הדר לביא ורפי סער, צילומים דוברות העירייה, נטלי קוסקי
הדר לביא ורפי סער, צילומים דוברות העירייה, נטלי קוסקי

מתחמם: לביא טוענת לתעמולה אסורה של סער

הטענות של לביא נוגעות בעיקר לפרסום של פרויקט הצעירים ועל נאומים של סער באירועים עירוניים. העירייה: "ראש העירייה נזהר ופועל בהתאם להנחיות היועץ המשפטי"

פורסם בתאריך: 22.8.23 07:13

הבחירות לראשות עיריית כפר סבא מתחממות: חברת המועצה והמועמדת לראשות העירייה, הדר לביא, טוענת כי ראש העירייה, רפי סער, עושה שימוש אסור בכספי ציבור לצרכי תעמולת הבחירות שלו בכך שהוא השתתף באירועים עירוניים ומבצע שימוש אסור בקמפיין העירוני "פרויקט הצעירים".

באמצעות עו"ד מתן גוטמן פנתה לביא לסער, למנכ"ל העירייה, יובל בודניצקי, ואל עו"ד אלון בן זקן, היועץ המשפטי של העירייה, בטענה כי סער והעירייה מקדמים תכנית נדל"נית שנקראת 'פרויקט הצעירים', כחלק מתוכנית המגדלים של סער אותה היא מכנה "הרסנית". לטענתה, כחלק מקידום התכנית, סער משקיע כספי עירייה רבים כמו פרסומות בשווי מיליוני שקלים בפריים טיים של ערוצי הטלוויזיה השונים, מודעות בעיתונות, פרסום חוצות ועוד ומשווק את התכנית כפרויקט אישי שלו באופן לא חוקי. לביא טוענת עוד כי סער מעלה סרטונים לרשתות החברתיות שלו בעניין הפרויקט, משתמש במיתוג הפרויקט לטובת הקמפיין הפוליטי וכל זה תוך ניצול מעמדו כראש עירייה ושימוש אסור בכספי ציבור.

 

לביא טוענת עוד כי נתונים שמציג סער אינם נכונים. כך למשל, 'תחנת הרכבת החדשה' תוכננה לפני עשור, מוקפאת תקציבית מזה שנתיים ואינה נכללת בהסכם הגג, 'קו המטרו החדש' גם הוא מוקפא כרגע עקב אי הסכמות עם ראשי עיריות מהשרון שהביאו להוצאתו מהתכנית נכון לעת זו וכי על רחוב בן יהודה לא מתוכנן ולא מאושר נת"צ בינתיים בהסכם הגג.

בנוסף, טוענת לביא כי סער מנצל את מעמדו כראש עירייה לקידומו האישי באמצעות השתתפות באירועים עירוניים המוניים. כך למשל, נאם לאחרונה סער בבמות עירוניות בפסטיבל הבירה ובאירוע להורים עצמאים ויחידנים וכן באירועים נוספים, וזאת לטענתה בניגוד להנחיות.

הדר לביא אמרה: ״משעה שהעירייה משקיעה כסף רב במיתוג פרויקט עירוני, ודאי בסדר גודל כזה, אסור לראש העירייה לנצל את הפרויקט לטובת קידומו הפוליטי. אין לסער זכות לעשות שימוש ציני בכספי העירייה לצרכי תעמולה".

לגבי הטענה על השתתפותו של ראש העירייה באירועים עירוניים, נמסר מעיריית כפר סבא: "ראש העירייה נבחר לכהונה בת 5 שנים והוא נושא בסמכות ובאחריות לכל ימי כהונתו. ראש העירייה ממשיך לקדם ולממש את תכניות העיר השנתיות יחד עם עובדי העירייה המסורים בכל תחומי החיים. במסגרת תפקידו ובהתקרב מועד הבחירות לרשויות המקומיות נזהר ראש העיר שלא לעשות שימוש אסור בנכסי ציבור, לרבות באירועים עירוניים וזאת בהתאם להנחיות היועץ המשפטי בעניין זה. חברת המועצה תקבל מענה מפורט מהגורמים הרלוונטיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר