יתוש, צילום דוברות עיריית כפר סבא
יתוש, צילום דוברות עיריית כפר סבא

מקרה של קדחת הדנגי התגלה בכוכב יאיר. מה זה אומר?

מדובר בתושב שנדבר במרכז אמריקה במחלה אשר מועברת על ידי יתוש מסוג הטיגריס האסייאתי. בעקבות זאת קיימו בעירייה כפר סבא הערכת מצב

פורסם בתאריך: 30.9.23 09:50

מקרה של קדחת דנגי התגלה בכוכב יאיר – צור יגאל, ובעקבות זאת קיימה עיריית כפר סבא הערכת מצב. המועצה המקומית כוכב יאיר – צור יגאל פרמס הודעה מיוחדת לתושביה על כך. בהודעה נמסר כי "התקבל עדכון דחוף מהמשרד להגנת הסביבה, בעקבות דיווח שהועבר ממשרד הבריאות, לגבי תושב היישוב שאובחן כחולה בקדחת דנגי".

עוד נמסר כי "מדובר במחלה נדירה, שככל הנראה אין לה חיסון זמין, המועברת לאחר הדבקה ראשונית שנעשתה בחו"ל באמצעות יתושים מסוג טיגריס אסיאתי. התושב נדבק במחלה במדינת מרכז אמריקה ואובחן ביום חמישי לאחר שובו לישראל כנשא של המחלה. בהתאם להנחיות הממונה על המחוז במשרד הגנת הסביבה המועצה ביצעה הדברה חריפה, בדרך של ערפול, ברדיוס של עד 100 מ' מבית התושב".

בנוסף חודדו לתושבים כללי הזהירות והתושבים התבקשו "לנקוט בצעדי הגנה אישיים לצמצום האפשרות לעקיצות יתושים עד השלמת הטיפול, שימוש באמצעי הגנה מקובלים וצמצום שהייה במרחבים פתוחים בבגדים קצרים. כמו כן יש לוודא שאין מיכלים וצלוחיות להיקוות מים עומדים בחצרות".

לאירוע אין השלכה על כפר סבא מאחר ומעוף היתוש הוא לטטוח קצר של עד 100 מטרים. לאחר הערכת המצב מסר ראש העירייה רפי סער: "אנו נמצאים בקשר ישיר עם גורמי משרד הבריאות והגנת הסביבה ומועצה מקומית כוכב יאיר, ואין כל מקום או סיבה לבהלה או חשש בקרב תושבי כפר סבא. היתוש מאופיין בטווח תעופה מוגבל. על פי רוב, רדיוס התעופה שלו אינו עולה על 100 מטרים (המרחק בין כפר סבא לכוכב יאיר הוא 15 ק"מ) ולכן הצורך והנחיית משרדי הבריאות והגנת הסביבה הם לבצע אך ורק הדברה ממוקדת סמוך לביתה של הנדבקת בכוכב יאיר בלבד כדי למנוע הפצה של המחלה".

בסיום הדיון הוחלט בעירייה על הרחבת הפיילוט להדברה ביולוגית של היתוש הנמר האסייתי שהחל לפני מספר חודשים בעיר. הפיילוט מבוצע כבר מספר חודשים יחד חברת "סנסיו" של היזם הכפר סבאי חנן לפק וחברת "איתן עמיחי הדברה" מבית רנטוקיל העולמית. במסגרת המיזם מפוזרים ברחבי העיר כפר סבא יתושים זכרים עקרים ובכך יובילו לדילול בכמות היתושים בעיר. בעירייה אמרו כי עד עתה מניב הפיילוט תוצאות טובות ויש ירידה מתמדת בכמות היתושות העוקצות, ועלייה במספר היתושים העקרים.

עוד על קדחת דנגי ניתן לקרוא כאן – https://www.clalit.co.il/he/lifestyle/travel/Pages/dengue_fever.aspx​

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר