סגן אמיר (מימין) וסגן דין, מסיימי קורס חובלים מכפר סבא, צילום דובר צה"ל
סגן אמיר (מימין) וסגן דין, מסיימי קורס חובלים מכפר סבא, צילום דובר צה"ל

"ביצענו תקיפות רבות": שני צעירים מכפר סבא סיימו בהצלחה קורס חובלים

סגן דין וסגן אמיר סיימו קורס של שנתיים וארבעה חודשים וקיבלו סיכת חובל. בשיחה מיוחדת הם מדברים על הקורס ועל הפעילות במלחמת חרבות ברזל

פורסם בתאריך: 13.3.24 07:37

שני צעירים מכפר סבא סיימו בהצלחה לפני כשבוע קורס חובלים, סגן דין וסגן אמיר. סגן דין בן ה-22 וסגן אמיר בן ה-21 צעדו בהתרגשות על רחבת המסדרים, לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי. בטקס המיוחד נחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית, זאת בצל הלחימה המתמשכת במסגרת מלחמת "חרבות ברזל".

דין מסיים את הקורס במגמת שייט, וישרת באח"י כידון, ספינת טילים מדגם סער 4.5. דין למד בתיכון כצנלסון והרחיב פיזיקה וערבית. טרם גיוסו עסק בפוטבול באופן מקצועי. דין התגייס תחילה לתפקיד לוחם ימי, ולאחר כשנה בתפקיד החליט לצאת לקורס חובלים מתוך הרצון להיות מפקד ולהתמקצע.

על הקורס מספר דין: " זה מקום שמביא אותך לפקד בים על לוחמים ולהיות לוחם בעצמך, עם עשייה מטורפת וחשובה לביטחון המדינה. אנחנו מחזור מאוד מגובש, יש לי פה חברים לחיים. יש רגעים בקורס שאתה מגיע לקצה, ושם נמצאים האנשים סביבך ואתם עוברים את כל המכשולים יחד".

על תפקידו בלחימה מספר דין: " ב7.10 הייתי אצל חברה שלי, יום אחרי זה כבר הייתי בים. זאת זכות גדולה להיות מפקד ולוחם בצה"ל בתקופה הזאת. במלחמה הייתי פעם ראשונה קצין משמרת, עם הרבה אחריות בידיים. ביצענו תקיפות רבות של סיוע לכוחות המתמרנים וסיכול תשתיות טרור".

סגן אמיר מסיים את הקורס במגמת אלקטרוניקה וישרת באח"י קשת, ספינת טילים מדגם 4.5. אמיר למד בתיכון גלים והרחיב מדעי המחשב ופיזיקה. טרם גיוסו התנדב בתנועת הצופים, ואף עשה שנת שירות בו ריכז שבט בצופים. על הקורס מספר אמיר: "תמיד רציתי להיות קצין ולוחם. יש פה עיסוק עם אנשים והמערכות הטכנולוגיות הכי מתקדמות בעולם, הקומבינציה המושלמת מבחינתי. מבחינה חברתית אנחנו מחזור מאוד חזק ומגובש, נוצרו לי פה קשרים שיחזיקו לנצח".

על תפקידו בלחימה מספר אמיר: " ב7.10 הייתי בבה"ד, הבנתי מהחדשות מה המצב, יום אחרי זה כבר יצאתי לים. זאת תחושת שליחות מטורפת, לצאת לים ולהגן על המדינה ועל המשפחה. בלחימה לקחנו חלק בביצוע תקיפות תשתיות טרור וסיוע באש מהים לכוחות המתמרנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר