רפי סער. צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא
רפי סער. צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא

המו"מ בעיצומו: זו הקואליציה המסתמנת של רפי סער

הישיבה הראשונה של מועצת העיר החדשה בכפר סבא תתקיים בתחילת אפריל, עד אז ככל הנראה תוקם קואליציה. צוות המו"מ של סער: "נפגשנו עם כל הסיעות". אז מי יהיו הפנים החדשות?

פורסם בתאריך: 25.3.24 09:05

כיצד תיראה הקואליציה של רפי סער, שנבחר לקדנציה שנייה בראשות עיריית כפר סבא? זאת השאלה שמעסיקה בימים אלו את חברי המועצה והגורמים הפוליטיים. כזכור, סיעתו של רפי סער "ממשיכים בעשייה" זכתה בבחירות בארבעה מנדטים והיא תהיה הסיעה השנייה בגודלה לאחר סיעת "כפר סבא מתקדמת" בראשות הדר לביא, הפתעת הבחירות, שגרפה 6 מנדטים מתוך ה- 21 במועצה. את שאר המועצה מרכיבות עוד 5 רשימות: "תנופה" בראשות איתן צנעני – 3 מנדטים, "כפר סבא חופשית – מרצ הירוקה" – 3 מנדטים, "יש עתיד וצעירי כפר סבא" – 2 מנדטים ושלוש סיעות בנות מנדט בודד: "הליכוד" בראשות איתן כהן, "כפר סבא 2030" בראשות אסנת ספורטה ו"כפר סבא נטו" בראשות ממה שיינפיין.

בקדנציה הקודמת לא מיהר סער להרכיב את הקואליציה, ונראה שגם הפעם הוא לוקח את הזמן. בניגוד לערים שכנות, כמו רעננה, הרצליה ורמת השרון ששם כבר התקיימה ישיבת המועצה החגיגית הראשונה באמצע שבוע שעבר, בכפר סבא ישיבה כזו תתקיים רק בתחילת אפריל, כאשר על פי החוק ניתן לקיים את הישיבה הראשונה עד ה- 2 באפריל, 5 שבועות מתום תאריך הבחירות. יש לציין כי בהרצליה ורמת השרון הוצגו בישיבות אלו הרכב הקואליציה החדשה של ראשי הערים שנבחרו. מעיריית כפר סבא נמסר בעניין: "ישיבת המועצה תתקיים בלוחות הזמנים הקבועים על פי החוק".

 

 

ראשי הסיעות לא הסכימו לפרט על המשא ומתן המתקיים ביניהם לראש העירייה על הקמת הקואליציה, אבל נכון להיום סער מקיים משא ומתן עם 4 סיעות בלבד: תנופה, הליכוד, כפר סבא חופשית – מרצ הירוקה שהיו חלק מהקואליציה בקדנציה האחרונה ונוספה אליהן סיעת יש עתיד וצעירי כפר סבא, כך שאם אלו יהיו הסיעות שבסופו של דבר ירכיבו את הקואליציה אז לסער יהיו 13 חברי קואליציה לעומת 8 חברי אופוזיציה מהסיעות שעדיין לא החל משא ומתן עימן: סיעתה של הדר לביא, אסנת ספורטה וממה שייניפיין.

גורם פוליטי אמר השבוע: "כמו שזה נראה כרגע, הקואליציה של סער עומדת להיות כמעט העתק הדבק מדויק לזו של הקדנציה הקודמת ולא מן הנמנע כי סגניו בקדנציה הזאת יהיו סגניו בקדנציה הקודמת: דני הרוש, איתן צנעני ואורן כהן. מצד שני, מדובר בפוליטיקה אז הכל יישאר פתוח עד הרגע האחרון. כמו שהייתה הפתעה בתוצאות הבחירות, אולי תהיה גם הפתעה בהרכבת הקואליציה".

מצוות המו״מ של ראש העירייה רפי סער נמסר: "נפגשנו עם כל הסיעות במטרה להרכיב קואליציה רחבה ככל האפשר. במסגרת האפשרויות נציג מוקדם ככל האפשר את ההרכב הסופי ודלתנו תמיד פתוחה לכל סיעה שתרצה להצטרף כשותפה לעשייה הציבורית, בעיר ממלכתית, דמוקרטית, ליברלית וסובלנית".

איתן צנעני, סגן ראש העיריה ויו"ר סיעת תנופה, אמר: "נפגשתי עם ראש העירייה רפי סער וסגנו דני הרוש ומסרתי את בקשתי במסגרת המו"מ הקואליציוני. בשלב הזה לא נסגר שום דבר". קובי פדוה, יו"ר סיעת כפר סבא חופשית – מרצ והירוקה אמר: "מזה שבועיים מתנהל מו"מ בין הצוותים של ראש העירייה עם סיעת כפר חופשית, כמו עם יתר סיעות המועצה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר