השקת הקמפיין של רפי סער, צילום עמוס לוזון
השקת הקמפיין של רפי סער, צילום עמוס לוזון

בעקבות עתירה: סער חויב להסיר שלטי בחירות שניתלו באופן לא חוקי

את העתירה הגיש עורך דין תושב תל אביב, סער חויב גם בהוצאות משפט. מטה סער בתגובה: "מי שיודעת שהיא הולכת להפסיד מתעסקת בזוטות"

פורסם בתאריך: 2.10.23 08:39

שלטי הבחירות שנתלו באופן לא חוקי והדרישה להסירם: ועדת הבחירות האזורית רמלה -לוד פסקה כי על ראש העירייה, רפי סער, להסיר שלטי בחירות שלו שנתלו באופן בלתי חוקי במקומות שונים ברחבי העיר.

הפסיקה של השופטת חנה קיציס, יו"ר הועדה, הגיעה בעקבות עתירה שהגיש נגד סער ד"ר דרור לדרמן, תושב תל אביב. בעתירתו טען לדרמן כי במסגרת קמפיין הבחירות של סער הוצבו בשבועות האחרונים עשרות שלטי תעמולת בחירות במרחב הציבור: צידי כבישים, בחצרות של בניינים משותפים, על גבי קירות חיצוניים של בניינים משותפים, על גבי גדרות של בניינים משותפים הגובלות במדרכה ציבורית או שטח ציבורי.

לטענת לדרמן, הוא פנה לסער בתאריך 30 באוגוסט אך עד להגשת העתירה לא התקבלה מצידו של סער תגובה כלשהי והשלטים לא הוסרו ולכן עתר לוועדת הבחירות האזורית.

 

בעתירה נטען: "המשיב (סער – ש.י.) הפר בצורה שיטתית ונרחבת את הוראות הדין הנוגעות לשלטי תעמולה. העתירה מתמקדת אמנם בעשרות בודדות של שלטים אך היא נוגעת לעשרות שלטים אחרים אשר הוצבו ברחבי העיר בניגוד לדין. על כן, מעבר לסעדים ספציפיים בדבר הסרת השלטים אשר פורטו לעיל, יש ליתן צו מניעה אשר יורה למשיבים להסיר את כל השלטים אשר הוצבו בניגוד לדין וכן יאסור עליהם להציב שלטים נוספים במרחב הציבורי. שאם לא כן, יכול ויוסרו אך השלטים הספציפיים אשר הוצגו בעתירה, בעוד עשרות שלטים אחרים יוותרו על תילם, באופן שיסכל את התכליות אשר ביסוד האיסורים הקבועים בחוק דרכי תעמולה בכל הנוגע לשלטי תעמולה".

השופטת קיציס קבעה בהחלטתה כי פרט לשני שלטים, על סער להסיר את כל שלטי הבחירות שלו שנתלו באופן לא חוקי תוך 7 ימים. כמו כן, חויב סער בהוצאות משפטיות של העותר בסך של 4,000 שקלים.

מטעם קמפיין "ממשיכים בעשייה עם רפי סער" נמסר: "מי שיודעת שהיא הולכת להפסיד מתעסקת בזוטות. ראש העיר רפי סער פעל בהתאם להחלטה, הסיר את שלושת השלטים המדוברים וממשיך לעסוק בכל הדברים החשובים: בניהול העיר, ובקידום פרויקט הצעירים".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר