תחנת כוח בגז טבעי, צילום אילוסטרציה Zybr78 depositphotos.com
תחנת כוח בגז טבעי, צילום אילוסטרציה Zybr78 depositphotos.com

חוסר אחריות: דווקא עכשיו, למרות המצב הביטחוני, אושרה הקמת תחנת הכוח. "מרחק טיל קורנט אחד"

החלטה מוזרה בות"ל על חודו של קול: "התחנה מהווה סכנה בטחונית למאות אלפים ואיום אסטרטגי". עכשיו הכל תלוי בממשלה

פורסם בתאריך: 20.3.24 08:10

למרות התנגדות התושבים, ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה: הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה ביום שני השבוע את הקמת תחנת הכוח של ריינדיר ליד כפר סבא ואת הרחבת תחנה הכוח "או.פי.סי" בחדרה.

מדובר במאבק ארוך שמנהלות מספר רשויות באזור השרון והשומרון: המועצה אזורית דרום השרון, עיריית כפר סבא, מועצה אזורית שומרון, מועצה מקומית קרני שומרון, מועצה מקומית ג׳לג׳וליה, עיריית טירה, מועצה מקומית כוכב יאיר צור יגאל ומועצה מקומית אלפי מנשה.

עד כמה הנושא שנוי במחלוקת, תעיד גם ההצבעה של חברי הוועדה שהכריעו את הנושא על חודו של קול בודד: 5 הצביעו בעד, 4 נגד, 3 נמנעו. כעת, לאחר שהנושא אושר בוועדה, התכניות אמורות להגיע להצבעה בממשלה שכבר דחתה את הקמתן בשנה שעברה והחזירה אותן לדיון נוסף בות"ל.

בדף הפייסבוק "מבטלים את תחנת כוח כפר סבא" צוין אחד החששות הגדולים של תושבים האזור: "קולם של יואב גלנט, משרד הביטחון, צחי הנגבי והמל"ל חייב להישמע חד וברור. ועליהם להטיל וטו על הקמת תחנת ריינדיר המהווה סכנה ביטחונית מיידית. מגה תחנת כוח עם 28 אלף קוב מזוט מעל פני הקרקע. מרחק טיל קורנט או טיל אר.פי.ג'י כל האזור יעלה לאוויר ויהווה גם איום אסטרטגי על תנועת הכוחות בכביש 6".

ראשי הרשויות המתנגדות ביקרו בחריפות את החלטת הות"ל להקמת תחנת הכוח בהודעה משותפת: "רק לפני פחות משנה הממשלה עצמה התנגדה להקמת תחנת הכוח המסוכנת הזו, שמאיימת על מעל חצי מיליון מתושבי האזור. לא יתכן שאינטרסים כלכליים פרטיים יקודמו על פני טובת הציבור וראוי שההליך בו נקטו היזמים יעבור בדיקה עמוקה ואחראית. מאכזב שהות"ל בוחר לפגוע בבריאות הציבור, באיכות הסביבה, בביטחון התושבים וביעדים הסביבתיים החשובים של מדינת ישראל. אנו ראשי רשויות בשרון ובשומרון, יהודים וערבים, מהערים ומההתיישבות הכפרית, מאוחדים בצורה תקדימית. לא ניתן לתחנה לקום ולפגוע בתושבינו ובדורות הבאים. נמשיך ונפעל בכל החזיתות נגד הקמת תחנת הכוח ולקידום אנרגיות מתחדשות כפי שהציבור בישראל ראוי להן. נדון יחד בצעדינו להורדת הנושא מסדר היום".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר