רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, צילום דוברות העירייה

רפי סער תובע מתושב האזור 200 אלף שקלים על לשון הרע

בכתב התביעה מופיעים שבעה מקרים, בהם לטענת סער, הוציא התושב את דיבתו בפרסומים שונים בפייסבוק בחודש וחצי האחרונים

פורסם בתאריך: 3.9.23 08:24

התגובות לפוסטים והתביעה שמנגד: ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, הגיש לבית המשפט השלום בנתניה תביעת לשון הרע נגד תושב האזור, שהתגורר בעבר בכפר סבא, על סך 200 אלף שקלים.

בכתב התביעה מופיעים שבעה מקרים בהם לטענת סער הוציא התושב את דיבתו לכאורה בפרסומים שונים בפייסבוק בחודש וחצי האחרונים. סער טוען כי הדברים נכתבו ללא הרף בפורומים שונים בפייסבוק, המיועדים לתושבי העיר כפר סבא, כתגובות לפוסטים שהעלה סער.

 

עו"ד רון לנויטל, יחצ

עו"ד רון לנויטל, יחצ

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד רון לוינטל ועו"ד עילית גלעד נכתב: "בפרסומים אלה מציג עצמו הנתבע כיודע-כל, כבעל מידע "פנימי" והוא "רודף" אחר התובע כדי לקשור אליו שוב ושוב טענות על שוחד, עבריינות, וטענות דיבה נוספות. הנתבע הוציא דיבתו של התובע, ככל הנראה בפרסומים רבים שלא הובאו לידיעתו, ואולם בתביעה זו מופיעות השמצותיו ב- 7 פרסומים שונים הנפרסים על שתי קבוצות פייסבוק במשך חודש וחצי ימים, עד מועד הגשת התביעה".

בסיום כתב התביעה נכתב: "לפנינו 7 פרסומים, 6 מהם חמורים במיוחד, והחזרתיות שבהם מלמדת על "כוונה לפגוע. על כן, למרות שיכול היה התובע להעמיד תביעה בדרישת פיצוי גבוהה יותר כנובע מהכפלת הסכומים וריבוי הפרסומים נבקש מבית משפט נכבד זה לזמן את הנתבע לדין, ולחייבו לשלם לתובע סך של 200,000 שקלים בלבד בצירוף ריבית והפרשי הצמדה מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום בפועל".

עו"ד רון לוינטל, המייצג את סער, ועומד בראש ועדת לשון הרע בלשכת עורכי הדין, אמר: "לקראת הבחירות, כותבים דברים קשים על ראשי הערים ובכלל על מועמדים בבחירות. הכותבים, לרוב נשלחים על ידי יריבים פוליטיים, וסבורים בטעות שאין דין ואין דיין וניתן לכתוב ככל העולה על רוחם. ייצגתי בבחירות הקודמות גם את ראשת העיר כפר יונה וגם את ראש מועצת גני תקווה, וכל אחת מהן זכתה בכ-100,000 שקלים על פרסום בודד של השמצות בפייסבוק, ערב הבחירות. אבל דומה שהמסר עוד לא נקלט, ובכל מערכת בחירות יהיו מי שיבקשו לפגוע בראשי הערים. אחר כך מתפלאים אצלנו למה אנשים טובים לא רוצים להיכנס לפוליטיקה".

עוד אמר עורך הדין לוינטל: "מדוע צריך ראש העיר כפר סבא לשאת פרסומי דיבה שקריים אלה? לא ברור. מה שברור לי הוא שלנתבע אין הוכחות להצדיק את הפרסום שלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר