמנצלים את האירועים והפעילויות המבורכות למען תושבות ותושבי העיר, לקידום אינטרסים פוליטיים והפצת פייק ניוז במטרה לגרום לפילוג בציבור. כפר סבא תמשיך להיות עיר המכבדת כל אחת ואחד מתושביה ולתת מענה שווה לכולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רן

    מרצ,
    שגעתם אותנו, אולי יש רעיון חינוכי מאחרוי ההפרדה הזו? אתם חייבים תמיד לתקוף כדי להראות שאתם קיימים. אתם חכולים לבוא ולבקש הסברים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר