ישיבת מועצת העיר כפר סבא, אישור תקציב 2023, צילום דובורת העירייה
ישיבת מועצת העיר כפר סבא, אישור תקציב 2023, צילום דובורת העירייה

אחרי הבחירות: כך תיראה הקואליציה של רפי סער. וגם: מי יישבו באופוזיציה?

אחרי הבחירות מתחילה הרכבת הקואליציה. מי יהיו השותפים של רפי סער ומהם הסיכויים לקואליציה רחבה? תמונת מצב

פורסם בתאריך: 5.3.24 10:32

איך תיראה הקואליציה החדשה של רפי סער, שנבחר לכהונה שנייה כראש עיריית כפר סבא? זאת השאלה שמעסיקה את הגורמים הפוליטיים בכפר סבא בימים שאחרי היוודע תוצאות הבחירות.

אז נכון, רפי סער ניצח וימשיך לקדנציה נוספת כראש עירייה, אבל אין ספק שגם הדר לביא הגיעה להישג גדול, ולבסוף נוצחה רק בפער קטן של 1.7% (757 קולות), בהתחשב בעובדה שמולה עמד ראש עירייה מכהן. הישג משמעותי רשמה לביא בבחירות למועצה, בה קיבלה רשימתה "כפר סבא מתקדמת" 6 מנדטים ותהיה הסיעה הגדולה במועצה. לרפי סער תהיה מלאכה מאתגרת בהקמת קואליציה, כזאת שגם תהיה יציבה ותאפשר לו לכהן בנוחות בחמש השנים הבאות.

נכון לעכשיו, מתוך 21 חברי מועצה, נראה שיש לסער 7 חברי מועצה בטוחים בקואליציה, ארבעת חברי סיעתו: סער, סגנו דני הרוש ושתי חברות מועצה חדשות: אורית מסמי ושלי סבר. אליהם יצטרפו, קרוב לוודאי, שלושת חברי סיעת תנופה: סגנו איתן צנעני ושני חברי מועצה חדשים – אמיר קולמן ובנימין כהן. צנעני אמר ל"צומת השרון": "אני בהחלט שואף להיות חלק משמעותי מהקואליציה שתוקם בעז"ה. אני סבור כי לטובת העיר והתושבים יש מקום לקואליציה רחבה ואני מקווה שכך יהיה".

סיעה נוספת שתהיה, ככל הנראה, חלק מהקואליציה של סער היא כפר סבא חופשית – מרצ והירוקה, שלה שלושה מנדטים: קובי פדוה, לירית שפיר שמש ואיציק מנהיימר. קובי פדוה אמר אתמול: "כפר סבא חופשית תשמור על כפר סבא – חופשית. אנחנו מתכוונים לכל מה שאנחנו מבטיחים לציבור. אין לנו שום מחויבות פרט לכך. בכל יתר הנושאים נעבוד בשיתוף פעולה עם ראש העיר ובהסכמות רחבות עם יתר חברי מועצת העיר. נוכל לבחון מאוד בקרוב מי אומר ליברלי ומי מתכוון. כולי תקווה שהציבור לא יתאכזב מיתר חברי המועצה ה-"ליברליים". אמרנו שנשב עם כל מי שיבחר/תיבחר וכך נעשה. יהיה מו"מ קואליציוני ותוצאותיו יקבעו את התוצאה. כפר סבא חופשית קיבלה את מספר הקולות השלישי בגודלו והגדול ביותר מבין אלה שלא היה להם מועמד לראשות. הציבור אמר את דברו".

 

 

 

 

את הפאזל של סער צפויות להשלים עוד שתי סיעות שהיו חלק מהקואליציה שלו בחמש השנים האחרונות: אורן כהן, סגנו של סער מסיעת הליכוד וממה שייניפיין מסיעת כפר סבא נטו. אם גם רשימת יש עתיד וצעירי כפר סבא עם שני המנדטים שלה (נדב לויטה ומיכל סלומון) ייכנסו לקואליציה, יהיה לסער רוב במועצה של 14 חברי קואליציה מתוך 21 חברי מועצה. על פניו נראה כי סגניו של סער: דני הרוש, מספר 2 ברשימתו ואיתן צנעני, העומד בראש סיעת תנופה, ימשיכו בכהונתם כסגני ראש עירייה גם בקדנציה הקרובה. הסגן השלישי ייקבע במו"מ בין הסיעות, כאשר באופן טבעי היתרון הוא למרצ, בעלת 3 מנדטים.

שתי סיעות נוספות שלא היו חלק מהקואליציה של סער משלימות את הרכב מועצת העיר החדש, ביניהן הסיעה הגדולה במועצה, "כפר סבא מתקדמת" עם 6 מנדטים: הדר לביא, עדי לוי סקופ, פנחס כהנא, יעל סער, דן בן יהודה, אלון רבינוביץ'. על פניו נראה כי לביא, היריבה הפוליטית החזקה ביותר של סער תלך לאופוזיציה אבל כבר למדנו שבפוליטיקה הכל יכול לקרות. אסנת ספורטה, שהצליחה להכניס מנדט אחד בלבד, אמרה אתמול: "כשנה לאחר הבחירות הקודמות בחרתי לפרוש מהסיעה של רפי סער ולוותר על תפקיד המשנה לראש העיר, משום שלא ניתנו לי הסמכויות והתקציבים למלא את הייעוד שלי כמחזיקת תיק החינוך ולהוציא לפועל את התכניות שתכננתי. בהמשך גם שילמתי על כך מחיר כבד, משום שהוכרזתי כפורשת, ולכן אף מפלגה לא יכלה על פי חוק לתמוך כספית בקמפיין שלי. זו הסיבה שנאלצתי לנהל קמפיין רזה באמצעים. שיהיה ברור, מעולם לא הייתה לי כוונה ואין לי כוונה גם בעתיד, להחזיק בשום תפקיד, בקואליציה כזו או אחרת, אם הוא לא יבוא עם סמכויות ועם תקציבים שיאפשרו לי למלא את תפקידי כנבחרת ציבור בהתאם לערכים ולתפיסה המקצועית שלי. כך או כך, אני גאה בדרך שעשיתי וממשיכה לדבוק במסר שלי לציבור בכפר סבא: מגיעה לכם מנהיגות מקצועית, ערכית ואחראית. מגיעה לכולנו בישראל מנהיגות טובה יותר וזה חייב להתחיל אצלנו בבית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר