לירית שפיר שמש צילום פרטי
לירית שפיר שמש צילום פרטי

בשורה לתושבים עם מוגבלות בעבודה: תכנית תעסוקה שווה החלה לפעול בכפר סבא

"כאישה עם מוגבלות בשמיעה ומוגבלות בראייה בעצמי, אני מכירה ממקור ראשון את הקשיים והחסמים לכל אורך הרצף הכרוך בהשתלבות בעולם העבודה", אומרת לירית שפיר-שמש

פורסם בתאריך: 2.1.24 08:43

בשורה לתושבי כפר סבא והסביבה שהם אנשים עם מוגבלות בגילי העבודה: תוכנית "תעסוקה שווה" מטעם משרד העבודה החלה לפעול בעיר

בימים אלה החלה לפעול בכפר סבא תוכנית "תעסוקה שווה" מטעם משרד הכלכלה, עבור אנשים עם מוגבלות בגילי עבודה. עולם העבודה בישראל הוא עולם מורכב לכל אדם, רב דרישות, אך באופן מיוחד לאנשים עם מוגבלות. עיריית כפר סבא, הפועלת למען העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות, מובילה חינוך ילדיה וקידום אנשים עם מוגבלויות בחברה, תחת הכותרת "כפר סבא עיר שווה, כולנו שונים, כולנו שווים" – כחלק מאורח החיים העירוני. במסגרת זו, מקדמת בימים אלה העירייה את תכנית "תעסוקה שווה", המאפשרת גם למעסיקים לקבל כלים מתאימים המאפשרים את העסקתם של אנשים עם מוגבלויות, בהתאם לכישוריהם ויכולותיהם.

"במחקרים מהשנים האחרונות עולה, כי התועלת בהעסקתם של אנשים עם מוגבלות במובנים הכלכליים, החברתיים והפסיכולוגיים, היא משמעותית ביותר", מסבירה חברת המועצה ומחזיקת תיק הנגישות והעלאת המודעות לאנשים מוגבלויות, לירית שפיר-שמש. "נמצא עוד, כי המדינה הייתה עשויה להרוויח ביחס של עלות-תועלת (עלות שיקום והכוונה מקצועיים מול התועלת ממסים של עובדים והקטנת קצבאות) כ-5 מיליארד ש"ח מדי שנה. כמו כן, מתקיימים מאמצים רבים של חקיקה ותמרוץ מעסיקים למען העסקת אנשים עם מוגבלויות, אך מסיבות שונות אין בהם עדיין די כדי להבטיח כי מועמדים לעבודה שהם אנשים עם מוגבלויות אכן יזכו לסיכוי שווה כמועמדים ללא מוגבלויות".

לדברי שפיר-שמש, על רקע זה קמה לפני מספר שנים תכנית "תעסוקה שווה" מטעם משרד הכלכלה – הפועלת בתפוצה ארצית ולה סניפים בכל רחבי הארץ. אוכלוסיית הזכאים לשירות זה, הניתן ללא תשלום, מורכבת מאנשים שלהם 20% נכות מוכרת בביטוח הלאומי, עם רצון ועם פוטנציאל להשתלב בעולם העבודה, שטרם השתתפו בתוכנית. בימים אלו החלה, כאמור, התוכנית לפעול בכפר סבא, למען תושבי כפר סבא והסביבה.

התוכנית מתמקדת בשני המישורים: הן המועסק והן המעסיק, כלומר ליווי פרטני ובניית תכנית אישית לתעסוקה עבור המועסקים, לרבות הפנייה לסדנאות הכשרה רלוונטיות. מבחינת מעסיקים – מדובר בהכשרה להעסקת עובדים עם מוגבלויות, על מנת לאפשר קליטה מיטבית ושימור העובדים, כמו גם בחינת היבטי הנגשה נדרשים.

"אני גאה ושמחה שתוכנית 'תעסוקה שווה' מגיעה לכפר סבא. העיר שלנו מוכיחה שוב כי פניה אל האוכלוסייה של אנשים עם מוגבלות בהיבטי החיים השונים, כאשר אחד החשובים בהם ללא ספק הוא התעסוקה", אומרת שפיר-שמש. "כאישה עם מוגבלות בשמיעה ומוגבלות בראייה בעצמי, אני מכירה ממקור ראשון את הקשיים והחסמים לכל אורך הרצף הכרוך בהשתלבות בעולם העבודה. מתוך כך אני מוצאת לנכון עד כמה חשוב לנו להתגבר על המכשולים והמעצורים הללו בהסברה, תיווך, הקשבה והבנה מכל הצדדים".

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "העיר כפר סבא ממשיכה להוביל את נושא השוויון והעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות, ולקדם כל העת יוזמות חדשות בנושא חשוב זה. ערכי השוויון באים לידי ביטוי החל מהגיל הרך ואנו מחנכים את ילדינו על פיהם. אני מודה לכל מי שפועלים בתחום חשוב זה ובתחום הנגישות, ונמשיך לפעול ולהוביל את השוויון החברתי בכל תחומי החיים".

מידע נוסף ניתן לקבל בקישור: https://taasukashava.org.il/

לפרטים נוספים ותיאום פגישות ניתן לפנות לקרן, רכזת הפרט של "תעסוקה שווה" בכפר סבא, בטלפון: 053-7117152 ובדואר אלקטרוני: [email protected]

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר