רכבת ישראל, צילום באדיבות רכבת ישראל
רכבת ישראל, צילום באדיבות רכבת ישראל

ההודעה על השבתת הרכבת לחודשיים בתחנות רבות באיזור: עצומת תושבים וצוות מיוחד

ראש העירייה יזם הקמת צוות משותף יחד עם משרד התחבורה, מטרופולין, רכבת ישראל. הדר לביא החתימה תושבים רבים על עצומה ומציעה לבצע את העבודות באופן מדורג

פורסם בתאריך: 8.2.24 08:21

רבים ממשתמשי הרכבת הופתעו מההודעה הזו. כפי שפרסמנו  באחרונה, הודיעה רכבת ישראל על השבתה בחלק גדול מהאיזור של תנועת הרכבות – בתחנות רעננה, הוד השרון סוקולוב, כפר סבא נורדאו, ראש העין צפון, פתח תקווה, בני ברק, זאת למשך פרק זמן ממושך של כחודשיים, החל מתאריך 1.3.24 ועד לתאריך 4.5.24. רבים תהו על פרק הזמן הארוך, על העיתוי, ועל כך שברכבת מסרו כי יהיו שאטלים, אבל לא מסרו פרטים מדויקים לגבי זה.

בעקבות זאת, יזם ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, הקמת צוות משותף יחד עם משרד התחבורה, מטרופולין, רכבת ישראל בראשות מנכ״ל העירייה על מנת לתת מענה חלופי וראוי לתושבי כפר סבא. עוד נמסר מהעירייה כי היא תעקוב אחר העבודות על מנת לוודא כי הפעילות תשוב כמה שיותר מהר. סער אמר: "על מנת למזער את הפגיעה בשגרת החיים ולמצוא מענה מיטבי ויעיל לתושבי העיר, אני מתכוון להביא לדיון הקרוב את כל הצרכים והדרישות של התושבים. אנו נאסוף את כלל הפניות והדרישות אשר יובאו לדיון המשותף עם נציגי משרד התחבורה ורכבת ישראל. נמשיך לעשות הכל על מנת לדאוג שתושבי כפר סבא יקבלו את המענה והשירות הטוב ביותר".

במקביל חתמו כ-1,300 תושבים על עצומה שיזמה הדר לביא, חברת המועצה והמועמדת לראשות העיר, תחת הכותרת: "מתנגדים להשבתת הרכבת בכפר סבא". בעצומה נכתב: "גילינו שיומיים אחרי הבחירות המקומיות מתחילה השבתה מוחלטת של תחנת כפר סבא ותחנות נוספות בשרון והמרכז למשך יותר מחודשיים. אסור באופן שרירותי לפגוע בנגישות לתחבורה של עובדים, סטודנטים חיילי סדיר ומשרתי מילואים רבים".

לביא פנתה למנכ"ל רכבת ישראל והחתימה אלפי תושבי כפר סבא על עצומה בדרישה להפחית את הפגיעה המשמעותית בתושבי העיר. בפנייתה הציעה לביא לאפשר השבתת ציר אחד ולהמשיך להפעיל את השני, כך לטענתה אמנם יתארכו העבודות אבל הפגיעה לא תהיה אנושה. כמו כן דרשה לתגבר את קווי האוטובוס בתקופה זאת. לביא אמרה: "הרכבת היא אמצעי התחבורה המרכזי עבור תושבים רבים להגיע לעבודה, ללימודים ולצורכי פנאי. היא מאפשרת הגעה קלה ובטוחה לתל אביב ומפחיתה משמעותית את העומס בכבישים הפקוקים. בתקופה הנוכחית היא משמשת גם חיילי סדיר ומשרתי מילואים רבים, אשר זקוקים לפתרונות נגישים כדי להגיע למחנותיהם ולשוב לבתיהם בבטחה".

הסיבה להשבתת הפעילות היא העבודות בישורת האחרונה בפרויקט המסילה המזרחית לחיבור המסילה החדשה עם רשת המסילות הארצית באזור ראש העין לצד עבודות חיוניות נוספות בכל רחבי מסילת טבעת השרון. מרכבת ישראל נמסר כי במהלך ימי העבודות יופעלו היסעים לנוסעי הרכבת אל מגוון יעדים (ת"א, תחנת הרכבת הקלה בפ"ת קריית אריה, ותחנת הרצליה משם ניתן יהיה להמשיך את הנסיעה ברכבת), וכן יפעלו צוותים משותפים של הרשויות המקומיות המדוברות, אנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לשיפור המענה לנוסע בימי העבודות.

לשאלות החשובות האם יהיו היסעים מכל התחנות שלא יפעלו ובין כל התחנות האלה, לא התקבלה תשובה מדוברות רכבת ישראל.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר