עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי
עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי

טענות של לוי סקופ על אי כינוס ועדת הביטחון. העירייה: "ביקורת לא עניינית"

חברת המועצה דורשת לאשר את הרכב הוועדה ולכנס אותה וטוענת: "זלזול בביטחון התושבים". גורמים בעירייה: "ניסיון ציני לשפוך את התינוק עם המים ולא להצטרף לעשייה העירונית הענפה"

פורסם בתאריך: 21.5.24 08:20

מדוע ועדת הביטחון העירונית של כפר סבא לא מתכנסת? בשאלה הזו עוסקים לאחרונה חברי מועצת העיר באופוזיציה, כאשר את הטענות מובילה חברת המועצה עדי לוי סקופ שטוענת כי לא ייתכן שדווקא בתקופה הנוכחית ועדה זו לא מתכנסת. מנגד מפורטים בעירייה פעולות רבות בנושא הביטחון בעיר שנעשו ונעשות, ולצד זאת מסבירים מתי תתכנס הוועדה.

לוי סקופ טוענת כי מזה למעלה מחמישה חודשים לא כונסה ועדת הביטחון העירונית וכל פניותיה בבקשה לאשר את הרכב הוועדה ולכנסה לאלתר זכו להתעלמות מוחלטת. "מדובר בזלזול בוטה בביטחון תושבי ותושבות העיר", טוענת חברת המועצה ומוסיפה: "בחודש אפריל הגשנו (חברי האופוזיציה – ש.י.) בקשה לישיבה שלא מן המניין עם הצעה לכנס את הוועדה בתוך 14 יום, אבל הצעתנו נדחתה בישיבת המועצה".

בהצעה לסדר תחת הכותרת "חיזוק ביטחון העיר" כתבו 7 חברי האופוזיציה: "כידוע, כפר סבא נמצאת ליד קו התפר עם אתגרים ביטחוניים בעת הזו ונדרשת היערכות מחודשת צופה פני עתיד לאור המצב. בשעה שבערים אחרת הותקן מכ"מ וכיתות הכוננות ממשיכות בפעילות נדמה שבכפר סבא מערך הביטחון שב לשגרה מלאה. אם לא די באתגרים הביטחוניים הנובעים מהמצב המלחמתי, הרי שבעת האחרונה כמעט מדי יום מתרחשים אירועים ביטחוניים פליליים המסכנים את תושבי ותושבות העיר ומערערים את תחושת הביטחון האישי באופן משמעותי".

לוי סקופ מספרת : "במסגרת הדיון סירבו לתת לנו נתונים חשובים, במיוחד בנושא אבטחת מוסדות חינוך. גם הצעתי לקיים דיון סגור, ללא הקלטה וללא קהל, כדי לקבל את כל הנתונים, נענתה בשלילה. לפני כמעט שבועיים הגשתי בקשה נוספת לאשר את מינוי הוועדה שלא במסגרת ישיבת מועצה, שכן לא מתקבל על הדעת שבימי מלחמה הנהלת העיר לא תראה דחיפות בכינוסה. גם פנייתי זו זכתה להתעלמות מוחלטת".

לוי סקופ מוסיפה: "לא עמד שום חסם בפני כינוס הועדה, וגם כעת ניתן להעביר החלטה על כינוסה שלא במסגרת ישיבת מועצה, בדיוק כפי שנעשה ביחס לוועדת כספים. החיים שלנו חשובים יותר וועדת בטחון זו לא ועדת קישוט, היא ועדת חובה הכרחית בכל עת ועל אחת כמה וכמה בעת הזו".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "כפי שהוסבר לחברת המועצה, נושא הביטחון מטופל באופן שוטף ונמצא בראש סדר העדיפויות העירוני. העירייה מקיימת הערכות מצב שוטפות של כלל גורמי הביטחון, לרבות המשטרה וצה"ל, במקביל לעדכון חברי המועצה. ועדת הביטחון התכנסה במהלך המלחמה ותכונס שוב לאחר שהרכב הוועדה החדש יאושר בישיבת המועצה הקרובה, בהתאם להרכב מועצת העיר החדש".

גורמים בהנהלת העירייה מסרו: ״לאחר שמונה חודשי לחימה בהם התקיימה פעילות ענפה בנושא הביטחון העירוני לרבות הערכות מצב יומיומיות, מצער שחברת המועצה אשר לא פעלה ולא הציעה את עזרתה ולא נרתמה למאמץ העירוני לאורך כל התקופה בוחרת שוב ושוב להעביר ביקורת לא עניינית. חברי המועצה קיבלו תדרוך ביטחוני בישיבת המועצה האחרונה בתחילת החודש וכל גורמי המקצוע עומדים לרשותם בכל שאלה. מדובר בניסיון ציני לשפוך את התינוק עם המים, ולא להצטרף לעשייה העירונית הענפה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר