מיזם העוגיות שהחטופות והחטופים אוהבים, צילום דוברות העירייה
מיזם העוגיות שהחטופות והחטופים אוהבים, צילום דוברות העירייה

יום מעשים טובים מרגש בכפר סבא: התלמידים אפו את העוגיות שהחטופות והחטופים אוהבים

פעילויות רבות התקיימו השבוע בכפר סבא במסגרת יום המעשים הטובים לטובת שורדי שואה, אזרחים ותיקים, אנשים עם מוגבלויות ועוד. היוזמה המרגשת הייתה של תלמידי אורט שפירא

פורסם בתאריך: 22.3.24 08:03

יום המעשים הטובים, אותו מוביל בכפר סבא אגף שירותים חברתיים-קהילתיים בשיתוף כלל יחידות העירייה, צוין השבוע ברחבי הארץ, לרבות בכפר סבא – במגוון פעילויות ברחבי העיר.

כמדי שנה, גם השנה התקיים יריד עמותות וארגוני המתנדבים בכפר סבא, במסגרתו התקיימה פעילות לילדים באמצעות בני נוער מתנדבים והצגה לילדים בסימן "יום מעשים טובים". בנוסף, במסגרת יריד עמותות וארגוני המתנדבים, התקיימה פעילות של אריזת משלוחי מנות לחיילים באמצעות מועדון חברותא, כאשר מוצרים ופינוקים לחיילים למשלוחי המנות נאספו במהלך מספר ימים קודם ליום מעשים טובים, ואלה נארזו על ידי המתנדבות והמתנדבים והועברו לחיילים הנלחמים בגזרות השונות.

פעילויות התנדבות נוספות שהתקיימו כללו בין היתר מפגש שירה בציבור של "בני ברית" – לשכת ברכת השרון במעון רוחמה לאנשים עם מוגבלויות, הקמת גינות תבלינים במוסדות שונים ברחבי העיר – ביניהם פנימיית אמירים, בית אקשטיין, ומועדוני גמלאים; מפגש מוזיקלי של מתנדבות ומתנדבים "בני ברית – לשכת נועם" עם גמלאים במרכז יום של עמותת סביון; הרצאה של הסופרת שרה אהרוני בספרייה העירונית לתושבים ולמפונים המתארחים בעיר; הכנת מארזים מתוקים על ידי צוות בי"ס אופירה נבון לעמותת "הזן את הכל" המסייעת לנזקקים; אריזת משלוחי מנות בבי"ס בן גוריון לשורדי שואה, יולדות וילדים המאושפזים בבית החולים מאיר; מפגשים בין דוריים שהתקיימו בחטיבות בר לב וקשת, איסוף ואריזה של מוצרי היגיינה וקוסמטיקה בחטיבת רמון לנערות בסיכון, במסגרת מיזם "בליבי" ועוד.

מיזם העוגיות שהחטופות והחטופים אוהבים, צילום דוברות העירייה

מיזם העוגיות שהחטופות והחטופים אוהבים, צילום דוברות העירייה

אחת היוזמות המרגשות היא זו שהוביל צוות תיכון אורט שפירא בכפר סבא. במסגרתו תלמידות ותלמידי בית הספר, יחד עם צוות התיכון וההורים, אפו עוגיות ומעדנים אהובים על החטופות והחטופים שבשבי חמאס, בהתאם למתכונים שפרסמו בני משפחותיהם. העוגיות נארזו ובכל מארז צורף סיפורו של אחד החטופות או החטופים וביום שלישי הגיעו ללשכת ראש העירייה, רפי סער, ולמבנה העירייה, וחילקו את מארזי העוגיות לעובדות ולעובדי העירייה.

כמו כן, תלמידי שכבת י' בתיכון שמיר יצאו לסייע באריזת חבילות מזון למשפחות נזקקות בעמותת "אור מצווה", תלמידי שכבת ח' בחטיבת שז"ר הגיעו לחלק משלוחי מנות במועדון סביון של העמותה למען האזרח הוותיק בעיר, בחטיבת יורם טהרלב אירחו אזרחיות ואזרחים ותיקים לשיעור מחשבים משותף עם שכבת ז', בתיכון תורה ומדע הפיקו שוק פורים קהילתי שהכנסותיו נתרמו לעמותת "עזר מציון" ועוד. בנוסף, במסגרת יום מעשים טובים יצאו עובדות ועובדי העירייה, כמדי שנה, ליום שכולו התנדבות למען הקהילה – אריזת סלי מזון, פעילויות במועדוני גמלאים ומרכזי יום ועוד.

יום המעשים הטובים בכפר סבא, צילום באדיבות דוברות העירייה

יום המעשים הטובים בכפר סבא, צילום באדיבות דוברות העירייה

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "כפר סבא היא עיר של התנדבות, עיר בה פועלים עשרות עמותות וארגוני התנדבות וכ-85 אחוז מבנות ובני הנוער שלנו מתנדבים במסגרות שונות. אלה הערכים עליהם אנו מחנכים את ילדינו, ואשר באים לידי ביטוי ביתר שאת מאז פרצה המלחמה. אני רוצה להודות לכל המתנדבות והמתנדבים, הפועלים לאורך כל השנה למען הקהילה הכפר-סבאית ולמען החברה בישראל. בזכותכם ובזכות פועלכם המבורך והחשוב אנו חברה טובה יותר".

סער הוסיף: "התרגשתי מאוד מהיוזמה להעלאת המודעות לסיפורי החטופות והחטופים. כל מערכת החינוך בכפר סבא נרתמה לטובת יום מעשים טובים, עם יוזמות מרגשות למען הקהילה ולמען החטופים. כולי תקווה ואני נושא תפילה להחזרתם במהרה של כולם, אבל כולם, ושכל חיילנו וכוחות הביטחון ישובו לשלום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר