שריפת פסולת בג'לג'וליה. צילום אזרחים למען אויר נקי
צילום ארכיון להמחשה בלבד. צילום: עמותת אזרחים למען אוויר נקי

יום כיפור מחניק ומסריח עבר על תושבי מזרח כפר סבא

גם בלילה שבין ראשון לשני התלוננו תושבים על זיהום אוויר ועשרות התלוננו במוקד המשרד להגנת הסביבה

פורסם בתאריך: 2.10.17 17:25

עשרות תושבי מזרח כפר סבא התלוננו הלילה (בין ראשון לשני) במוקד המשרד להגנת הסביבה על ריחות חריפים של שריפה ועל קשיי נשימה, צריבות בעיניים שיעול ומחנק. יניב בלייכר, הפעיל הכפר סבאי בועד הפעולה אזרחים למען אויר נקי, אומר כי באחרונה ריחות שריפות הפסולת גברו. "המצב רק הולך ומחמיר. היה לנו יום כיפור מזעזע, אנשים התעוררו באמצע הלילה מריחות של שריפות פסולת, ואתמול בלילה היה יותר קשה אפילו ממה שהיה בליל יום כיפור".

לדבריו, יש להגביר את מבצע "רוחות של סתיו", מבצע עליו הודיע בשבוע שעבר המשרד להגנת הסביבה, במסגרתו משתתפים מפקחי המשטרה הירוקה, שוטרים ופקחי רשותה טבע והגנים במטרה למגר את שריפות הפסולת באזור. "בינתיים אנחנו לא רואים תוצאות למבצע", אומר בלייכר, "אנחנו חושבים שצריך להרחיב את המבצע הזה ולתגבר את הכוחות בשטח. זה לא יכול להמשיך ככה".

א', תושב כפר סבא אמר על ריחות שריפת הפסולת שאירעו אתמול בלילה: "בלילה הזה נשברו כל השיאים. התעוררתי ב2:30 בלילה ולא הצלחתי לישון, זה היה מבחיל. אנחנו סובלים הרבה מריחות של שריפה, אבל הפעם זה היה באמת בלתי נסבל".

מועד הפעולה אזרחים למען אויר נקי נמסר כי "הלילה נרשם מספר רב במיוחד של פניות למוקדים, וכן מספר רב של תלונות על תסמינים רפואיים. למרות מבצע רוחות של סתיו המתקיימים בימים אלו, הרשמת החרפה משמעותית במצב זיהום האויר באזור ומאז תחילת המבצע נרשמו מאות פניות של תושבים למוקדים השונים. אנו קוראים לרשויות האכיפה לתגבר את הכוחות הפועלים בשטח ולהרחיב את המבצע כדי להביא למיגור התופעה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר