מבצע הדברה בכפר סבא, צילום דוברות העירייה
מבצע הדברה בכפר סבא, צילום דוברות העירייה

הג'וקים בכפר סבא: תלונות של תושבים ומבצע הדברה עירוני

העירייה הודיעה השבוע על יציאה למבצע הדברה רחב נגד ג'וקים ומכרסמים על בסיס מיפוי התלונות ב-2023. לצד זאת יש תלונות של תושבים. תמונת מצב

פורסם בתאריך: 11.4.24 08:09

האם גם השנה, בחודשי הקיץ, יסבלו תושבי כפר סבא ממכת ג'וקים? התושבים מתריעים מראש, העירייה מבטיחה לטפל בבעיה מבעוד מועד ואף יצאה במבצע הדברה גדול בימים האחרונים.

באחרונה הגיעו מספר תלונות לצומת השרון. כך למשל, סיפרה השבוע תושבת השכונה הירוקה: "בשנה שעברה התלוננתי הרבה פעמים לעירייה כי הג'וקים היו פשוט בכל מקום. כשהלכנו עם הילדים לגינות השבילים מלאים בג'וקים. זה פשוט נוראי מה שקורה פה. למי שמפחד מג'וקים זה ממש עונש לצאת מהבית כל חודשי הקיץ בערב כי הג'וקים רצים ברחובות בכל מקום. אצלנו בבניין ריססו שוב ושוב בריסוס פרטי, אבל זה לא עזר".

התושבת מסבירה כי על העירייה להיערך מבעוד מועד אחרת הבעיה יוצאת מכלל שליטה: "צריך להקדים ולרסס לפני שהג'וקים יוצאים בהמוניהם מהביובים, כי אח"כ כבר אי אפשר להשתלט עליהם. רק עבודת מניעה רצינית עכשיו תעזור. כשהעירייה מגיעה לטפל רק כשכבר מגיעות תלונות זה מאוחר מדי. אני חושבת שזו אחריות של העירייה לוודא שיש פה רמת תברואה טובה ואי אפשר לזלזל בזה. ברור שמדי פעם יהיו ג׳וקים, אבל מה שהיה בשנתיים האחרונות היה בגדר הלא סביר. אני בחרתי לגור בכפר סבא הירוקה ולא במושב. אנחנו משלמים הרבה כסף כדי לגור בשכונה הזו ומצפים לרמת חיים בהתאם. אני גרה הרבה שנים בירוקה, זה לא היה ככה בעבר. השנתיים האחרונות היו בלתי נסבלות".

בעיריית כפר סבא כאמור מתכוונים לטפל בבעיה בצורה יסודית. בשבוע שעבר הודיעה העירייה כי היא יוצאת בימים אלה למבצע הדברה עירוני נגד מכרסמים ותיקנים במרחב הציבורי, באמצעות אגף חזות העיר. במסגרת המבצע, הופקו כל קריאות המוקד ותלונות התושבים בגין מכרסמים ותיקנים, שהתקבלו לאורך כל שנת 2023, ועל בסיס נתונים זה הוכנה מפה שמשקפת את האזורים בהם התקבלו תלונות מרובות על הימצאות מכרסמים ותיקנים ואשר יש לטפל בהם.

בעירייה ציינו כי לצורך ביצוע המבצע, הקימה העירייה צוותים של אנשי מקצוע, הכוללים מדבירים, עובדי תאגיד הביוב ומפקחים עירוניים, כאשר הפעילות מתבצעת בשיתוף ועדי בתים משותפים שנתבקשו לבצע פעולות הדברה גם בשטחים הפרטיים לצורך הגדלה והגברת יעילות המבצע.

 

 

מבצע ההדברה העירוני הנרחב החל השבוע, כאשר העירייה תפיץ בקרב תושבים ובעלי עסקים את האזורים בהם יבוצעו פעילויות ההדברה תוך הסברה על חשיבות שמירת אזורי המגורים והעסקים נקיים ממזון מפוזר, המהווה מוקד משיכה משמעותי למכרסמים ותיקנים. המבצע יכלול תשתיות ביוב, ניטור ופיקוח של פעולות ההדברה ויכלול רחובות רבים במרכז העיר, מזרח העיר ומערב העיר. כמו כן, ועדי בתים משותפים המעוניינים בביצוע פעילות הדברה באזור מגוריהם, מתבקשים לפנות למוקד העירוני 106 ופניות אלה יועברו לטיפול אגף חזות העיר.

מהעירייה נמסר: "עיריית כפר סבא יצאה השבוע למבצע הדברה נוסף, רחב היקף, נגד מכרסמים ותיקנים ברחבי העיר בשיתוף תושבים, וועדי בניינים משותפים ובהתאם למיפוי פניות תושבים למוקד העירוני. כמו כן, אנו שבים ומבקשים מתושבים לפנות למוקד העירייה, וצוותי העירייה יגיעו לאזור לטיפול בפנייה. אנו מודים לתושבים על שיתוף הפעולה אשר הוביל לירידה משמעותית במספר הפניות בנושא זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר