קו התפר באיזור השרון, צילום פרטי
קו התפר באיזור השרון, צילום פרטי

"ה-7 באוקטובר שינה כאן הכל": הוקם פורום קו התפר, אלו הדרישות הביטחוניות

ראשי מועצות וערים מהאזור התכנסו בכפר סבא כדי לגבש שורה של דרישות ביטחוניות: "צריך להכין תכנית ביטחון מרחבית ולתקצב את צורכי הביטחון הדחופים שלנו"

פורסם בתאריך: 27.12.23 08:38

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, יזם וכינס לראשונה את פורום רשויות קו התפר. ביוזמת סער, נפגשו בימים האחרונים בלשכתו נציגים וראשי הערים והמועצות של הוד השרון, דרום השרון, אלפי מנשה, כוכב יאיר-צור יגאל, עמק חפר, ג'לג'וליה, כפר ברא, טירה, טייבה וכפר קאסם – לדיון חירום על דרישות הביטחון הדחופות שעל הפרק.

הצורך והמטרות העיקריות של הפורום הם לפעול להכרה בו לאור אתגרי הביטחון, גיבוש מדיניות ממשלתית סדורה ומתן מענים ביטחוניים מרחביים. זאת תוך שיתופי פעולה אזוריים בשגרה ובחירום. בשבועות האחרונים צפה ועלתה דרישת ראשי הרשויות במרחב התפר הסמוך לגדר, להכיר בסכנה ולהגדיל באופן משמעותי את התקצוב של המדינה להתקנת אמצעי ביטחון, לטכנולוגיות מתקדמות, לגידור וכן להוספת כוחות שמירה וביטחון, לרבות הרחבת כוח הכוננות החמוש והכשרתו לפעילות ארוכת טווח.

פורום קו התפר, דוברות עיריית כפר סבא

פורום קו התפר, דוברות עיריית כפר סבא

על פי הערכות, תידרש המדינה כבר בתקציב 2024 להשקעות של מאות מיליוני שקלים, שיימשכו גם בשנים הבאות, כדי לממן את ההיערכות הנדרשת, לנוכח תפיסת הביטחון החדשה של יישובי עוטף גוש דן ואזור השרון. בכינוס החירום השתתפו גם מפקד היקל"ר (יחידות הקישור לרשות המקומית) מטעם פיקוד העורף, ומנהל אגף הביטחון בעיריית כפר סבא, נועם בן יהודה.

סער אמר: "לכל אחד יש אתגרים דומים אבל עכשיו זה מבחן המנהיגות שלנו, ואם לא נדאג לעצמנו אף אחד לא ידאג לנו. אני לא רוצה לראות שב"חים יותר בכפר סבא, לכן שיתוף הפעולה שלנו יחד הוא כל כך חשוב. חשוב שיכירו בנו, בצרכים של היישובים שלנו, בכדי שנוכל להתמודד עם האתגרים כערי קו התפר. אני קורא לממשלה להכין תכנית ביטחון מרחבית לכל הרשויות בסמוך לגדר ולתקצב את צורכי הביטחון הדחופים שלנו".

ראשת מועצת עמק חפר, גלית שאול, אמרה: " יש להגדיל את מרכיבי הביטחון, לפעול לחיזוק הגדר וביצוע פעילות היקפית. זו צריכה להיות אמירה חד משמעית של כולנו, ויש לנו עוד משימה ארוכה לפנינו".

ראשת המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן: "תפיסת הביטחון השתנתה לחלוטין מאז ה-7 באוקטובר וזו רק תחילת הדרך. צריך להגדיר יישובים כיישובי קו תפר באופן נרחב יותר מההגדרות הקיימות ולשדרג את מרכיבי הביטחון ביישובים השונים ולא רק באלו הצמודים לגדר. לצערנו, למדנו שהיכולת של הגדר כמכשול מוגבלת וזוהי מחויבותנו לחזק ולהעצים את כיתות הכוננות ולטפל במרכיבי הביטחון ביישובים: נשק, מיגון, גדרות, תאורה וכל מה שיסייע להן לתת מענה ראשוני ולהתמודד עם אירוע ביטחוני ככל שיהיה".

ראש המועצה המקומית ג'לגוליה, דרוויש ראבי: "אני האמנתי שהעתיד יכול להיות אחרת. אחרי ה-7 באוקטובר, היום השחור הזה, צריך לשנות מדיניות. צריכה להיות אמירה ברורה מצד הממשלה על מה יהיה ביום שאחריה. אני רוצה שהנכדים שלי יגדלו באווירה אחרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר