שכונת עלייה. צילום עזרא לוי
שכונת עלייה. צילום עזרא לוי

שבועיים לפני המועד, הבחירות בעלייה מעוררות סערה בשכונה

יו"ר השכונה בפועל חננאל דיב חושש מפרישה של מועמדים שתייתר את הבחירות ותביא להחלפתו. התושבים שיזמו את הבחירות: "נגמר עידן הדיקטטורה"

פורסם בתאריך: 3.10.17 08:47

הבחירות בשכונת עלייה בכפר סבא ממשיכות לעורר סערה בשכונה. חננאל דיב, מי שמשמש בפועל בשנים האחרונות כיו"ר ועד השכונה, טוען כי תושבי השכונה שיזמו את הבחירות מבקשים ממועמדים חברי קבוצתם וממועמדים שאינם חברי הקבוצה, להסיר את מועמדותם לוועד. מנגד, מכחישים אותם תושבים מכל וכל את הטענה של דיב, ואומרים שאינם פועלים לשכנע מועמדים מאף אחד מהצדדים להסיר את המועמדות ושהם מבקשים לקיים בחירות דמוקרטיות.

הבחירות אמורות להתקיים בעוד פחות משבועיים (נקבעו ל-16 באוקטובר) וטרם הוחלט על מבנה שבו הן ייערכו. עד כה הגישו את מועמדותם לחברות בוועד השכונה תשעה מועמדים, וביום הבחירות יתבקשו תושבי השכונה לבחור מתוכם חמישה חברים שירכיבו את הועד. חמשת החברים האלה ייבחרו מביניהם, בהליך פנימי שיתקיים מול ההסתדרות, את יושב הראש.

יחד עם זאת, על פי התקנון, אם בסופו של דבר יתמודדו בבחירות רק חמישה מועמדים, הם יוכרו אוטומטית כחברי הוועד ולא יתקיימו בחירות בהשתתפות תושבי השכונה. דיב טוען שחברי קבוצת התושבים שיזמה את הבחירות מבקשים ליצור מצב שבו יהיו רק חמישה מועמדים בבחירות, ארבעה חברים מהקבוצה והחמישי הוא עצמו. כך, לדבריו, הם יוכלו לבחור את יושב הראש מתוכם.

היום בשעה 16:00 זה המועד האחרון שבו תושבי השכונה יכולים להתנגד למועמדותו של מי מהמתמודדים. תושב שרוצה לערער ייעשה זאת במנומק בכתב, כולל פרטי המערער, במסירה אישית לחברי ועדת הבחירות עו"ד אייל ויטוס או עו"ד שחר יחזקאל מההסתדרות, ברחוב התעש 11 בכפר סבא.

חננאל דיב

חננאל דיב

תשעת תושבי השכונה שהגישו מועמדות לחברות בועד הם חננאל דיב, יצחק שרעבי, רפאל קפאח, אסתר כץ, דני דפדי, יאיר רדיע, שאלתיאל מדאוול, שרון סיסו וגבריאל טוויל. חמשת האחרונים היו חברים בועד שיוזם את הבחירות, שכאמור נמצא מאז בעימות מתמשך עם דיב.

"הם פוחדים ללכת לבחירות והם מנסים לעשות תרגיל ואומרים לאנשים להסיר את המועמדות שלהם כדי שנשאר חמישה ולא יהיו בחירות, ככה שיהיה אותי ואת ארבעתם", טוען דיב, "אני לא אתן להם לבוא ולכפות את עצמם על התושבים, במצב כזה זה לא נקרא שהתושבים בחרו אותם, ואני אעבור בית בית ואחתים תושבים אחד אחד ואערער על המצב הזה".

דיב מאשים את חברי הקבוצה כי אלו הם פעילים של יו"ר האופוזיציה, יובל לוי, ואלה טוענים כי הוא תומך של ראש העיר יהודה בן חמו. "אני לא של בן חמו ולא של אף אחד. ראש העיר פעל למען השכונה ואני מפרגן לו על זה, זה הכל".

מחתימים תושבים בשכונת עלייה

החתמת תושבים בעלייה לקיום בחירות בשכונה

דני דפדי, שהיה חבר בקבוצת התושבים שיזמה את הבחירות ובין המועמדים לחברות בוועד הגיב על הטענות של דיב: "אי אפשר לדעת מה חננאל מוציא מהפה. הוא הוציא פרסום חוצות ביום כיפור שאני מוכר את השכונה, אז הוא כתב. אני לא מתייחס לדברים שהוא אומר. אני לא יודע מאיפה הוא המציא את זה שאנחנו מנסים לשכנע אנשים להסיר את המועמדות שלהם. זה לא נכון. אנחנו לא משכנעים אף אחד להסיר את המועמדות שלו. אנחנו ועד יוזם שהקמנו אותו למען בחירות דמוקרטיות וכדי לדאוג לעתיד השכונה. כל בחירה של תושבי השכונה אני אכבד. נגמר עידן הדיקטטורה. חננאל הוא איש שלומו של יהודה בן חמו".

הוא טוען מנגד שאתה פעיל של יובל לוי.

"הוא יכול לטעון שאני קשור ביובל לוי. יובל לוי הוא חבר מועצה ואין לו סמכויות, לעומת ראש העיר. אני קשור לכולם, לכל חברי המועצה, מהקואליצייה ומהאופזיציה. אין לי שייכות פוליטית מסויימת לאף אחד מהם".

יאיר רדיע, שהגיש את מועמדותו והיה חבר בועד היוזם אמר לצומת השרון שהוא כן מתכוון להסיר את מועמדותו מהבחירות לועד השכונה, לטענתו, בשל עיסוקים אישיים. "אני מתכוון להסיר את המועמדות שלי לטובת אחרים, מכיוון שאני חושב שתרמתי מספיק לשכונה והבנתי שלא יהיה לי זמן לעסוק בועד. אני כן דוחף לקיום בחירות, וזה הדבר הכי טוב שיהיה לשכונה. אנחנו רוצים שהאנשים יבחרו מהשטח, ואני חושב שכדאי לציבור לצאת לבחירות ולא למנוע אותן, בלי שום קשר לחששות ולפחדים של חננאל".

כששאלנו את דפדי אם הוא לא חושב שהעובדה שרדיע מתכוון להסיר את מועמדותו מבססת את טענתו של דיב, הוא השיב: "אני לא יודע אם יאיר רדיע פורש או לא. זכותו של כל אדם לפרוש מטעמיו האישיים, ואם אדם כזה או אחר פורש מהסיבות שלו אני מקבל זאת באהבה ומכבד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר