מרסלי אלי זהר (מימין) עם נשות מיזם ימי ההולדת. צילום פרטי
מרסלי אלי זהר (מימין) עם נשות מיזם ימי ההולדת. צילום פרטי

אין חגיגה בלי עוגה: הנשים שמארגנות ימי הולדת מרגשים לילדי העוטף

מרסלי אלי זוהר הקימה מיזם מיוחד של עשרות מתנדבות שחגגו כבר ימי הולדת ל-26 ילדים של משפחות שפונו מהדרום. וגם: איך זה קשור למלחמת המפרץ

פורסם בתאריך: 19.1.24 08:55

חוגגים ימי הולדת לילדי וילדות משפחות המפונים: מבין שלל המיזמים הנפלאים והמרגשים של תושבי המדינה עבור משפחות המפונים מהדרום ומהצפון אנו שמחים להפנות את הזרקור למיזם חגיגות ימי הולדת מיוחד באזור למען ילדי המפונים.

את המיזם יזמה והקימה מרסלי אלי זהר, תושבת רעננה, פעילה חברתית, אומנית רב תחומית, חברה ב"מוזה", בארגון אמני רעננה, מתנדבת בגינה הקהילתית פעמונים ברעננה ובמועדון ליונס רעננה פנינת השרון. מרסלי מספרת כיצד הגתה את הקמת המיזם: "הקמתי את מיזם יום ההולדת לילדי חבל התקווה, עוטף עזה, כשבוע אחרי תחילת המלחמה, כשהחלו להגיע מפונים למלון מילניום ברעננה. אירחנו אותם עם מגשי פיצות לארוחת ערב יחד עם חבריי ממועדון ליונס רעננה פנינת השרון. היה לנו קשה לראות את התחושות הקשות של הילדים וההורים, מצב הרוח הירוד, הפחד והחשש לצאת מתחום המלון החוצה והעובדה שנאלצו להסתגל לסביבה זרה, לחברים חדשים, כל זה לא תרם לביטחון העצמי ולהפגת העצבות. נזכרתי בתקופת מלחמת המפרץ, אז בתי הבכורה אסנת הייתה אמורה לחגוג יום הולדת 16 אבל אסור היה להתאסף בגלל טילי הסקאד שנורו מעיראק לעבר ישראל. ההורים נענו לבקשתנו והילדים באו למסיבת יום הולדת 16 שנחגגה באופן הזוי עם מסכות אב"כ על הפנים. כמו אז, גם עכשיו גמלה בי המחשבה לקיים ימי הולדת לילדים של משפחות המפונים שנעקרו ביום אחד מבתיהם, במטרה להעלות חיוך על פניהם, לעודד אותם להחזיר אותם לשמחות הקטנות ולמלא אותם תקווה".

מרסלי, איך זה מתבצע?

"בשיחת רקע ראשונה, אני מדברת עם האמא וברגישות האופיינית לימים אלו של המלחמה, שואלת לשלומה ועל תחושת הביטחון, האם הילדים נמצאים במסגרות ובאיזה אופן ניתן לעזור למשפחה בכללי. במקביל, אני מבררת את התחביבים של הילדים במטרה להפתיע ולפנק את ילד או הילדה ביום ההולדת".

ימי הולדת לילדי העוטף, צילום פרטי

ימי הולדת לילדי העוטף, צילום פרטי

מי איתך בהפקה הנפלאה הזאת?

"הצוות המוביל של המיזם כולל אותי ואת שתי חברותיי, פאני שרם ומירי ישראלי שהן אמניות וחברות אירגון ’מוזה' אמני רעננה. עוזרות לנו 50 מתנדבות "מלאכיות יום ההולדת" שלנו. הן ממגוון עיסוקים ביניהן עקרות בית, מורות, אמניות והרבה נשים בתפקידים בכירים בהייטק. ברגע ששולחים משימת יום הולדת לשיבוץ תוך מספר דקות הטבלה מלאה והמשימה הושלמה. המתנדבות היצירתיות, מתמסרות לאפיית עוגת יום הולדת, זרי יום הולדת מפרחים טבעיים, קישוטים, נרות ובלונים, שקיות יום הולדת, "מתנות קטנות". זוהי רוח התנדבות ישראלית מתוך אהבת האדם הרצון להטיב, ולהקל על התושבים שלאור המצב הם בעצם אורחים שלנו בשרון. התנאי להצטרפות למיזם – כדברי המשורר, "יש בי אהבה והיא תנצח".

כמה אירועים קיימתן עד כה?

"עד כה, כשלושה חודשים מאז תחילת המלחמה, חגגנו 26 ימי הולדת לילדים וילדות המפונים משדרות, אופקים, נתיבות וקיבוץ מפלסים. חלקם בבתים וחלקם בבתי מלון כמו מילניום רעננה, דן אכדיה ודניאל בהרצליה. בעשייה שלנו אנחנו מצליחות לפזר את הפחד ולפלס דרך אל הלבבות, לחבק את הילדים ולהעניק להם רגעים של שמחה, הרבה תקווה ומעט נחמה. זה שכרנו, בבחינת מעט מן אור יציף את החושך".

ספרי לנו על תגובות מרגשות שקיבלתן.

"כל התגובות, מטבע הדברים, מרגשות מאד ונוגעות ללב. ההורים מלאי הודיה על כך ששימחנו את ילדיהם והענקנו להם תחושה של בית, של שיגרת חיים. הם מודים על ההיענות המהירה של המתנדבות להכין את כל מה שמסמל יום הולדת, החל בעוגה מעוצבת לפי התחביב או דמות שהילדים מעריצים, מתנה לפי החלום של הילדים, וכלה בבלונים בקישוטים ובמתנות לרוב גם לאחים של ילדי יום ההולדת. הצלחנו לחדור מתחת לקליפה של הפחד, לפלס דרך אל הלבבות ולחבק".

למרסלי ולשאר נשות הצוות חשוב לציין מספר ארגונים שמשתפים פעולה במיזם: טניה פודים – מתנדבת מטעם SOS חיות מנהלת צוות של כלבים טיפוליים וגורים קטנים המפעילה פינת ליטוף מרגיעה שמשכיחה מהם את צרות היום; "הליצניות ההומניסטיות של סנדי – שגרירות של שמחה" מגיעות ליום ההולדת ומאפשרות לילדים לשחק להשתטות, להפחית לחצים, להעלות את החוסן ומלמדות אותם שמותר לשמוח גם כשעצובים; חברת סילואט שמפנקת את הילדים בשקיות יום הולדת בצורת דובי כמיזם לחיזוק הגיבוש של העובדים בחברה.

שרה שפיגל, אחת המתנדבות, מוסיפה: "אני מאמינה שהייתי צריכה לעשות כל שביכולתי למען המלחמה, כולל עזרה לכל המפונים ונשות מילואים, זה נתן לי המון גאווה וחוסן. לראות חיוכים ושמחה בעיניים של הילדים והוריהם זה שווה את הכל".

להצטרפות למיזם ימי הולדת היכנסו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר