אוהד מונדר זכרי ואמו קרן, צילום באדיבות המשפחה
אוהד מונדר זכרי ואמו קרן, צילום באדיבות המשפחה

רגעים מרגשים עם שחרור 13 חטופים: אוהד בן ה-9 מכפר סבא שוחרר יחד עם אמו וסבתו | צפו בו פוגש לראשונה את אביו

13 מהחטופים מאותה שבת ארורה ב-7.10 שוחררו על ידי חמאס במסגרת הפעימה הראשונה של המתווה שסוכם. הילדים והאמהות הועברו לבית החולים שניידר

פורסם בתאריך: 24.11.23 22:44

עדכון אחרון: 25.11.23 13:02

רגעים מרגשים: 13 מהחטופים מאותה שבת ארורה ב-7.10 שוחררו הערב על ידי חמאס במסגרת הפעימה הראשונה של המתווה שסוכם לשחרור אמהות, ילדים וקשישים וקשישות. הם הועברו לידי המצרים ברפיח ומשם לידי ישראל. בישראל הועברו האמהות והילדים לבית החולים שניידר שם יטופלו על ידי רופאי שניידר ובילינסון. בין המשוחררים גם קרן מונדר מכפר סבא ובנה אוהד מונדר זכרי, ואמה של קרן, רותי מונדר. הערב שוחררו: מרגלית מוזס, חנה קציר, דורון כץ-אשר, אביב אשר, רז אשר, רותי מונדר, אוהד מונדר, קרן מונדר, עדינה משה, יפה אדר, דניאל אלוני ואמיליה אלוני, וחנה פרי. צעירת המשוחררים היא בת שנתיים, אביב אשר. מלבדם שוחררו עוד 11 עובדים תאילנדים ופיליפינים שנחטפו מהעוטף בידי מחבלי החמאס הנתעבים.

 

צמרמורת: צפו באוהד מונדר זכרי בן ה-9 פוגש לראשונה את אביו לאחר שחרורו:

צפו כאן ברגע חזרת המשוחררים לשטח ישראל

עיריית כפר סבא פרסמה את הודעה הבאה: 

"העיר כפר סבא מתרגשת ומחבקת את אוהד מונדר זכרי בן ה-9, את אמו קרן ואת סבתו רותי, ששוחררו לאחר 49 יום מאז נחטפו על ידי החמאס, ומייחלת להחזרתם במהרה של סבו וכל שאר החטופים והשבויים.  אוהד, שציין את יום הולדתו ה-9 בשבי, ואמו קרן נחטפו מקיבוץ ניר עוז, שם שהו בביקור אצל הסבא אברהם והסבתא רותי – שנחטפו יחד איתם על ידי מחבלי החמאס. העיר כפר סבא מחבקת את אוהד, אמו וסבתו, ותלווה אותם באופן צמוד ואנו מייחלים להחזרתם במהרה של סבו וכל החטופים והשבויים. לבקשת המשפחה, התקשורת מתבקשת שלא להגיע לבית המשפחה ולא לפנות אליהם לצורך ראיונות, עד לקבלת הודעה אחרת".

רותי מונדר, צילום עיריית כפר סבא

רותי מונדר, צילום עיריית כפר סבא

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "אנו שמחים ונרגשים יחד עם כל עם ישראל עם שחרורם המרגש של אוהד, אמו קרן וסבתו רותי. במשך כל 49 הימים האחרונים לא הפסקנו להתפלל, לקוות ולייחל לשחרורם מהשבי העזתי ואנחנו כל כך מאושרים לראותם שוב עמנו. "אוהד היקר, כשהיית שם בעזה, מלאו לך תשע שנים. הבטחנו לחגוג עמך את יום ההולדת כשתשוב  אלינו. הבטחנו ונקיים. הקמנו בעיריית כפר סבא צוות ייעודי מקצועי של עובדים סוציאליים לטיפול בחטופים עם שחרורם. הצוות מאויש באנשי מקצוע מנוסים והם יעניקו לאוהד ולקרן את התמיכה שהם זקוקים לה בכל המישורים, תוך שמירה על פרטיותם ודאגה מרבית לשלומם, בריאותם ורווחתם המלאה. נעמוד לצידם של אוהד, אמו קרן וסבתו רותי, נספק להם את כל הצרכים שלהם ונוודא כי הם חוזרים לחייהם בצורה הטובה והבטוחה ביותר. אוהד, קרן ורותי היקרים, ברוכים השבים הביתה!".

יום הולדתו ה-9 של אוהד צוין כזכור בשבי. משפחתו ביקשה אז מעם ישראל לציין את יום ההולדת. המשפחה מסרה הערב בהודעה לתקשורת כי היא "מממשיכה להתפלל לשובם של שאר החטופים והחטופות, בהם הסב אברהם. אנחנו מבקשים להודות לעם ישראל על הערבות ההדדית, האחדות, הדאגה והחיבוק האינסופי שקיבלנו מכם. אנו קוראים לכם להמשיך ולתמוך במשפחות החטופים היקרות, שלעד נהיה מחוברים איתן ביחד".  כמו כן ביקשה המשפחה לכבד את פרטיותה.

חדר בשניידר שמוכן לילדים המשוחררים והאמהות, דוברות שניידר

חדר בשניידר שמוכן לילדים המשוחררים והאמהות, דוברות שניידר

מבית החולים שניידר נמסר: 

"הילדים השבים והנשים השבות ישהו במחלקה יעודית ונפרדת, שנפתחה במיוחד בשבילם, בבניין הזכוכית החדש של מרכז שניידר. המחלקה החדשה מרווחת ועם תנאי אשפוז המותאמים והנעימים ביותר לילדים. כל משפחה מטופלת בחדר נפרד המאפשר פרטיות מקסימלית, עם חדר מקלחת ושירותים ומאובזרים. במחלקה עומדים לרשותם מטבח, סלון, ספריה, פינת משחקים , חומרי ציור ויצירה ועוד. בניין הזכוכית של מרכז שניידר נפתח השנה. עם תחילת המלחמה הועברו אליו מחלקת הפגים לפגיה חדישה וממוגנת, מכון הדיאליזה הממוגנת, היחידות לטיפול נמרץ הועברו למתחמים ממוגנים ועוד. בניין הזכוכית נבנה בסטנדרטים גבוהים ברמה בינלאומית, ומעניק תנאי אשפוז חדשניים הן מבחינת חלל וציוד והן מבחינת פרטיות למשפחות".

הבוקר (שבת) נמסר משניידר כי "מצבם של ארבעת הילדים וארבע הנשים ששבו אמש ארצה מוגדר טוב, הם נמצאים יחד עם בני משפחתם במתחם הייעודי והנפרד, עטופים בצוותים רפואיים ופסיכו- סוציאליים".

מדובר צה"ל נמסר מוקדם יותר: "הערב הגיעו 22 אזרחים ישראלים וזרים ששבו הערב לבסיס חצרים, משם ימריאו בקרוב לבתי החולים ויתאחדו עם בני משפחותיהם. שתי אזרחיות ישראליות הועברו לבית חולים באופן רכוב. האזרחים והזרים השבים מלווים על ידי גורמי אגף כוח האדם וגורמי רפואה של צה"ל. נציגי צה״ל מלווים את משפחותיהם בבתי החולים ומעבירים להם עדכונים שוטפים. מסוקי חיל האוויר ממתינים בבסיס חצרים בכדי להטיס את השבים לבתי החולים. צה"ל, גופי הביטחון ומערכת הבריאות ערוכים להמשך קליטת חטופות וחטופים נוספים על פי המתווה שסוכם, לצד מוכנות צה״ל להמשיך לפעול ברצועת עזה".

מוקדם יותר הערב קיבלה ישראל את רשימת החטופים שישוחררו מחר בתמורה לשחרור מחבלים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר