רוכבי אופניים, צילום אילוסטרציה אור ירוק
רוכבי אופניים, צילום אילוסטרציה אור ירוק

עד כמה מסוכנת כפר סבא לרוכבי אופניים? קבלו את הנתונים

עמותת אור ירוק מפרסמת נתונים על היפגעות רוכבי אופניים בערים בעשור האחרון ובשנת 2023 בפרט. כל המספרים בכתבה

פורסם בתאריך: 29.2.24 07:54

הרכיבה על אופניים עלולה להיות מסוכנת מאוד: 9 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2023 (ינואר – נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 119 רוכבי אופניים רגילים, 56 מהם נפצעו קשה – כמחצית הרוכבים שנפגעו. מהנתונים עולה גם כי 91 רוכבי אופניים רגילים נפצעו בתאונות דרכים בישובים ובערים בשנת 2023 (ינואר עד נובמבר) – שלושה מכל ארבעה רוכבים פצועים, מתוכם, 6 נהרגו ו-41 נפצעו באורח קשה.

מניתוח של עמותת "אור ירוק" עולה כי 37% מהרוכבים שנפגעו בערים נפגעו בתאונות מסוג חזית צד המאפיינות צמתים והשתלבות בין רחובות, 12% נפגעו בתאונות מסוג צד בצד, 10% נפגעו בתאונות חזיתיות, 9% תאונות חזית באחור ו-17% אחר.

באופן צפוי, תל אביב-יפו מובילה במספר הרוכבים הנפגעים בשנת 2023, כאשר בתחומה נפגעו 591 רוכבי אופניים בעשור החולף (2014-נובמבר 2023), מהם 9 רוכבים נהרגו. בשנת 2023 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 19 רוכבים, מתוכם 9 נפצעו קשה.

בפתח תקוה נפגעו 75 רוכבי אופניים בעשור החולף (2014-נובמבר 2023), מהם 4 רוכבים נהרגו. בשנת 2023 (ינואר-נובמבר) נפגע בעיר רוכב אחד באורח קל.

בהרצליה נפגעו 26 רוכבי אופניים בעשור החולף, מהם 3 באורח קשה והשאר קל. בשנת 23 לא נפגעו רוכבי אופניים בהרצליה.

בכפר סבא נפגעו 22 רוכבי אופניים בעשור החולף, מתוכם 5 באורח קשה והשאר באורח קל. בשנת 23 נפגעו שני רוכבי אופניים, אחד באורח קשה והשני באורח קל.

ברעננה נפגעו 33 רוכבים אופניים בעשור האחרון מתוכם הרוג אחד, 24 פצועים באורח קל ו- 8 באורח קשה. בשנת 23 נפגעו שני רוכבים, אחד באורח קל אחד באורח קשה.

על פי בדיקת עמותת "אור ירוק", כל רוכב אופניים רביעי שנפגע בתאונת דרכים הוא ילד מתחת לגיל 14. בעמותה גורסים כי ניתן להניח שגם בסביבת מוסדות החינוך בערים, קיים מחסור בשבילי אופניים שמטרתם להפריד את רוכבי האופניים משאר משתמשי הדרך וכך למנוע פגיעה או היפגעות- הן של הרוכבים והן של כלל משתמשי הדרך.

 

העיר שבשטחה יש הכי הרבה בשבילי אופניים היא תל אביב-יפו, עם 162 ק"מ של שבילים. אחריה העיר ירושלים עם 52 ק"מ של שבילי אופניים הממוקמים ברחבי העיר. העיר השלישית ברשימה היא מודיעין מכבים רעות, בשטחה ממוקמים 48 ק"מ של שבילי אופניים. העיר הרביעית שבשטחה ממוקמים 37 ק"מ של שבילי אופניים לרווחת התושבים היא באר שבע. העיר שסוגרת את הרשימה היא אשדוד עם 32 ק"מ של שבילי אופניים הממוקמים בשטחה. אלו חמשת הערים היחידות בישראל שבשטחן יש יותר מ-30 ק"מ של שבילי אופניים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל יכולה להפוך למקום שנעים ובטוח לרכוב בו על אופניים. מזג האוויר הנעים ברוב ימות השנה, מיעוט ימי הגשם וחלק מישורי גדול מהווים קרקע פורייה לרכיבה. לכן, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד יותר ויותר אנשים לעשות שימוש באופניים רגילים – זה בריא, זול וידידותי לסביבה. על מנת שיורת יעברו לשימוש יומיומי באופניים יש ליצור תנאי רכיבה בטוחים. שבילי רכיבה בטוחים ומופרדים יעלו את תחושת הביטחון של הרוכבים, יצמצמו את מספר הנפגעים ויובילו למצב בו האופניים הרגילים הופכים להיות כלי תחבורה מרכזי כמו בערים רבות אחרות בעולם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר