הפאפות חוגגים שלוש. צילום לירון מרגלית
הפאפות חוגגים שלוש. צילום לירון מרגלית

הפאפות חגגו שלוש שנים של עשייה בכפר סבא. ויש גם סרטון

הם מארגנים מסיבות וטיולים, מבקרים ילדים חולים בחגים וגם הקימו צוות סיוע וחילוץ בחירום. חברי קבוצת פאפות כפר סבא מסכמים שלוש שנים של עשייה בעיר

פורסם בתאריך: 10.10.17 07:44

חברי קבוצת הפייסבוק הפופולרית פאפות כפר סבא חגגו במוצאי שבת יום הולדת שלוש לקבוצה, באירוע שקיימו ביער חורשים. כ-40 "פאפות" – אבות תושבי העיר והסביבה, השתתפו במסיבה שכללה בין השאר מדורה, אוכל ושתייה, מוזיקה טובה ועוד. "עשינו קומזיץ, בשר על האש, היו נשנושים, בירות קרות, מוזיקה טובה והרבה חבר'ה טובים", מספר גיא בורדה, נהג אמבולנס תושב כפר סבא, ממקימי הקבוצה ומי שמנהל אותה עד היום, "האירוע התקיים ביער חורשים, בנקודה שהיא תצפית על כפר סבא, ובמהלך המסיבה הצלחנו גם להפתיע את אחד החברים, גיל כץ, שחגג יום הולדת וקיבל מאיתנו עוגה. ההתארגנות לקראת האירוע היתה מעולה וכל אחד שם יד. מישהו הביא גנרטור, אחרים דאגו לשולחנות ומנגלים והיה שיתוף פעולה מצוין בין כל הפאפות. זאת היתה חתיכת הפקה ובסופו של דבר חגגנו בערב מוצלח מאוד שהשאיר טעם של עוד".

בורדה הקים את הקבוצה לפני שלוש שנים יחד עם חברו יוני רוזנבלום, אחרי שהיה עד לשיחה שקיימה אשתו עם חברה על פוסט שפורסם בקבוצה פופולרית אחרת בעיר, מאמות כפר סבא. "ישבנו עם הילדים בגן המשחקים בקניון ערים", נזכר בורדה, "אשתי וחברה שלה סיפרו על קבוצת המאמות ושאלו למה אין קבוצה של פאפות. אני ויוני החלטנו להרים את הכפפה ולפתוח את פאפות כפר סבא, ומאז לקחתי אני את מושכות הניהול. התחלנו בכמה עשרות חברים, שהביאו חברים משלהם, ועם הזמן גדלנו. הקבוצה תפסה הרבה כוח בעיר והפכה לסוג של מותג. נכון להיום אנחנו עם 2,777 חברים".

ומה עושים בקבוצה?

"קודם כל הקבוצה מאוד אטרקטיבית ומאוד מזמינה. יש בה הרבה אנשי מקצוע, כמו חשמלאים או אינסטלטורים ואפשר לקבל בה עזרה או סיוע כמעט בכל נושא, גם לא בתחום המקצועי. היה למשל מקרה שבת זוג של חבר בקבוצה נתקעה עם פנצ'ר בקניון כפר סבא הירוקה, עם הילדים במושב האחורי, ותוך רבע שעה כבר היו אצלה שני חבר'ה שעזרו לה לתקן את הפנצ'ר. מקרה זכור אחר היה כשכלב הלברדור של אחד החברים התמוטט ברחוב בשעות הערב, ואף נהג מונית לא הסכים להכניס את הכלב לרכב. הוא הזעיק את החברים באמצעות פוסט בדף הקבוצה ותוך דקות ספורות כבר הגיעו אליו אנשים".

בנוסף לכל אלה, הפאפות מפעילים גם צוות סיוע וחילוץ בחירום, שבו 39 מתנדבים, מחציתם בעלי רכבי ארבע על ארבע. "את הצוות הקמנו בעצמנו, ובמקרי חירום, כמו למשל בעת שיטפונות, יש לנו אפשרות לסייע בחילוצים. עם הזמן גם העירייה התחילה להיעזר בנו והוסיפה אותנו לצוות החירום שהיא מפעילה, אבל חשוב לציין אנחנו פועלים בצורה עצמאית וקודם כל בשביל העיר שלנו ולא בשביל העירייה. הצוות הזה עבר הכשרות דרך העירייה, הכשרה של פיקוד העורף, והכשרה של נאמני חיים של מד"א. חלק מהחבר'ה גם המשיכו לקורס חובשים של מד"א והם נותנים מענה ראשוני במידת הצורך, למשל במקרים של חוסר הכרה או דברים דומים, משהו שכבר קרה עשרות פעמים. אנחנו מקבלים את הקריאות דרך אפליקציה של מד"א ומי שקרוב ויכול, עונה לקריאה ויוצא לאירוע".

גיא בורדה ובתו שלי. צילום עדי בורדה

גיא בורדה ובתו שלי. צילום עדי בורדה

בורדה והפאפות משתדלים גם לעשות פעילויות שונות למען הקהילה. בחגים הם מבקרים ילדים חולים בבית החולים מאיר, לקראת פתיחת שנת הלימודים הם אספו תיקי בית ספר ולפני כמה שבועות הפיקו, בשיתוף מחלקת הקיימות בעיריית כפר סבא, שוק קח תן של משחקים ובגדים משומשים. "מה שעוד נחל הצלחה גדולה הן ה'פאפות פארטי', מסיבות המיועדות להורים וילדים, בכניסה חופשית, עם מפעילה, תקליטן, צלם ומאפרת", אומר בורדה, "היו שמונה מסיבות כאלה במהלך הקיץ האחרון, ואנחנו רוצים לעשות מסיבות דומות, במקום סגור, גם במהלך החורף. ככל הנראה תהיה מסיבה כזאת ביום שבת, 11 בנובמבר, כשהמיקום והפרטים הנוספים יימסרו בהמשך. בעוד פחות משבועיים, ב-20 באוקטובר, אנחנו מוציאים טיול לים המלח, עם אוטובוס, שמיועד לאבות וילדים. עשינו בחורף האחרון טיול כזה לחרמון והוא היה הצלחה גדולה. בחנוכה, ב-18 בדצמבר, נעשה מסיבת חנוכה בשיתוף העירייה".

הפאפות מפעילים גם קבוצת כדורגל בימי שני בשכונה הירוקה, קבוצת כדורסל בימי שלישי באולם הספורט בחטיבת אלון, קבוצת ריצה שיוצאת מדי פעם ובורדה מספר שקבוצה נוספת של כדורגל תפתח אחרי החגים.

"אני מזמין אנשים להצטרף לקבוצה ולקחת חלק בפעילויות שלנו", אומר בורדה, "כולם מוזמנים לחפש אותנו בדף הפייסבוק פאפות כפר סבא, ולהצטרף לפעילויות. מי שבא ברוך אבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאמא

    "נאמני חיים" של מד"א זה אולי אחד המיזמים החשובים והמשמעותיים ביותר שהיו כאן. טוב לשמוע שמעבר לערבי קריוקי, עישון בשר ואלכוהול תוצרת חוץ, בחרו הפאפות לתרום את חלקם למשימה כל כך חשובה. ישר כוח.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר