התושבים שהגיעו לאנדרטה וקיימו טקס אלטרנטיבי. צילום: יצחק גור
התושבים שהגיעו לאנדרטה וקיימו טקס אלטרנטיבי. צילום: יצחק גור

ביקורת על ביטול טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה אתמול בבוקר בגלל תחזית מזג האוויר

העירייה ביטלה בגלל תחזית מזג האוויר את טקס הזיכרון שתוכנן לאתמול ברחבת האנדרטה לשואה ולגבורה, ועוררה כעס גדול: "זיכרון השואה יכול היה לעמוד בכמה טיפות של גשם"

פורסם בתאריך: 7.5.24 09:28

ההחלטה של העירייה והביקורת: עיריית כפר סבא ביטלה את טקס הזיכרון לשואה ולגבורה המסורתי שהיה אמור להתקיים אתמול (שני) בשעה 10:00 ברחבת האנדרטה לשואה ולגבורה ברחוב נורדאו, סמוך לבית העלמין. הסיבה לביטול – הגשם הצפוי, אבל בפועל מזג האוויר היה נוח, מה שגרם לכך שההחלטה עוררה ביקורת. המבקרים שאלו גם מדוע בוטל הטקס החשוב ולא הועבר הטקס למקום אחר כדוגמת אולם ספורט או כל מקום מקורה אחר. הביטול עורר כעס בקרב תושבים וחברי מועצה.

תושבים נזעמים שלחו הודעות לפנחס כהנא, חבר מועצת העיר. באחת ההודעות נכתב: "חזרתי זה עתה מהטקס ליום השואה שלא התקיים בגלל "הגשם". היו שם כ- 15 אנשים שלא ידעו (כמוני) שהטקס בוטל בגלל הגשם. אחד הנוכחים היה רב והוא אמר את תפילת אל מלא רחמים, שרנו את התקווה וסיימנו את הטקס האלטרנטיבי".

כהנא סיפר: "אחת הנשים התקשרה בזעם רב ללשכת ראש העיר ואמרה שקיבלה הודעה שבה נכתב שהטקס בוטל בגלל "הגשם". זה נראה ונשמע הזוי. בגלל "הגשם". לדעת כל הנוכחים זאת היה בזיון. היא שאלה, האם "הפסיקו את פעילות המשרפות במחנות ההשמדה כשירד גשם? אני שורד שואה והרגשתי נבוך מהסיבה לביטול הטקס. האירוע האומלל לא יעבור ללא מחאה ציבורית רחבה".

תושב נוסף אמר: "הגעתי היום לטקס יום השואה ברחוב נורדאו והייתי בהלם שביטלו את הטקס הקדוש. הגיעו לשם בני ניצולים מרמת גן, קרית אונו וגם כמובן מכפר סבא והם זעמו ובצדק".

 

במהלך הבוקר שלחה עו"ד עדי לי סקופ, חברת מועצת העיר, הודעה לכל חברי וחברות המועצה ובה כתבה: "אני מצרה על ביטול טקס יום השואה הבוקר. לצערי נודע לי שהטקס בוטל בסמוך ליציאתי אליו. להבא אבקשכם להודיע טלפונית על ביטול טקס שמתרחש כל שנה, בכל מצב ובכל מזג אוויר, ללא יוצא מן הכלל. ההחלטה לבטלו בשל מזג אוויר, בלי לחכות ולראות האם התחזית כלל תתממש, הינה לטעמי החלטה אומללה וחסרת רגישות. זיכרון השואה יכול היה לעמוד בכמה טיפות של גשם, לו היו יורדות בכלל. וגם אם היה יורד מבול, מה קרה? האם זה נימוק ראוי לביטול טקס? האם לא ניתן להיערך מבעוד מועד לטקס במתכונת מעט שונה? אז היינו עומדים בגשם עם מטריות. או מבטלים הגברה אם יש חשש בטיחותי. או כל התאמה אחרת. צר לי על החלטה זו וכולי תקווה שבפעם הבאה תקבלו החלטות הקשורות בזיכרון יום השואה בחיל ורעד, ולא פחות מכך".

הדר לביא, חברת מועצת העיר, הוסיפה: "כאב לי מאוד על ביטולו של הטקס. אנו מצפים מעיריית כפר סבא להתאמץ עבור זיכרון השואה, גם במקרים צפויים של גשם".

מעיריית כפר סבא נמסר: "בשל הגשם, הטקס שהיה אמור להתקיים תחת כיפת השמים בוטל. הודעה על כך נשלחה במסרונים לכל תושבי העיר ואף פורסמה באמצעות הודעות וואטסאפ בקבוצות העירוניות ובאתר העירייה. יש לציין, כי העצרת המרכזית בהיכל התרבות, מעל 100 מפגשי זיכרון בסלון, שיח רב דורי, ועוד – התקיימו כמתוכנן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר