איתי ומיה רגב, ומיה עם האם מירית, צילומים באדיבות המשפחה
איתי ומיה רגב, ומיה עם האם מירית, צילומים באדיבות המשפחה

כאב של אמא: "שיעזבו את הכל בצד ויחזירו את הילדים ואת כל החטופים"

מתראיינת בכל מקום שניתן, מנסה להיות חזקה, שולחת מסר לראש הממשלה. כמה שעות אחרי שנחתו מטיול במקסיקו, התהפכו חיי משפחת רגב, כאשר מיה ואיתי נחטפו לעזה. ראיון מצמרר עם האם, מירית

פורסם בתאריך: 17.10.23 08:18

"המסר שלי לראש הממשלה הוא אחד: תעזוב עכשיו הכל ותדאג קודם כל להחזרת הילדים שלנו וכל השבויים משבי החמאס". את הדברים הנחרצים והכואבים האלה אומרת מירית רגב מהרצליה, אימם של מיה ואיתי, שנחטפו בשבת שעברה על ידי מחבלי החמאס מהמסיבה בסמוך לקיבוץ רעים.

מיה בת ה-21 ואיתי בן ה-18, חזרו עם אימם מחופשה במקסיקו מספר שעות לפני תחילת המסיבה בדרום. מספר שעות לאחר מכן התהפכו חייה של המשפחה, כאשר הקשר עם השניים אבד כבר בשבת בשעות הבוקר, ורק בשעת לילה מאוחרת הגיע סרטון שבו נראה איתי כשהוא כפות בטנדר של החמאס, לצידו של עומר שם טוב מהרצליה, חברם של מיה ואיתי, שאת סיפורו הבאנו ב"צומת השרון" בשבוע שעבר.

מאותו רגע הייתה המשפחה בחוסר וודאות עד אשר ביום שני שעבר, הגיעו הנציגים המוסמכים והודיעו להורים, מירית ואילן, כי שני ילדיהם נמצאים בשבי החמאס. מירית מתארת סיטואציה הזויה ואבסורדית שנוצרה עבור משפחות רבות: "כשהודיעו לי שהם חטופים נרגעתי כי הבנתי שלפחות הם בחיים ונראה שהם בסדר מבחינה בריאותית. ברור לי שזאת מחשבה נוראית שאנחנו שמחים שהם בשבי החמאס ועדיין בחיים. באותו יום הייתי מאוד חזקה. הייתי בטוחה שהם חוזרים באותו יום הביתה, אבל עכשיו אני מבינה שזה הרבה יותר מורכב".

גם בך יש המון כעס על המדינה לאור התנהלותה בימים שאחרי האסון?

"תראה, אנחנו בין ההורים שהתמזל מזלם והודיעו לנו כבר ביום שני בערב שילדינו בחיים ונחטפו. מצד שני, אני מבינה את הכעס של הורים שהיו בחוסר וודאות זמן רב יותר. מתברר שהמדינה והצבא לא ערוכים לכזאת כמות של נפגעים".

יש בך כעס גם על ראש הממשלה?

"בוודאי. הכעס שלי עליו בכך שלא בא להיפגש איתנו עד היום (נפגש עם מספר מועט של נציגי המשפחות ביום ראשון, לאחר קיום הריאיון – ש.י.). אם הנשיא ביידן מצא זמן לדבר עם משפחות החטופים בעלי האזרחות האמריקאית, אז נתניהו היה חייב למצוא את הזמן להגיע למשפחות החטופים כאן ולהגיד להם שהמדינה עושה הכל כדי להחזיר אותם הביתה. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, אבל ההתייחסות הזו מאוד הכאיבה להורים. הוא ראש הממשלה שלנו, הוא הביטחון שלנו. אין בממשלה הזאת אחד שמבין בביטחון. יש שם אנשים שלא עשו צבא ולא מבינים בביטחון".

אם יתאפשר לך, מה תגידי לראש הממשלה?

"שאנחנו רוצים את הילדים שלנו בבית. שיעזבו את הכל בצד ויחזירו את הילדים וכל החטופים. לפני שנכנסים לעזה צריך להחזיר את השבויים. משפחות ההרוגים כבר נהרסו, לפחות תציל את משפחות החטופים. קודם כל תחזיר אותם הביתה".

לאחר שהוקם המטה המיוחד בראשות גל הירש אתם רואים שינוי?

"אנחנו בין המשפחות שהיו בבית נשיא המדינה ודיברנו איתו ועם גל הירש. אנחנו משפחה ממוצעת בהרצליה. ילדים שמאמינים במדינה הזאת ואני גם. ברור שזאת עסקה שצריכה להיות גדולה. זה צריך לצאת לפועל כמה שיותר מהר וככל שיעבור הזמן זה יהיה קשה יותר".

המטרה שלכם היא להגביר את הלחץ על מקבלי ההחלטות?

"אנחנו מנסים לעשות כל דבר שיעזור להשבתם הביתה, אם זה קמפיין, או ראיונות בארץ ובחו"ל. התראיינתי לכמה רשתות תקשורת מחו"ל. ההורים של עומר שם טוב, שלי ומלכי, מתראיינים גם כל הזמן לטלוויזיה. אנחנו מנסים ומקווים שזה יפעיל לחץ ויעזור והשבויים יחזרו כמה שיותר מהר".

יש בכם חשש מכניסה קרקעית?

"חששות גדולים מאוד כי הילדים שלנו עדיין שם איפשהו. אני מאמינה שהצבא שלנו עם המודיעין יודע איפה הילדים והחטופים נמצאים, כנראה במנהרות מתחת לאדמה".

איך מתמודדים עם המצב הבלתי אפשרי הזה?

"אין לי מושג. אני מסתכלת על עצמי מבחוץ ובאמת שאין לי מושג מה קורה איתי. לא מאמינה שזה קרה לי. לא קולטת ולא מעכלת, זה כמו חלום רע שאני מחכה להתעורר ממנו. אנשים וחברים מסביבי מרימים אותי ואני כמובן צריכה להיות חזקה בשבילם ובשביל גיא, הבן הקטן שלי בן ה-14 וחצי".

ספרי לנו על מיה ואיתי.

"איתי סיים כיתה י"ב בתיכון הראשונים, מיה שירתה כמדא"גית בוינגייט והשתחררה בדצמבר שעבר. ילדים שמחים ומאושרים עם תכניות לעתיד שהחיים שלהם התהפכו עליהם ברגע אחד. מיה רוצה לטייל בחו"ל וללמוד, איתי אמר שניצל את המלש"ביות שלו עד הסוף. ילדים שאוהבים את החיים. יצאנו בחגים לטיול ארוך במקסיקו ונהנינו מכל רגע. עכשיו אני מחכה להם בבית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר