יער אוסישקין, צילום עיריית כפר סבא
יער אוסישקין, צילום עיריית כפר סבא

הסכם בין כפר סבא להוד השרון על יער אוסישקין, תחנות הרכבת ושטחים נוספים

משרד הפנים אישר סיכום בין רפי סער לאמיר כוכבי בנוגע לשטחים המצויים בתפר בין שתי הערים באיזור כביש 531, בהם יער אוסישקין, גינת ארלוזורוב, תחנות הרכבת ועוד. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 3.1.24 12:27

משרד הפנים הודיע לאחרונה באופן רשמי, כי אישר סיכום בין ראש עיריית כפר סבא רפי סער לראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, בנוגע לשטחים הגובלים בין שתי הרשויות. זאת לאחר שהוועדה הגיאוגרפית של מחוז המרכז במשרד הפנים אישרה את העברת שלושת המתחמים הממוקמים צפונית לכביש 531, מהוד השרון לכפר סבא – יער אוסישקין (חורשת פסקל) והמגרש מדרום לבית הספר אוסישקין, עד לרחוב ביאליק – שטח המשתרע על פני כ-23 דונם; גינת ארלוזורוב והשטח הסמוך לבתי המגורים – שטח המשתרע על פני כ-8.5 דונם; השטח הציבורי הסמוך למחלף תל חי, לרבות נתיב הנסיעה מערבה על דרך תל אביב-יפו והשטח מדרום לבית הדיור המוגן גיל פז – שטח המשתרע על פני כ-6.5 דונם.

במקביל, הוסכם בין ראשי העיריות כי שאר השטחים של הוד השרון מצפון לכביש 531, יישארו בתחומה, כשעיריית כפר סבא תוותר על כל תביעה עתידית בגינם. השטחים שכפר סבא ויתרה על דרישתה לגביהם ויישארו בהוד השרון, כוללים את תחנות הרכבת נורדאו וסוקולוב, החניונים הצמודים אליהן, שטח בית העלמין של מגדיאל והחניה הצמודה אליו. בנוסף, תישאר בהוד השרון גם הגישה אל הרמפות המחברות את הוד השרון וכפר סבא לעלייה ולירידה מכביש 531 באזור מחלף תל חי. גם השטחים שמזרחית לתחנת רכבת נורדאו, אשר כוללים מעבר מתחת לכביש 531 בהמשך לרחוב כנרת בהוד השרון, נותרו בתחום הוד השרון, כדי להבטיח מעבר וגישה לתחנת הרכבת.

 

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, אמר: "אני מברך על החלטת משרד הפנים לקבל את ההחלטה המשותפת שלנו עם הוד השרון. מדובר בעשיית צדק היסטורי ואני שמח על השותפות האמיצה ושיתוף הפעולה הפורה שיצרנו עם עיריית הוד השרון והעומד בראשה, חברי אמיר כוכבי, אשר הלכו לקראתנו והסכימו לבקשת השטחים שמהווים חלק מההיסטוריה של העיר ומהרצף העירוני שלה. יער אוסישקין הוא חלק מנוף ילדותנו, ויש בכוונתנו לפעול לשימורו ההיסטורי, טיפוחו והפיכתו לפינת טבע ירוקה לרווחת התושבים. כמו כן, יש בכוונתנו להקים חניון מסודר באזור גינת ארלוזורוב, תוך שאנו משמרים ומחדשים את הגינה הציבורית במקום – המשמשת את ילדי תושבי האזור. "אני מודה לאמיר כוכבי, למינהלי ההנדסה של שתי הערים ולכל מי שפעל בנושא. מדובר בבשורה גדולה לעירנו ונמשיך לפעול למען תושבות ותושבי העיר בכל תחומי החיים".

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, אמר: "הגענו להסכם מאוזן וטוב, הן לכפר סבא והן להוד השרון. מצד אחד ויתרה כפר סבא על דרישתה להעביר לשטחה את כלל השטחים מצפון לכביש 531, הכוללים את שטחי תחנות הרכבת, דרכי הגישה והחניונים הסמוכים, כמו גם את שטח בית העלמין מגדיאל והחניון שלצדו, כולם יישארו בהוד השרון. מצד שני, מאפשר ההסכם את העברתם לכפר סבא של שטחים שכבר היום מהווים חלק מהרצף העירוני שלה ומשרתים בעיקר את תושבות ותושבי העיר. אני מודה לראש עיריית כפר סבא, רפי סער על הנכונות להגיע להסכם החשוב הזה שמחזק את שתי הערים. תודה גדולה לאנשי מינהל הנדסה של שתי הערים ולכל מי שעסקו במלאכת הכנת ההסכם זאת הוכחה נוספת לכמה אפשר להצליח כשעובדים בשיתוף פעולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר