ד"ר יוסף גפני מקבל אות הצטיינות מצה"ל, יח"צ מכבידנט
ד"ר יוסף גפני מקבל אות הצטיינות מצה"ל, יח"צ מכבידנט

"לצערי ב-7 באוקטובר היו מקרים רבים בהם השיניים היו אמצעי הזיהוי העיקרי"

ד"ר יוסף גפני קיבל אות הצטיינות מצה"ל על פועלו באירועי אוקטובר הנוראיים, אז סייע כאורתודנט בזיהוי חללים: "אלו היו ימים קשים ומאתגרים"

פורסם בתאריך: 2.6.24 08:37

ד"ר יוסף גפני נבחר לקבל אות הצטיינות מטעם המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל על פועלו ותרומתו באירועי ה-7 לאוקטובר. ד"ר גפני, מומחה לאורתודנטיה, יישור שיניים ולסתות במרפאות מכבידנט, נרתם למאמץ המלחמתי עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", כשסייע במלאכת זיהוי החללים. על תרומתו הענפה במלחמה הוענק לו אות הצטיינות מטעם המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל.

בימי שגרה ד"ר יוסף גפני מעניק טיפול מסור למטופליו הרבים במרפאות מכבידנט בהן זו ברעננה. במקביל, ד"ר גפני מבצע ימי מילואים במחלקה לאורתודנטיה של צה"ל, שם הוא מעניק טיפולי יישור שיניים לאנשי קבע ובני משפחותיהם.

בבוקר ה-7 לאוקטובר, התעורר ד"ר גפני, כמו כל מדינת ישראל למתקפת הפתע של החמאס על יישובי הדרום. ד"ר גפני מספר: "ב-07/10, כשהחלה להתבהר התמונה וממדי האסון, ובמקביל כאב דואג, לחייל בסדיר, חובש קרבי בנח"ל. חשתי שעלי לפעול, תחושה פנימית שאמרה לי, כמו לרבים אחרים בציבור הישראלי, שאני חייב להירתם למאמץ. פניתי למפקד יחידת המילואים שלי והצעתי את עזרתי. כבר למחרת גויסתי בצו 8 והתייצבתי ביחידה. שם ,ביחד עם אנשי רפואה רבים, ביצענו את המשימה החשובה של זיהוי החללים. הימים הראשונים היו קשים ומאתגרים, וכללו פעילות מסביב לשעון.
ארועי ה -7 באוקטובר היו חריגים מאוד במספרי ההרוגים הגבוהים, והצורך בזיהוי מהיר היה בעל חשיבות ראשונה במעלה עבור המשפחות ועבור צה"ל ברמה המבצעית.

 

"מלאכת הזיהוי מתבססת על מספר פרמטרים כגון טביעות אצבע, DNA ומרשם דנטלי. לצערי באירוע הנוכחי היו מקרים רבים בהם השיניים היו אמצעי הזיהוי העיקרי. הפקת DNA ופיענוחו אורכים זמן ממושך, השיניים הן אמצעי זיהוי אמין מאוד המאפשר זיהוי מהיר שמגיע לפני פענוח דגימת הDNA. הדבר הזה אפשר גם למערכת וגם למשפחות לקבל תשובות מהירות ולסגור מעגלים", מספר ד"ר גפני. "הפעילות במרכז הזיהוי נמשכה ימים רבים ובמקביל שבתי בהדרגה לעבודתי כקלינאי בשגרה. החפיפה בין שירות המילואים ועבודתי כאורתודונט הייתה מאתגרת, אך לימדה אותי פרק חדש על חוסן נפשי".

על הצטיינותו ותרומתו למאמץ המלחמתי ולמלאכת הזיהוי, נבחר ד"ר גפני לקבל אות הצטיינות מטעם המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל. הפרס הוענק לד"ר גפני בטקס מרגש למצטייני מפקד המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל. ד"ר גפני: "לקראת אירועי יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל, הודיע לי מפקד היחידה, שנבחרתי לקבל אות הצטיינות מטעם המרכז לשירותי רפואה של צה"ל. בשבוע שעבר התקיים טקס מרגש בו קיבלתי את הפרס. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לתרום ככל יכולתי במלחמת חרבות ברזל. שנדע ימים טובים יותר!".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר