קלפי, צילום melis82 depositphoto.com
קלפי, צילום melis82 depositphoto.com

"החלטה מנותקת מהמציאות". 236 מועמדים חתמו על דרישה לדחות פעם נוספת את הבחירות המקומיות

236 מועמדים ומועמדות העבירו דרישה לשר הפנים לדחות את הבחירות: "האם כבודו סבור שזה הזמן לעסוק בפוליטיקה?"

פורסם בתאריך: 18.12.23 08:34

דרישה לדחיית הבחירות המקומיות: 236 מועמדים ומועמדות למועצת העיר ולראשות רשויות, העבירו דרישה לשר הפנים, ח"כ משה ארבל, לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות שנקבעו ל- 30 בינואר.

כזכור, החליט ארבל לקיים את הבחירות במועד שנקבע לאחר שאלו נדחו מה-31 באוקטובר בעקבות המלחמה בעזה והלחימה בצפון הארץ, כאשר רק לגבי 14 רשויות בצפון ובדרום, שתושביהן פונו, הוחלט כי הבחירות יתקיימו 5 חודשים לאחר חזרת התושבים למקום מגוריהם. המועד החדש שנקבע הוא ה-30.1.24

לאחר ההחלטה נמתחה ביקורת על החלטת שר הפנים בטענה כי לא ניתן לקיים בחירות בעת מלחמה. 236 חברי מועצה מכהנים ומועמדים ומועמדות למועצות העיר ולראשי ראשויות בבחירות הקרובות שיגרו מכתב לארבל עם דרישה חד משמעית לדחייה נוספת של הבחירות.

מתוך המכתב: "אנו, הח"מ, המתמודדים ומתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות, מכל גווני הקשת הפוליטית של מדינת ישראל, קוראים וקוראות לך מכאן לקבל החלטה על דחיית הבחירות לרשויות המקומיות וזאת עד לאחר סיום מלחמת "חרבות ברזל" בה ישראל מצויה מזה כחודשיים. החלטה שנתקבלה על ידך ביום 4.12.23 ונשלחה לחה"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות ב-30 בינואר, הינה למרבה הצער החלטה לא מידתית, מנותקת מהמציאות, פוגעת בערכי הדמוקרטיה והשוויון, ונגועה בשיקולים פוליטיים זרים, שדומנו טוב היה אם כלל לא היו נלקחים בחשבון, נוכח הטלטלה שעוברת על מדינת ישראל מאז היום המר והנמהר של השבעה באוקטובר. לא יעלה על הדעת שבשעה שמאות אלפי חיילות וחיילים עסוקים בלחימה בעזה, ובהגנה על גבול הצפון, בין במילואים ובין בסדיר, תתקבל החלטה שכזו, לא כל שכן יתקיימו בחירות לרשויות המקומיות.

עוד צוין במכתב: "רבים וטובים מבין חיילי המילואים שנלחמים בימים אלו, הינם מתמודדים שזנחו את כל עיסוקם על מנת להתגייס, וברי לעין כל שהחלטה על קיום הבחירות בסוף חודש ינואר, פוגעת בהם פגיעה אנושה. יתרה מכך, ברור לכולנו, שכן בתוך עמנו אנו יושבים, שלאף אחד מהמתמודדים והמתמודדות בבחירות, אין כרגע את הפניות ואת הרצון לפצוח בקמפיין פוליטי, בה בשעה שכל יום מגיעות ידיעות מרות על נפילת חיילינו בקרבות, ובידי החמאס נמצאים ונמצאות חטופים וחטופות שמצבם כלל לא ידוע. האם כבודו מצפה שבשעה שעל לוחות המודעות מופיעות מודעות אבל, יתנוססו במקביל מודעות הקוראות להצביע למועמדים לבחירות. האם כבודו סבור שזה הזמן לעסוק בפוליטיקה? עד כמה ניתן להיות מנותק מהמתרחש במדינת ישראל? נכון להיום ישנם/ן מועמדים ומועמדות שמגויסים/ות עד תאריך ה-15 בינואר ועל פי ההצהרות בתקשורת, יידרשו כחודשיים עד לסיום התמרון הקרקעי בעזה, כשכלל לא ברור, מה קורה בגבול הצפון למעט העובדה שעשרות אלפי תושבות ותושבים פונו מבתיהם על מנת לקדם את פני הרעה".

בסיום המכתב צוין: "נוכח נסיבות אלו ומאחר שחלק מהדברים התבהרו, הרי שאין שום סיבה שלא לשוב ולדון בכובד ראש בהתחשב במכלול הנתונים בקביעת מועד חדש והגיוני לבחירות לרשויות המקומיות תוך מציאת איזון ראוי בין הרצון לקיים הליך דמוקרטי שוויוני וראוי, לבין שמירה על שגרת החיים המוניציפאליים ומתן אפשרות אמיתית לציבור להתאושש, הן נפשית והן כלכלית מרעידת האדמה שהתרחשה במדינת ישראל. אשר על כן אנו קוראים וקוראות לך מכאן, לחזור בך מהחלטתך, לאפשר למדינת ישראל לסיים את מלחמת חרבות ברזל, בהתאם ליעדים שהוצבו, ולהניח לפוליטיקה. עת מלחמה היא, והמשאבים, כל המשאבים צריכים להיות מופנים לשם. עם סיום המלחמה, תתכבד ותתכנס ועדת הפנים, ותקבע את התאריך הראוי לבחירות. ההחלטות שהתקבלו במסגרת החוק, אינן בבחינת "כזה ראה וקדש", ובהחלט ניתנות לשינוי, ואף ראוי שישתנו".

מיחידת המפקח הארצי על הבחירות המקומיות והאזוריות במשרד הפנים נמסר בתגובה: "נושא מועד הבחירות לרשויות המקומיות נבחן לעומק על ידי גורמי המקצוע ולאחר עבודת מטה מעמיקה והתייעצות עם כלל הגורמים החליט השר לקיים את הבחירות ב30 בינואר".

לאור הדרישה לדחיית הבחירות העביר שר הפנים, ח"כ משה ארבל, מכתב ביום רביעי ליוסי פנקס, מזכיר הממשלה, ובו ציין כי החליט להותיר את הבחירות במועדן המקורי, ב- 30 בינואר. ארבל הסביר במכתבו: "משיח שקיימתי עם ראשי הסיעות בקואליציה, בהם ראשי סיעת הליכוד, יו"ר הקואליציה ויו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, עלה כי קיימת התנגדות מובהקת לדחייה נוספת של מועד הבחירות המקומיות. לפיכך ולאור התנאים שנקבעו בחקיקה לאישור דחייה כאמור, אין לדחייה זו בעת זו היתכנות. בנסיבות אלו מצאתי כאמור שלא לפעול לדחיית הבחירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר