נטיעת עצים ועצים לנטיעה בכפר סבא, צילום דוברות העירייה
נטיעת עצים ועצים לנטיעה בכפר סבא, צילום דוברות העירייה

היעד בכפר סבא: עץ לכל תושב בתוך מספר שנים. וגם: אלו שאלות הסקר הגדול

עיריית כפר סבא שאופת להגיע ל-150,000 עצים בעיר בתוך מספר שנים. במסגרת תכנית זו מתבקשים התושבים לענות על כמה שאלות חשובות

פורסם בתאריך: 23.5.24 08:48

איפה נעים לך להסתובב בעיר בזכות צל? איפה חשוב שיינטעו עצים נוספים? שאלות אלו ואחרות מופיעות בסקר עירוני חדש בכפר סבא, במסגרת קידום תכנית אסטרטגית של העירייה להצללה עירונית באמצעות עצים במסגרת חזון היער העירוני.

העירייה מקדמת בימים אלה את התוכנית האסטרטגית להצללה עירונית באמצעות עצים, במסגרת קול קורא של המשרד להגנת הסביבה והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה. כחלק מניסוח החזון ליער עירוני פתחה העירייה סקר לתושבות ותושבי העיר, בו מוזמנים התושבים לשתף במחשבותיהם מה בעצם תפקיד התושבים בפיתוח ושימור העצים, באילו מקומות נעים לדעתם להסתובב בעיר בזכות צל, היכן חשוב לדעתם שיינטעו עצים נוספים, מה היו מוכנים לעשות כדי לקדם את הנושא ועוד.

בעירייה מציינים כי כי מדי שנה נוטעת העירייה מאות עצים חדשים ברחבי העיר, כאשר כלל נושא נטיעת העצים, הצללה וקירור האקלים העירוני מבוצע במסגרת תכנית שנתית ורב שנתית, במסגרתה אף מתבצע מעקב אחר העצים ומצבם. בחודש אוגוסט האחרון נבחרה אף העירייה להצגת מדיניות דילמות ואתגרים בניהול היער וההצללה העירוניים – במסגרת קידום תכנית לאומית לקירור והצללה בערים, ואירחה משלחת בין לאומית שחלקה שבחים על ניהול נושא היער העירוני על ידי העירייה.

 

בנוסף, זכתה העירייה לפני כשנה בקול קורא של המשרד להגנת הסביבה להכנת תכנית וקיום פיילוט בתחום הצללה במרחב הציבורי, כאשר בחודש יולי האחרון החל בעיר פרויקט חדש – "הצלו" – בשיתוף עם "יוזמת האנרגיה הטובה", כחלק מהמאבק בשינויי האקלים ופרויקט עירוני נרחב להצללה במרחבים הציבוריים.

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "מדי שנה אנו נוטעים מאות עצים חדשים ברחבי העיר, כחלק ממדיניות עירונית הדוגלת ומקדמת את ערכי הקיימות והבנה של חשיבות נטיעת עצים במרחב העירוני. כפר סבא התברכה במגוון עצים עשיר שניטעו לאורך השנים, ואנו מקפידים לא רק על נטיעת עצים חדשים, אלא גם על שימור העצים הוותיקים, המהווים חלק מההיסטוריה והנוף המקומיים. במסגרת התוכנית האסטרטגית לקירור והצללת העיר, אנו מקדמים נטיעת עץ עבור כל תושבת ותושב, במטרה להגיע ל-150,000 עצים במרחב הציבורי עד 2030, וכחלק מתוכנית ההיערכות לשינויי האקלים העירונית. נמשיך להוביל את נושא הקיימות בישראל ולהוות דוגמה ומודל לערים אחרות בארץ ובעולם".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הקיימות, קובי פדוה, הוסיף: "חייבים לנטוע עוד ועוד העצים, הם החמצן של כדור הארץ. בממוצע כל עץ יכול לספק חמצן לשני אנשים, כך שתוספת החמצן בעיר תגדל באופן משמעותי. זאת בנוסף לסיועם של העצים לצמצום ההתחממות הגלובלית. אנו מחויבים לשמירה על העיר כפר סבא כעיר ברת קיימא".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר