מפעל בראון. צילום עזרא לוי
מפעל בראון. צילום עזרא לוי

לתושבים בשכונה הירוקה נמאס מהסירחון, והם מארגנים הפגנה

הפעילים במאבק נגד מפגעי הריח העולים לטענתם ממפעל בראון שבצפון השכונה הירוקה, קיימו במוצ"ש כנס חירום והחליטו על קיום ההפגנה

פורסם בתאריך: 16.10.17 14:10

ועד הפעולה של תושבי השכונה הירוקה נגד מפגעי הריח העולים לטענתם ממפעל התערובת בראון שבצפון השכונה הירוקה, ממשיך במאבק. בתום פגישה שקיימו הפעילים במוצאי שבת ושהוגדרה כ"כנס חירום", בה השתתפו כ-60 תושבים מהשכונה, הוחלט על קיום הפגנה בשכונה בעוד כשבועיים, ביום שישי, 3 בנובמבר, בשעה 11:45.

"השכונה הירוקה היא שכונה איכותית וטובה בפרמטרים רבים, אך סובלת מיום איכלוסה מריחות קשים ותכופים של תערובות מזון לבעלי חיים, אשר מגיעים ממפעל בראון, הנמצא כ-300 מטר בלבד מבתי תושבים, מבית הספר היסודי לאה גולדברג ומגני ילדים", אומרת תושבת השכונה שרון אורן אברהמי, ממובילות המאבק, "המפגע קיים בשיא עוצמתו ופוגע באיכות החיים שלנו באופן ממשי. גלי הסירחון מופיעים לאחרונה בתדירות ובעוצמה גבוהות, על בסיס יומי, מתחילים בשעות הבוקר וממשיכים אל תוך הלילה. לא ניתן לשהות בחוץ בעת גלי הסירחון, ואף קשה מאד להיות במרפסת הביתית. הריחות קשים והתושבים נאלצים לסגור חלונות ולהפעיל מיזוג במהלך שעות רבות במהלך היום, מה שכרוך בהוצאות כלכליות גדולות. התושבים מדווחים לרשויות: למוקד העירוני ולמשרד להגנת הסביבה. ברור לנו שכולם סובלים בסיפור הזה: בעלי המפעל, העירייה, המשרד להגנת הסביבה והתושבים בעיקר. עבור כולם מדובר בסבל כזה או אחר וכולם רוצים שהבעיה תיפתר, אבל היחידים שסובלים על בסיס יומי, מבוקר ועד ערב ולא יכולים לנהל חיים נורמליים, הם התושבים שחיים בשכונה".

במהלך השנים ניסו העירייה והמפעל לצמצם את מפגעי הריחות העולים לפי הטענה מהמפעל, ובראון אף התקין במהלך השנים פתרונות שונים למיגור הריחות. בלחץ התושבים אף ביטלה העירייה את רישיון העסק של המפעל, אך זה הושב לו לאחר שעתר לבית המשפט. במהלך דיונים בבית המשפט טען המפעל כי "אין ולא הייתה ראייה כי מפעל בראון גור למטרדי ריח בשכונה".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "המשרד להגנת הסביבה ערך בדיקות וסיורים רבים בעקבות פניות שהתקבלו מתושבים בנוגע למפגעי ריח מפעילות מפעל בראון. עוד נציין כי התקיים הליך משפטי של הרשות העירונית מול המפעל. בחודשים האחרונים לא התקבלו פניות משמעותיות על המשך מטרדי הריח מפעילות המפעל. בעקבות פנייתכם יערוך המשרד בדיקה נוספת מול העירייה".

תגובת עיריית כפר סבא: "מדובר בנושא שהינו באחריות ובסמכות המשרד להגנת הסביבה, שקבע כי אין במקום מפגע או מטרד המצדיק שלילת רישיון עסק. עיריית כפר סבא מצידה, פועלת בנחישות ובכל הכלים העומדים ברשותה על מנת להתמודד עם מפגעים סביבתיים, ובהקשר זה אף שכרה משרד עורכי דין המתמחה בתחום לצורך ניהול ההליך המשפטי לשלילת רישוי העסק של המפעל, שכרה העירייה מומחה סביבתי, קיימה עשרות פגישות בנושא עם המשרד להגנת הסביבה וקידמה תכנית בניין עיר, אשר תכליתה להקים שכונה תחת המפעלים הקיימים במקום. כמו כן, בהמשך לשיתוף הציבור ולפגישות עם ועד השכונה, הוחלט לבחון נושאים משמעותיים הקשורים לתכנון השכונה כפתרון ארוך טווח. במהלך התקופה הקרובה יסתיימו הבדיקות והעירייה תגבש את מסקנותיה".

תגובת מפעל בראון תובא כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר