גיא גלבוע דלאל ( מימין) והאח גל במסיבה ברעים, ההורים אילן ומירב, צילום פרטי
גיא גלבוע דלאל ( מימין) והאח גל במסיבה ברעים, ההורים אילן ומירב, צילום פרטי

אח אחד במשפחת דלאל ניצל, אח אחד נחטף: "העם צריך להיות מאוחד, אחרת הלך עלינו"

גיא גלבוע דלאל נסע למסיבת נובה עם שלושה חברי ילדות, הוא ואביתר דוד נחטפו, רון צרפתי ועידן הרמתי נרצחו. האח גל ניצל. האב, אילן, מדבר בכאב ובכנות על הכל. ראיון מצמרר

פורסם בתאריך: 20.12.23 09:59

"אנחנו חייבים להיות אופטימיים וחזקים בשביל שגיא יחזור הביתה", אומר אילן דלאל, אביו של גיא גלבוע דלאל, החטוף בשבי החמאס כבר חודשיים וחצי. בבית המשפחה באלפי מנשה מחכים לשובו של גיא האב אילן, האם מירב גלבוע דלאל והאחים גל (29) וגאיה (16).

גיא (22) נסע למסיבת הטבע "נובה" ביחד עם שלושה חברי ילדות שלו: אביתר דוד, רון צרפתי ועידן הרמתי, כאשר הוא ואביתר נחטפו ורון ועידן ז"ל נרצחו. במסיבה הוא פגש את אחיו הגדול גל. אביו אילן מספר על נסיבות חטיפתו: "גיא נסע למסיבה עם אביתר, רון ועידן, כאשר גל הגיע למסיבה רק בשעה חמש וחצי לפנות בוקר. בשעה שש ורבע, רבע שעה לפני שהחל כל הבלאגן, הם נפגשו וצילמו תמונת סלפי. כאשר הכל החל, כל אחד מהם הלך לרכבו והם נתקעו בפקק הארוך שהיה שם. גיא וחבריו ברחו לצד אחד וגל וחבריו לצד שני. בשעה שמונה וחצי גל היה בקשר עם גיא, אבל רבע שעה לאחר מכן ניתק הקשר. לא ידוע מה קרה בין שמונה וחצי לרבע לתשע, אבל אחר כך התברר שרון ועידן נרצחו וגיא ואביתר נחטפו לעזה. כבר ב-12 בצהריים ראינו סרטונים של גיא ומאז הספקנו לראות סרטון של רגע החטיפה, המעבר שלהם לעזה וגם בתוך מנהרה בעזה. מעבר לזה אנחנו לא יודעים שום דבר עליהם, גם לא מעדויות של חטופים שחזרו לארץ. גל, אחיו הגדול, שהה בשטח המסיבה במשך 8 שעות והצליח להינצל".

גיא משמאל, גל וגאיה דלאל, צילום פרטי

גיא משמאל, גל וגאיה דלאל, צילום פרטי

אילן מספר על ההתמודדות הקשה והמציאות הבלתי נתפסת של משפחות החטופים: "מיום ליום זה הולך ונהיה יותר ויותר קשה. לדעת שהוא שם בתוך המנהרות, בלי אור יום, לא יודעים אם הוא חי ואם כן מה מצבו הרפואי, לא יודע מה הוא אוכל, מה קורה שם, לא יודעם כלום. זה קשה מאוד ואני לא מאחל את זה לאף אחד. אני ואשתי עבדנו בשתי עבודות ועזבנו הכל, מתעסקים מאה אחוז להחזיר את גיא, מתראיינים המון בארץ ובחו"ל, כל מה שיכול לעזור. היינו עם משלחת בארצות הברית – בוושינגטון ובלוס אנג'לס, נפגשנו עם סנטורים וגם היינו ברומניה ונפגשנו עם נציגי הממשלה שם".

מה היו התחושות שלך בהתחלה?

"ביום שזה קרה הייתי בטוח שתוך שבוע הם בבית כי זה פשוט לא הגיוני שכל כך הרבה אנשים יישארו שם כל כך הרבה זמן. מיום ליום מבינים שזה הולך להיות יותר ויותר ארוך, כך שזה קשה מאוד ולא פשוט. גם העובדה שגיא הוא גבר צעיר לא מוסיפה ונראה שגם העסקה שמתגבשת עכשיו תהיה יותר הומניטרית שתכלול נשים, זקנים פצועים ולא את החבר'ה הצעירים".

השאלה הכי קשה היא האם זה צודק.

"בתור משפחה של חטוף וכמטה החטופים הדרישה היא לשחרר את כולם, אבל ברגע שיש עסקה של שחרור חלק מהאנשים אנחנו לא יכולים להגיד לא. אנחנו לא יכולים להתנגד כשמשחררים אנשים. לצערי חילקו אותנו לקטגוריות שלא על פי רצוננו בעקבות תכתיב של החמאס, ארצות הברית וקטאר. מצד שני, כל קטגוריה שמשתחררת מקרבת את הקטגוריה של גיא".

איך הרגשתם בשבוע שבו שוחררו החטופים והבנתם שגיא לא חוזר?

"זה היה מאוד קשה, רגשות מעורבים. מצד אחד, שמחים שמשחררים חטופים כי כל אחד הוא עולם ומלואו, אבל מצד שני זה לא הבן שלי אז קשה להיות שמח במאה אחוז".

לאחרונה נשמעות יותר ויותר טענות שאולי בקבינט ויתרו על החטופים. מה דעתך?

"השתחררו אנשים ועכשיו מדברים על עוד עסקה, רואים שזה מתחיל להבשיל וגם בקבינט אמרו לנו שעובדים על עסקה. אני סומך על הצבא במאה אחוז, רואה את המוטיבציה של החיילים והרצון שלהם להביא תוצאות. יש לנו 7 בני משפחה שנלחמים כרגע בעזה ואני מכיר המון חיילים שהמטרה שלהם לפני למוטט את החמאס זה להביא הביתה את החטופים. הקבינט עושה את השיקולים הלאומיים וכמובן גם שלנו. צריך לזכור שהמון חיילים נהרגים לטובת החזרת החטופים".

 

 

אבל אתה מאמין לממשלה שזה בראש סדר העדיפויות?

"אם אני לא אאמין להם זה יחליש אותנו ואת הממשלה. אני מאמין שעושים הכל כדי לשחרר אותם. אי אפשר לחשוב אחרת. במטה החטופים יש דעות לכאן או לכאן. יש אנשים מהמשפחות שמבחינתם לא מוכנים לשמוע על עסקה וחושבים שצה"ל צריך להמשיך להילחם עד הסוף ויש משפחות שלא רוצות את המשך הלחימה ואומרים תעצרו הכל ותביאו את החטופים. אני באיזשהו מקום באמצע, חושב שצריך להילחם ולעשות מו"מ וברגע שיבשיל לעסקה אז יהיה מתווה כמו שהיה קודם, של כמה ימי הפוגה. אי אפשר להתווכח עם העובדה שבלי כניסה קרקעית לא קרה כלום וסינוואר עשה כל מיני תרגילים. זה מה שצריך לקרות גם עכשיו".

מה משאיר אתכם אופטימיים?

"אנחנו חייבים להישאר אופטימיים בשביל שגיא יחזור הביתה. אין לנו את האופציה לחשוב אחרת. חייבים להישאר אופטימיים עם המון תקווה ובשביל זה עושים כל מה שאפשר. אנחנו מחכים לו שיחזור. אני לא מאחל לאף אחד להיות במצב שלנו. אנחנו צריכים את התמיכה של העם ויש תמיכה חזקה, אבל לצערי בשבוע-שבועיים האחרונים זה מתחיל להתרופף כי יש טרמפיסטים שתופסים עלינו טרמפ כמו האנשים של "כוח קפלן" מהמחאה שהצטרפו בשישי שעבר למחאה שלנו מול הקריה. זה מוריד לנו תמיכה מהעם וזה ממש לא מתאים עכשיו. אלו דברים שמפריעים ואת זה אנחנו במטה מנסים לצמצם כמה שיותר. העם חייב להישאר מאוחד, אחרת הלך עלינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר